Ferrari noņēmuši priekškaru no savas līdz šim jaudīgākā auto – F80. Tam ir trīs litru divu turbo sešu cilindru dzinējs.
Iekšdedzes dzinēju, kas spēj attīstīt 900 zirgspēku (ZS), papildina trīs pašmāju elektriskie motori, kas sniedz vēl 300 zirgspēkus. Kopumā tie ir 1200 ZS no piedziņas sistēmas, kas ir atvasināta no 499P Le Mans sacīkšu auto.
Šis ir vērienīgs solis atstatus no centieniem samazināt vispārējās emisijas, drīzāk līdzinoties panākt maksimālo jaudu. Piemēram, tā deminutīvā 800V/2.3kWh baterija, kas paslēpta aiz sēdekļiem, izmanto F1 tehnoloģiju. Ar to panākta pēc iespējas ātrāka un efektīvāka uzlāde.
Tas nozīmē, ka klienti varēs braukt ar F80 ne tikai pilnībā elektriskā režīmā, bet arī sasniegt 100 km/h vien 2.15 sekundēs. Savukārt, 200 km/h atzīme sekos pēc trim sekundēm, pēcāk sasniedzot maksimumu – 350 km/h.
Ferrari auto ir veidots neapstrādātam (raw) sniegumam, izmantojot oglekļa šķiedru šasiju, kas ir tik šaura, lai inženieri spētu panākt mazāk aerodinamisko pretestību. Iekšpusē vieta pietiek šoferim un kādam maza izmēra pasažierim.
Ražotājs to sauc par “1+” auto, papildus sēdvietai atrodoties nedaudz atstatus, lai šoferis tiktu ieskauts kontroļu pasaulē. Izceļot, ka auto nav kāds romantisks visurbraucējs, šofera sēdeklis ir koši sarkans, taču pasažierim jāsamierinās ar melno krāsu un sacīkšu jostām.
Kosmosa kuģa formas auto ar tauriņa durvīm, par ko parūpējušies Maranello inženieri, apvelta milzum daudz maģijas. Motora kontrolētā aktīvā suspensijas sistēma, piemēram, nepieprasa stabilizatorus, ļaujot F80 mierīgi pārvietoties starp dažādiem segumiem.
Ferrari ir īpaši utilizējuši 3D printēšanas tehnoloģiju, lai izveidotu suspensijas sviras un izmantojuši lielus apjomus oglekļa šķiedru piecu spieķu viegmetāla diskiem.
Boost Optimization, kam sacīkšu fani var piekļūt divos augstās veiktspējas braukšanas režīmos (Performance un Qualify), izklāsta iesildīšanās apļus mapē. Tam automātiski tiek pielāgoti papildus ZS vietās, kur tas nepieciešams, kā arī paātrinājums taisnēs.
Ferrari tehnoloģiskā spēkstacija
Patiesībā auto nenonāks izstrādes stadijā līdz pat 2025. gadam. Pēcāk 799 veiksmīgajiem klientiem, kuri tiks izvēlēti kā izredzētie, nāksies gaidīt līdz 2027. gadam, lai to baudītu. Tad arī būs Ferrari 80. jubileja – nosaukums visai atbilstošs.
Auto maksās 3.6 milj. EUR, padarot to par visdārgāko ražotāja ceļu auto. Protams, tas arī ierindojas sarakstā pie visiem citiem superauto.
Tomēr tas noteikti ceļ itāļu ražotāja latiņu, tas ir, ne tikai ciparos, salīdzinot ar, piemēram, LaFerrari. To izceļ arī aktīvā aerodinamiskā tehnoloģija, uz trasi fokusētās funkcijas un ekstensīvā e-motoru izmantošana.
Pierādījumi nav ilgi jāgaida, jo ar F80 tika uzstādīts jauns Fiorano testa trases laiks. Apsteidzot LaFerrari par 4.4 sekundēm, auto to pieveica 1 minūtē un 15.3 sekundēs.
Avots: TechRadar