Netflix iegādāsies Warner Bros Discovery studijas un straumēšanas nodaļu par aptuveni 66 miljardiem eiro, raisot bažas par kino nākotni.
Netflix piektdien nonāca pie vienošanās iegādāties Warner Bros Discovery (WBD) televīzijas un filmu studijas, kā arī straumēšanas nodaļu par aptuveni 66 miljardiem eiro. Tas nozīmē, ka viens no Holivudas vērtīgākajiem un senākajiem aktīviem nonāk straumēšanas industrijas pamatlicēja rokās.
Šis darījums iezīmē būtisku pagrieziena punktu Netflix vēsturē. Uzņēmums, kas izmainīja visu Holivudas ekosistēmu un to, kā cilvēki patērē saturu, pats kļūst par tradicionālu lielo studiju.
“Zinu, ka daudzi esat pārsteigti par šādu lēmumu, un es to saprotu,” investoru sarunā sacīja Netflix līdzizpilddirektors Teds Sarandoss. “Gadu gaitā esam bijuši pazīstami kā radītāji, nevis pircēji… taču šī ir reta iespēja, kas palīdzēs mums piepildīt misiju – izklaidēt pasauli un vienot cilvēkus caur lieliskiem stāstiem.”
Darījums sekoja vairāku nedēļu ilgam solīšanas karam, kurā pasaules populārākā straumēšanas platforma piedāvāja gandrīz 26 eiro par akciju, pārspējot sākotnējo favorītu Paramount Skydance, kas iesniedza virkni nesankcionētu piedāvājumu iegādāties visu Warner Bros Discovery, tostarp kabeļkanālu tīklus, kas bija plānoti atdalīšanai.
Netflix, kas nu jau desmit gadus veidojis oriģinālsaturu, piemēram, “Stranger Things”, “Bridgerton” un tādas filmas kā “KPop Demon Hunters”, iegūs piekļuvi Warner Bros milzīgajam katalogam, kas veidots vairāk nekā gadsimtu.
Tajā ietilpst tādi industrijas kulta seriāli un filmas kā “Game of Thrones”, “Harry Potter”, kā arī DC supervaroņi.
Sarandoss norādīja, ka apvienojums “palīdzēs definēt nākamos 100 stāstniecības gadus”.
Tikmēr Warner Bros Discovery akcijas pieauga līdz aptuveni 23 eiro, Netflix vērtība nedaudz kritās, bet Paramount zaudēja 6,1%.
Netflix būs jāstājas priekša likumdevējiem visā pasaulē
Darījumam, visticamāk, nāksies izturēt stingru konkurences pārbaudi gan no Eiropas Savienības, gan no ASV. Galu galā tas piešķir lielākajam pasaules straumēšanas pakalpojumu sniedzējam īpašumtiesības uz konkurentu, kura rīcībā ir HBO Max un gandrīz 130 miljoni abonentu.
“Daļa Holivudas un dažādas arodbiedrības tam noteikti pretosies,” sacīja Toms Heringtons, Londonas Enders Analysis televīzijas nodaļas vadītājs. “HBO, kino radošuma dārgakmens, esot daļa no Netflix, būs neaizsargāts, lai gan tas pārdzīvojis sarežģītus īpašniekus arī iepriekš.”
Jau pirms oficiālajiem piedāvājumiem vairāki ASV kongresmeņi pauda bažas, ka Netflix un Warner Bros Discovery apvienošanās varētu kaitēt patērētājiem un Holivudai.
Kinoteātru asociācija Cinema United šo nosauca par “bezprecedenta draudu” kinozālēm visā pasaulē. Bijušais WarnerMedia vadītājs Džeisons Kīlars norādīja, ka “nav efektīvāka veida, kā samazināt konkurenci Holivudā, kā pārdot WBD Netflix.”
Netflix centās mazināt satraukumu. Uzņēmums uzsvēra, ka darījums nodrošinās plašāku filmu un seriālu katalogu straumēšanas platformā, palielinās satura izstrādes apjomus ASV, kā arī radīs vairāk darba vietu. Uzņēmums argumentēja, ka Netflix un HBO Max kombinēts piedāvājums varētu samazināt izmaksas skatītājiem.
Gregs Pīterss, Netflix līdzizpilddirektors, investoriem sacīja, ka varētu ieviest kopīgus abonementus vai mudināt straumēšanas platformas lietotājus izmēģināt HBO Max. Viņš lielu uzsvaru lika uz Netflix spēju radīt auditoriju šoviem, piemēram, “Breaking Bad” vai “Suits”.
Uzņēmums sola saglabāt arī Warner Bros filmu izrādīšanu kinoteātros – uzskatāms centiens mazināt bažas par pilnīgu kino nāvi.
Darījuma struktūra un nosacījumi
Saskaņā ar vienošanos, katrs WBD akcionārs saņems aptuveni 21 eiro skaidrā naudā un ap 4 eiro Netflix akcijās. Tas nozīmē, ka WBD akcijas tiek novērtētas ar 26 eiro par akciju jeb ap 66 miljardiem eiro (ap 75 miljardiem eiro, ieskaitot parādu).
Darījums tiks noslēgts tajā brīdī, kad WBD atdalīs savu starptautisko tīklu Discovery Global atsevišķā uzņēmumā, kas plānots 2026. gada 3. ceturksnī.
Netflix piedāvā WBD apmēram 5,3 miljardus eiro līgumsoda gadījumā, ja darījums netiek noslēgts. Pie pretējas situācijas WBD būtu jāmaksā Netflix ap 2,6 miljardiem eiro pretējā gadījumā.
Uznēmums prognozē, ka līdz trešajam gadam pēc darījuma pabeigšanas tiks ietaupīti 1,8–2,7 miljardi eiro gadā.
Netflix izaugsmes izaicinājumi
Analītiķi norāda, ka uzņēmuma primārais vadmotīvs ir ilgtermiņa tiesību nodrošināšana populārākajiem seriāliem un filmām. Tādā veidā tiek mazināta atkariba no citām studijām, vienlaikus paplašinoties videospēļu tirgū.
Akciju cena šogad pieaugusi vien par 16%, pēc gandrīz 80% kāpuma iepriekšējā gadā, un investori bažījas par iespējamu izaugsmes palēnināšanos, jo Netflix pārtraucis publicēt abonentu skaitu.
Reklāmu atbalstītā abonēšanas pakāpe kļūst arvien nozīmīgāka, taču būtiskus ienākumus tā varētu nodrošināt tikai nākamgad. Savukārt videospēļu nodaļas attīstība piedzīvojusi sarežģījumus un vadības maiņas.
Warner Bros iegāde varētu būt nozīmīgs pavērsiens uzņēmuma plānos paplašināties videospēļu industrijā. Kā nekā, WBD ir viena no retajām izklaides kompānijām, kas guvusi lielus panākumus videospēlēs, tostarp ar “Hogwarts Legacy”, kas radījusi vairāk nekā 900 miljonus eiro ieņēmumu.
Avots: Reuters


































