Latvija pēc EXPO Japānā: esam ielikuši kāju durvīs, tagad svarīgi tās turēt atvērtas

Latvijas dalība pasaulē vērienīgākajā izstādē “EXPO 2025 Osaka” pierādīja, ka mūsu valsts spēj izcelties starptautiskā mērogā – ar prezentāciju, saturu un cilvēcību. Pusgada laikā Baltijas paviljonu apmeklēja 900 tūkstoši cilvēku – tikpat, cik puse Latvijas iedzīvotāju. Apmeklētāju vidū bija ne vien simtiem tūkstošu interesentu, bet arī Latvijas un Lietuvas prezidenti, abu valstu ekonomikas ministri un citas augsta līmeņa amatpersonas. Paviljonu apmeklēja arī citu valstu vadītāji, ministri, uzņēmēji, viedokļu līderi un mediju pārstāvji, radot ne tikai plašu publisku interesi, bet arī iespēju veidot nozīmīgus kontaktus un nākotnes sadarbību.

Kā stāsta Lāsma Līdaka, Latvijas dalības “EXPO 2025 Osaka” ģenerālkomisāre, veiksmīgs izrādījās arī lēmums Latvijai un Lietuvai apvienoties zem viena – Baltijas paviljona. “Tas bija ekonomiski un stratēģiski pareizs risinājums – kopā mēs izskatījāmies lielāki, redzamāki un pārliecinošāki, kārtējo reizi pierādot, ka, apvienojoties spēcīgiem dažādu jomu profesionāļiem, izdodas radīt brīnišķīgu rezultātu. Baltijas paviljons neskaitāmus apmeklētājus pārsteidza ar atšķirīgu dizainu un kopējo atmosfēru, tajā pašā laikā inovatīvi prezentējot mūsu reģionu – no kultūras un tradīcijām līdz tehnoloģiskajām un biznesa iespējām,” norāda Lāsma Līdaka.

Abu kaimiņvalstu sadarbība novērtēta arī starptautiski – Baltijas paviljons saņēma vairākas prestižas “World Expo Awards” un “World Expolympics” balvas gan kā viens no apmeklētāju iecienītākajiem paviljoniem, gan par vienu no populārākajiem talismaniem un labākajiem paviljona gidu tērpiem. Tāpat paviljons ieguva “Nameja balvu” kategorijā “Veiksmīgākais Latvijas-Lietuvas sadarbības projekts ārvalstu tirgos”. Latvijas un Baltijas vārds kopumā izskanēja vairāk nekā 1800 Japānas mediju publikācijās, intervijās, TV sižetos, kur katra medija auditorija mērāma miljonos. 

“EXPO 2025 Osaka” un tai papildus izstrādātās biznesa programmas ietvaros Japānā tika organizēti vairāk nekā 75 Latvijas tradīciju, kultūru un biznesu prezentējoši pasākumi, konferences, tirdzniecības misijas un dalība nozaru izstādēs. Starp nozīmīgākajiem pasākumiem īpaši atzīmējamas Latvijas Nacionālās dienas svinības ar krāšņu kultūras programmu un tieši tām par godu veidotu uzvedumu “Echo | Atbalss”, kā arī biznesa forumu, kurā piedalījās arī Latvijas valsts prezidents un vēsturiski lielākā uzņēmēju delegācija Japānā. Tikpat nozīmīgi un rezultatīvi bija investīciju piesaistes forums Tokijā, Baltijas dienas svinības, kā arī biznesa konference, kurā tika uzsvērtas Latvijas kompetences un inovāciju potenciāls viedo tehnoloģiju un kosmosa jomās.

Viens no amizantākajiem notikumiem, kas guva plašu vietējo mediju uzmanību un lielu ažiotāžu, sasniedzot 30 miljonu lielu auditoriju sociālajos tīklos, bija saistīts ar EXPO galvenā talismana Myaku-Myaku negaidītu pazušanu no Baltijas paviljona. “Japānā šāda situācija ir teju neiedomājama, tāpēc vietējie spontāni reaģēja ar sirsnīgu atbalstu, paviljonam dāvinot dažādus Myaku-Myaku: mīkstās mantiņas, zīmējumus, piespraudītes un origami. Kopā saņēmām vairāk nekā 140 dāvanas, kas vēlāk tika atdāvinātas bērnu un sieviešu slimnīcai Osakā, tādējādi sniedzot prieku tiem, kuriem tas visvairāk nepieciešams,” atklāj L. Līdaka.

Neatsveramu ieguldījumu deva arī paviljona gidi – jaunieši, kuri brīvi runāja japāņu valodā, kļūstot par Latvijas un Lietuvas vēstnešiem. Viņu sirsnīgā attieksme un zināšanas par vietējo kultūru radīja īpašu saikni ar mūsu paviljona viesiem. Daudzi japāņi atgriezās paviljonā vairākkārt – rekords pieder apmeklētājam, kurš pie mums viesojās 68 reizes. Baltijas paviljons kļuva par vienu no iecienītākajiem pieturpunktiem visā EXPO, un noslēguma dienā ne viens vien apmeklētājs bija emocionāli saviļņots.

Taču dalība EXPO nav tikai stāsts par emocijām – tas ir par sadarbību, biznesa iespējām un potenciālu. Visās biznesa aktivitātēs “EXPO 2025 Osaka” un īpaši tai izstrādātajā biznesa programmā Japānā kopā piedalījās vai tika reprezentēti vairāk nekā 200 Latvijas uzņēmumi tehnoloģiju, IT, viedās enerģētikas, inženierzinātņu, farmācijas, pārtikas, tūrisma un citās nozarēs. Biznesa programmas aktivitātes Japānā vēl turpinās, un patiesie rezultāti būs mērāmi līdz 2028. gadam, taču jau šobrīd uzņēmumi ieguvuši vairāk nekā 1700 jaunus kontaktus un noslēguši 34 sadarbības līgumus. Šī ir Latvijas investīcija Japānā – sadarbībā, uzticībā un attiecībās, kas veidojas lēni, bet ir noturīgas un lojālas ilgtermiņā.

“Japānā cieņa un uzticība neveidojas vienas sarunas laikā. To nopelna ar konsekvenci, klātbūtni un neatlaidību. EXPO mums deva iespēju ielikt kāju Japānas tirgus durvīs – tagad ir svarīgi tās turēt vaļā un turpināt iesākto. Aktīvi strādājam ar Japānas biznesa un tūrisma medijiem, stiprinot Latvijas kā uzticama sadarbības partnera un pievilcīga galamērķa tēlu, kā arī jau ir ieplānotas vairākas mērķtiecīgas biznesa aktivitātes, kas palīdzēs paplašināt Latvijas uzņēmumu iespējas Japānas tirgū,” uzsver L. Līdaka.

Latvijas jaunuzņēmumi šī gada decembrī piedalīsies “Innovation Leaders Summit”, kur būs iespēja satikt globālos industriju līderus un piesaistīt investoru uzmanību. Savukārt nākamgad plānota Latvijas uzņēmumu aktīva iesaiste nozīmīgākajās nozares forumos un izstādēs, tādās kā: “FoodEx Japan”, kas ir viena no lielākajām pārtikas un dzērienu industrijas izstādēm Āzijā, vadošajā inovāciju un tehnoloģiju forumā “Sushi Tech”, lielākajā farmācijas un biotehnoloģiju industrijas izstādē Japānā “CphI Japan” un “CEATEC” – elektronikas, IoT, mākslīgā intelekta un nākotnes tehnoloģiju pasākumā, kas palīdzēs stiprināt mūsu klātbūtni Japānā un paplašināt sadarbības iespējas.

Šāda dalība pasaules izstādēs ir ieguldījums mūsu valsts atpazīstamībā un pašapziņā. Tā parāda, ka Latvija nav tikai maza valsts Eiropas kartē – tā ir ideju un vērtību nesēja, kas spēj uzrunāt pasauli. “EXPO mums ļāva ieraudzīt sevi no malas un saprast: mēs izskatāmies labi, kad runājam ar pārliecību, sadarbojamies un lepojamies ar savu sasniegto. Mūsu uzdevums ir iesākto turpināt,” pārliecināta L. Līdaka.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt

Vai vēlies saņemt jaunumus no Notepad.lv?