Elektrisko kravas automašīnu ražotājs Nikola bankrotē

Uzņēmums Nikola ir piedzīvojis lērumu kāpumu un kritumu, tostarp apsūdzības krāpšanā un bijušā uzņēmuma vadītāja ieslodzījumu.

Grūtībās nonākušais elektrisko kravas automašīnu uzņēmums Nikola trešdien paziņoja, ka iesniedz 11. nodaļas bankrota aizsardzības pieteikumu un pārdos savus aktīvus. Tādējādi uzņēmums faktiski noslēdz sarežģītu posmu, kas saistījās ar strauju naudas izšķērdēšana, apsūdzībām krāpšanā un uzņēmuma pirmā izpilddirektora un dibinātāja apcietinājumu.

Nikola paziņoja, ka plāno rīkot izsoli un pārdošanas procesu, gaidot tiesas apstiprinājumu. Uzņēmums paziņoja, ka tā rīcībā ir 44,7 miljoni EUR skaidrā naudā, lai finansētu bankrota procedūru, īstenotu pārdošanas procesu un izietu no 11. nodaļas.

Nikola uzskaitīja aktīvus no 476 miljoniem līdz 953 miljoniem EUR un aplēsa, ka uzņēmuma saistības ir no 953 miljoniem līdz 9,5 miljardiem EUR. Tā ziņoja Reuters, atsaucoties uz tiesas iesniegumu.

“Tāpat kā citi uzņēmumi elektrisko transportlīdzekļu nozarē, arī mēs esam saskārušies ar dažādiem tirgus un makroekonomiskajiem faktoriem, kas ir ietekmējuši mūsu spēju darboties,” teikts Nikola prezidenta un izpilddirektora Stīva Girska paziņojumā.

“Pēdējo mēnešu laikā mēs esam veikuši vairākus pasākumus, lai palielinātu kapitālu, samazinātu savas saistības, sakārtotu savu bilanci un saglabātu skaidru naudu, lai uzturētu savu darbību. Diemžēl mūsu pūles nav bijušas pietiekamas, lai pārvarētu šīs būtiskās problēmas. Valde ir nolēmusi, ka 11. nodaļa ir vislabākais iespējamais ceļš, kas šādos apstākļos ir piemērots uzņēmumam un tā ieinteresētajām pusēm.”

Pieteikuma iesniegšana liecina, ka kādreiz rosīgais uzņēmums, kura mērķis bija pārveidot piesārņojošo smago kravas automobiļu nozari par tādu, kuras pamatā ir nulles emisiju līmenis, piedzīvoja neveiksmi.

Ātri sadegusi zvaigzne

Nikola, kas tika dibināts 2015. gadā, nāca klajā ar ideju par bez-izmešu lieljaudas kravas automašīnām, izmantojot ūdeņraža kurināmā elementu tehnoloģiju. Vēlāk uzņēmums paziņoja, ka tas ietvers arī akumulatoru elektriskās kravas automašīnas.

Uzņēmums guva ievērojamus panākumus 2020. gadā, kad General Motors paziņoja par plāniem palīdzēt Nikola izstrādāt un ražot akumulatoru elektriskos un ūdeņraža degvielas elementu transportlīdzekļus, tostarp Badger pikapu. Apmaiņā pret to GM iegūs 11 % kapitāla daļu šajā jaunuzņēmumā.

Taču mazāk nekā nedēļu vēlāk, īsās pozīcijas pārdošanas uzņēmums Hindenburg Research publicēja reputāciju graujošo ziņojumu. Šajā ziņojumā kravas auto ražotājs tika apsūdzēts krāpšanā. Ziņojums ietvēra arī video, kurā redzams, kā kravas automobilis, imitējot braukšanu, ripo no kalna.

Ziņojums izraisīja ķēdes reakciju, kuras rezultātā uzņēmuma dibinātājs Trevors Miltons atkāpās no valdes priekšsēdētāja un izpilddirektora amata un tika arestēts. Vēlāk GM atteicās no kapitāla darījuma.

Papildus videoklipa inscenēšanai Miltons tika apsūdzēts par nepatiesu apgalvojumu, ka viņš pats ražo ūdeņraža degvielu par zemākām cenām nekā tirgus cenas. Tāpat viņu apsūdzēja par “miljardu, miljardu, miljardu un miljardu” dolāru vērtu pasūtījumu saņemšanu kravas automobiļu vajadzībām. Viņam tika piespriests četru gadu cietumsods.

Nikola kļuva publiski pieejams 2020. gadā, un mazāk nekā gadu vēlāk sāka piegādāt savas pirmās kravas automašīnas. Tas palielināja ražošanas apjomus 2024. gadā. Tomēr no katras pārdotās kravas automašīnas uzņēmums zaudēja simtiem tūkstošus dolāru.

Pagājušā gada trešajā ceturksnī uzņēmums bija saražojis tikai 600 transportlīdzekļu. Daudzi no šiem transportlīdzekļiem tika atsaukti defektu dēļ, kas autoražotājam izmaksāja desmitiem miljonu dolāru.

Nikola ir jaunākais augsta līmeņa elektromobiļu uzņēmums, kas piedzīvoja neveiksmi, jo nespēja attaisnot lielas cerības. Citu neveiksmīgu EV jaunuzņēmumu vidū ir Lordstown, Proterra un Fisker. Ķīnas pašbraucošo kravas automašīnu uzņēmums TuSimple pārorientējās uz video spēļu tehniku.

Avots: TheVerge

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt