Šonedēl Apple nāca klajā ar plānu līdz 2030. gadam kļūt par oglekļa ziņā neitrālu uzņēmumu. Tas nozīmē, ka uzņēmums nerada oglekli ne ražošanā, ne uzņēmējdarbībā un pat ne piegādes un produktu aprites ciklos.
Tims Kuks, Apple izpildirektors, otrdien publiski sacījis, ka līdz 2030. gadam viss Apple binzess būs oglekļa ziņā neitrāls – no piegādes ķēdes līdz detaļām, kas tiek izmantotas ikvienā ierīcē. Apple izpildirektors vien piemetinājis, ka planēta, ko mēs visi dalām, nevar pagaidīt, kā arī Apple vēlas būt kā vilnis dīķī, kas rada daudz lielākas pārmaiņas.
iPhone ražotājs ir izstrādājis desmit gadu plānu, kas vērsts uz dažādām svarīgām jomām, tostarp zemu oglekļa emisiju produktu dizainu, energoefektivitātes palielināšanu, atjaunojamajiem energoresursiem, procesu un materiālui jauninājumiem, kā arī mērķi izvairīties no oglekļa radīšanas. Apple plāno līdz 2030. gadam samazināt emisijas līdz 75%, vienlaikus izmantojot inovatīvus risinājumus, lai rūpētos par atlikušajiem 25% oglekļa emisiju.
By 2030, Apple’s entire business will be carbon neutral — from supply chain to the power you use in every device we make. The planet we share can’t wait, and we want to be a ripple in the pond that creates a much larger change. https://t.co/bltmlnau1X
— Tim Cook (@tim_cook) July 21, 2020
Apple minēja, ka uzņēmuma korporatīvās darbības visā pasaulē jau ir oglekļa ziņā neitrālas, bet jaunie mērķi nozīmē, ka līdz 2030. gadam katrai pārdotajai Apple ierīcei būs neitrāla ietekme uz klimatu.
Arī citi tehnoloģiju giganti veic pasākumus, lai aizsargātu vidi un risinātu klimata krīzi visā pasaulē. Microsoft vadītāja Satja Nadella janvārī sacija, ka uzņēmums sasniegs oglekļa neitralitāti. Microsoft mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt oglekļa emisijas un līdz 2050. gadam atsaukt siltumnīcefekta gāzu emisijas, ko tas ir laidis Zemes atmosfērā. Tikmēr Amazon izpilddirektos Džefs Betoss februārī izveidoja fondu ar 10 miljoniem ASV dolāru cīņai ar klimata pārmaiņām.
Avots: CNET