274 km dubļu, smilšu un sviedru – Alakonnu 2025 moto rallijs ar Huawei Watch GT 6 Pro

Titulbildes foto: Eva Pärtel

Klāt rudens, bet moto sezona vēl nav tuvu noslēgumam, tas tikai nozīmē – vairāk dubļu, īsākas dienas un vēsāku gaisu. Kad ierados Alakonnu rallijā, gaiss jau bija piesūcies ar mitras zemes un benzīna smaržu. 274 kilometri, kas mūs sagaidīja, neizskatījās biedējoši kartē, bet jau pirmajās minūtēs kļuva skaidrs – šis nebūs parasts brauciens, bet gan kārtīgs izaicinājums.

Pie sāniem šoreiz mans sabiedrotais – ne pārāk jaunais 2009. gada Husqvanra TE510 jeb tautā sauktais haskijs. Tas joprojām gana žirgts, tomēr dažkārt ar savu raksturu un ķibelēm, bet startam gatavs varbūt pat vairāk kā es. Otrs sabiedrotais paslēpts zem moto jakas piedurknes – jaunais Huawei Watch GT 6 Pro, kas kā stāsta ražotājs, pateicoties safīra stiklam un stingrajam rāmim solās būt gana izturīgs arī šādos adrenalīna pilnos piedzīvojumos.

Par pašu ralliju

Alakonnu Ralli 2025 ir orientēšanās moto rallijs, kas notika Igaunijā, Kaagjärve muižas apkārtnē kā daļa no Roadbook Rally sacensībām. Šogad tajā piedalījās vairāk kā 90 dalībnieki, kas pēc motociklu izmēra un svara tika sadalīti 4 kategorijās, no kurām es tiku “iedalīts” Rally Dual Sport kategorijā. Visu kategoriju dalībniekim 2 dienu laikā bija jāpievar 4 posmi – prologs jeb izmēģinājuma posms un 3 sacensību posmi – viens pirmajā vakarā tumsā 39 km garumā, bet divi otrajā dienā gaismā – 152 un 64 km garumā.

Šī rallija formāts ir līdzīgs tam, kā notiek pasaulslavenais Dakaras rallijs – dalībniekiem jāorientējas pa nezināmiem ceļiem, jāplāno ātrums un stratēģija, kā arī jāspēj veiksmīgi pārvarēt dažādus reljefa un laika apstākļu izaicinājumus.

Rallija posmi un izaicinājumi

Prologs – iepazīšanās ar trasi

Pirmais posms bija kā īss iesildīšanās rituāls – 18 km īsajā prologā jau varēja sajust, ka trases solās būt izaicinošas. Ceļu segums šoriez mainīgs: no slapjām meža taciņām līdz smilšu laukiem. Prologs radīja nojausmu, kas gaida nākamajos posmos – dubļi, akmeņi, smiltis un adrenalīns.

Pirmais sacensību posms – nakts izaicinājums

39 km garais vakara posms tumsā lika justies kā piedzīvojuma filmā. Motocikls un es pats aprīkots ar papildus lukturiem, bet redzes lauks – tik un tā ierobežots. Nesūdzos, visiem spēlētājiem noteikumi vienādi. Adrenalīns jaucas kopā ar dubļiem, gaismām no muguras un motoru rūkoņām, katrs līkums prasa pilnīgu koncentrēšanos.

Otrās dienas posmi – dienas gaismā

Otrajā dienā trasē gaidīja divi posmi: 152 km garais galvenais posms un 64 km noslēguma posms. Dienas gaisma atklāja katru seguma niansi – dubļi, akmeņi un smilts arī šodien bija vairāk kā gana, bet ceļi – vietām šauri un līkumaini. Katrs kilometra metrs prasīja precizitāti, katrs šķērslis – uzmanību un līdzsvaru. Motocikls šeit jau bija ieguvis savu rallija izskatu – ticis pie dažiem pušumiem un kārtīgas dubļu kārtas. Diemžēl pēdējā posmā tas izlēma arī nedaudz pievilt un vairākkārt atpūsties, kas ļāvā citiem man doties garām. Pēdējie metri, kad saproti, ka finišs ir tuvumā, bija vienlaikus nogurdinoši un pacilājoši, tomēr pārdomas nākošajiem piedzīvojumiem iegūtas.

Sabiedrotais uz rokas – Huawei Watch GT 6 Pro

Pavisam nesen publicējām apskatu par Huawei Watch GT 6, bet nu mūsu rokās nonāca arī Pro versija. Tā kā abu modeļu pamatfilozofija ir līdzīga, pievērsīšos galvenokārt uzlabojumiem, ko piedāvā Pro.

Ja Watch GT 6 raisīja viegluma, elegances sajūtu, tad GT 6 Pro izstaro nedaudz citu enerģiju. Tas ir lielāks un izturīgāks. Pulkstenis aprīkots ar aviācijas klases titāna korpusu, safīra stiklu, un nedaudz lielāku svaru, kas rokā jūtams kā kvalitātes apliecinājums. Pro versija izceļas arī ar papildu sporta režīmiem, tostarp taku skriešanu un golfu, kā arī piedāvā EKG analīzes funkciju. Īsumā – Huawei Watch GT 6 Pro būs piemērotāks tiem, kuri vēlas ne tikai izskatīgu, bet arī izturīgāku un tehnoloģiski bagātāku viedpulksteni, kas spēj izturēt vairāk piedzīvojumu un ekstremālākus laika apstākļus.

Moto rallijs ir sporta veids, kurā nākas pamatīgi iesvīst, tādēļ ir interesanti uzņemt treniņa datus. Diemžēl starp 100 pulksteņa režīmiem nav atrodams specifisks motociklu treniņiem paredzēts režīms, tādēļ izvēlējos vispārīgo motor racing režīmu. Šis režīms ierakstīs sirdsdarbības datus un nodedzinātās kalorijas, tomēr diemžēl nav papildināts ar GPS datiem, kas būtu visai svarīgi, lai varētu apskatīt pieveikto maršrutu. Nedaudz pasūdzēšos ar cerību, ka nākotnē šī režīma dati tiks papildināti.

Līdz šim ikdienā un moto treniņos izmantoju pirms 2 gadiem izlaisto Huawei Watch GT 4, kas motor racing režīmā saskārās ar vienu problēmu – pat bloķējot ekrānu, treniņu ieraksts dažkārt tika pārtraukts, ja rokas locītava pieskārās pogai. Priecājos redzēt, ka Huawei Watch GT 6 Pro šī problēma ir atrisināta.

Pēc rallija ierakstītie dati runāja paši par sevi – pulss norādīja uz sacensību nopietnumu. Kopējais kaloriju patēriņš sasniedza 3808 kalorijas, motocikls – 26 litrus benzīna, bet pulkstenis – 14% baterijas. Tas lika apjaust, cik liels fiziskais darbs patiesībā tiek ieguldīts šādos braucienos.

Trīs ceļabiedri, viens finišs

Finišējām visi trīs – gan es, gan haskijs, gan viedpulkstenis. Sekas gan ir jūtamas: motocikls palicis bez numura zīmes, izpūtējā caurums, un mēs abi ar moci pārvērtušies dubļu skulptūrās. Savukārt viedpulkstenis izturēja visus triecienus – no tā noslauku putekļus un tas ir gatavs nākamajiem piedzīvojumiem (vai pārdzīvojumiem).

Kopumā Huawei Watch GT 6 Pro rallijā pierādīja sevi kā uzticams sabiedrotais – ne tikai tehnoloģiju ziņā, bet arī kā drošs palīgs brīžos, kad viss pārējais ir dubļos un haosā. Ja meklē viedpulksteni, kas iztur tikpat daudz kā tu pats (varbūt dažkārt pat par kripatiņu vairāk), šis noteikti ir viens no tiem.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt