BMW kārtējo reizi pozicionē sevi kā celmlauzi, apsteidzot Mercedes-Benz un iegūstot atļauju implementēt autonomās braukšanas funkciju.
Vācijas autoražotājs BMW saņem atļauju “hands-off” jeb bez roku līdzdalības braukšanai pa šoseju, kas ir nozīmīgs pavērsiens automobiļu industrijā. Lūk, kā tas darbosies.
BMW ir kļuvis par pirmo autoražotāju, kas saņēmis apstiprinājumu no nesen izveidotās ANO regulas Nr.171 par vadītāja palīgsistēmām (Driver Control Assistance Systems, DCAS). Tieši šī regula ļauj uzņēmumam piedāvāt savu Motorway Assistant ar 2. līmeņa “hands-off” funkciju vairākās valstīs un tirgos.
Līdz šim Vācijas Federālā autotransporta pārvalde vairākkārt izņēmuma kārtā bija atļāvusi valsts lielākajiem autoražotājiem piedāvāt augstāka līmeņa autonomās braukšanas funkcijas uz publiskajiem ceļiem.
Gan Mercedes-Benz, gan BMW bija tiesīgi piedāvāt 3. līmeņa “hands-off/eyes-off” sistēmas. Tomēr braukšanas apstākļi šādos gadījumos bija izteikti ierobežoti. Eiropas valstīs joprojām pastāvošā sadrumstalotā tiesiskā regulējuma dēļ šī tehnoloģija līdz šim lielākoties bijusi pieejama tikai Vācijā.
Drīzumā šī situācija mainīsies. Gaidāmais un, iespējams, revolucionārais, BMW Neue Klasse iX3 modelis pilnībā atbilst DCAS starptautiskajam tiesiskajam ietvaram, kas paredz drošu un uzticamu 2. līmeņa Motorway Assistant darbību.
Kā strādā BMW “bez roku” braukšanas sistēma?
Kad sistēma ir aktivizēta, tā ļauj vadītājam pilnībā noņemt rokas no stūres (bez pastāvīgajiem brīdinājumiem to atkal pieskarties) pie ātruma līdz 130 km/h.
BMW sistēma saglabā iestatīto braukšanas ātrumu, paātrinot vai palēninot, kad tas nepieciešams. Tā nepārtraukti uzrauga satiksmi un potenciālos riskus, tādēļ vadītājam jābūt gatavam pārņemt vadību, taču lielāko daļu vienmuļās šosejas braukšanas sistēma veic pati.
Turklāt sistēma spēj arī automātiski mainīt braukšanas joslu. Uzņēmums norāda, ka BMW Maps maršruta vadība spēj laikus ieteikt joslas maiņu pie šosejas krustojumiem un nobrauktuvēm, un vadītājam atliek to apstiprināt ar skatienu sānu spogulī.
BMW norāda, ka pilsētvidē tehnoloģija apstājas pie sarkanās gaismas un pēc tam automātiski atsāk braukšanu. Pēc modeļa laišanas tirgū uzņēmums plāno ieviest vēl vairāk funkciju ar bezvadu sistēmas atjauninājumu starpniecību.
Visu šo sistēmu darbību atbalsta jaunākā iDrive informācijas un izklaides platformas versija. Tā ietver pilna platuma projekcijas displeju uz priekšējā vējstikla un īpašus logrīkus autonomās braukšanas režīmiem.
Drīzumā arī citviet Eiropā
Autonoma braukšana ar vien vairāk un vairāk parādīsies arī citviet Eiropā. BMW braukšanas pieredzes izstrādes vecākais viceprezidents Dr. Mihiar Ayoubi skaidro, ka jaunā ANO regula ļauj uzņēmumam ieviest 2. līmeņa autonomās braukšanas iespējas “daudzās vairākās” valstīs, nekā tas līdz šim bijis iespējams.
Viņš piebilst, ka tā paver ceļu arī turpmākām inovācijām: “Mēs veidojam līdzsvaru starp noteikumos balstītiem algoritmiem un mākslīgo intelektu. Vadītājs ir iesaistīts procesā, mūsu sistēmas ir pilnībā kontrolējamas un to uzvedība – paredzama,” viņš skaidro.
Lai gan 2. līmeņa autonomā braukšana var šķist solis atpakaļ, ņemot vērā, ka daži Vācijas slavenākie autoražotāji jau demonstrējuši 3. līmeņa sistēmas, jaunā ANO regula būtiski atvieglo šādu tehnoloģiju legālu ieviešanu daudzās Eiropas un citās ECE valstīs.
Tas nozīmē arī to, ka jau nākamgad varētu parādīties vēl progresīvākas “eyes-off” sistēmas. ANO regula Nr.171 par DCAS būtiski atvieglo ražotājiem iespēju saņemt tiesisku apstiprinājumu savām autonomās braukšanas tehnoloģijām.
Avots: TechRadar
													
































