Atcelts elektriskais Maserati MC20

Pieprasījuma trūkuma dēl, itāļu luksusa auto ražotājs Maserati oficiāli atceļ pilnībā elektrizēto MC20 modeli.

Kopš debijas 2020. gadā, Maserati plānoja modeli MC20 piedāvāt ar pilnībā elektrisku piedziņu. Pēc piecu gadu ilgas gaidīšanas, entuziasti cerēja, ka šis modelis varētu tikt atklāts šogad. Taču kopš superauto parādīšanās tirgū situācija ir ievērojami mainījusies, u ntagad MC20 atteiksies no Folgore versijas. Elektriskais modelis ir oficiāli atcelts.

Kā ziņo Autocar, atcelšanas iemesls ir pieprasījuma trūkums. Maserati pārstāvis Motor1 sniedza šādu paziņojumu:

“Tirgus pētījumi super automobiļu sfērā un jo īpaši MC20 klientu vidū liecina, ka viņi ļoti vēlas braukt ar tādiem jaudīgiem ICE dzinējiem kā Maserati Nettuno V-6, kurā izmantotas F1 tehnoloģijas, taču tuvākajā nākotnē nav gatavi pāriet uz BEV automobiļiem.

Ņemot vērā šo informāciju, uzņēmums Modenā šobrīd vada MC20 GT2 Stradale versijas ražošanas paplašināšanu, kas Ziemeļamerikas klientiem būs pieejams šovasar. Tajā pašā laikā Maserati nolēmis pārtraukt MC20 BEV projektu, jo nav komerciālas intereses.

Zīmols joprojām ir uzticīgs elektromobilitātei, jau piedāvājot BEV, MHEV un ICE modeļu kombināciju, kas radīta, lai apmierinātu dažādas klientu un tirgus vajadzības. Kā vienīgais luksusa zīmols Stellantis ietvaros, Maserati turpina koncentrēties un investēt inovācijās, veiktspējā un itāļu meistarībā.

Maserati atgādina, ka pašreizējo sešu modeļu (Grecale, GranTurismo, GranCabrio, MC20, MC20 Cielo un GT2 Stradale) un nākamās paaudzes modeļu klāsts arī turpmāk tiks ražots 100 % Itālijā.”

Maserati zaudē inerci patērētāju vidū

Nav noslēpums, ka Maserati pārdošanas rādītāji nav bijuši lieli. Itālijas zīmols 2024. gadā kopumā pārdeva tikai 11 300 automobiļu. Salīdzinājumam, Ferrari pārdošanas apjomi pasaulē ir lielāki, lai gan to modeļu klāsts ir ievērojami dārgāks.

Pašlaik Maserati piedāvā Grecale, GranTurismo un GranCabrio elektriskās Folgore versijas, lai gan, balstoties uz Maserati tirgus pētījumiem, mēs šaubāmies par visu Folgore piedāvājumu nākotni.

Attiecībā uz uzņēmuma finansiālo stāvokli, uzņēmuma pārstāvis sniedza šādu paziņojumu:

“Maserati ir uzsācis svarīgu posmu savā ceļojumā. Lai gan 2024. gads nesa izaicinājumus, šie rezultāti atspoguļo arī nozares mēroga transformāciju, nevis Maserati DNS spēka trūkumu. Attīstoties luksusa un automobiļu nozarei, uzņēmums veic pārdomātus pasākumus, lai nostiprinātu savu nākotni.

Ņemot vērā skaidru plānu, 2025. gads būs svarīgs. To iezīmēs galveno produktu laišana tirgū, reģionālās komerciālās iniciatīvas un “Tridenta gads”, atzīmējot mūsu ikoniskā logotipa simtgadi. Luksusa auto ražotājs kopā ar saviem darbiniekiem un partneriem strādā pie kvalitātes un klientu pieredzes nodrošināšanas, lai veidotu stingru pamatu nākotnei.”

Ko tas viss nozīmē MC20 nākotnei ilgtermiņā? Grūti noticēt, ka kopš šī modeļa sāktonējās atklāšanas ir pagājuši jau pieci gadi, taču nekas neliecina, ka šis automobilis drīzumā pazudīs.

GT2 Stradale varētu tikt izmantots MC20 jauninājumiem, lai aizpildītu plaisu starp standarta un hardcore modeļiem. Stradale ar diviem turbokompresoriem piepildītais V-6 ģenerē 631 zirgspēku, kas ir pietiekami daudz, lai automobilim, kas sver aptuveni 1.5 tonnas, būtu pietiekams spēks.

Tomēr mēs nevaram nedomāt, kāds būtu bijis Folgore. Sīkāka informācija par spēka agregātu tā arī netika atklāta. Virmoja baumas par tridzinēju (tri-motor) sistēmu, kas kopā radītu vairāk nekā 700 ZS. Ar zemu novietotu akumulatoru tas, visticamāk, būtu bijis ātrākais Maserati no visiem.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt