Ferrari seko tirgus tendencēm, izstrādājot savu pirmo elektroauto, kas solās būt viens no jaudīgākajiem tirgū.
Itāļu luksusa sporta automobiļu ražotājs Ferrari ir prezentējis tehnoloģiju, kas darbinās tā pirmo elektromobili – Elettrica. Šis solis iezīmē nozīmīgu pagrieziena punktu uzņēmuma 78 gadu pastāvēšanas vēsturē, jo Ferrari līdz šim galvenokārt bija pazīstams ar saviem hibrīda un iekšdedzes dzinēju modeļiem.
Slepenā pasākumā uzņēmuma galvenajā mītnē Maranello tika pacelts pārsegs, atklājot automobiļa šasiju – pabeigtu pamatni ar akumulatoru un elektromotoru, bet bez riteņiem un virsbūves.
Pilnībā pabeigtais automobilis, kuru Ferrari plāno prezentēt nākamgad, sasniegs maksimālo ātrumu līdz 310 kilometriem stundā, kas ir nedaudz mazāk nekā vairumam zīmola benzīna modeļu, un nodrošinās vismaz 530 kilometru nobraukumu ar vienu uzlādi.
Četru durvju automobilis ar vairāk nekā četrām sēdvietām būs aprīkots ar īpaši izstrādātu skaņas sistēmu, kas pastiprinās reālās vibrācijas no spēka agregāta, radot unikālu elektriskā Ferrari skaņu, nevis vienkārši imitējot dzinēja troksni.
Šī pirmā pilnībā elektriskā modeļa tehnoloģijas atklāšana ir nozīmīgs brīdis autoindustrijā, kas kopumā piedzīvo pāreju no iekšdedzes dzinējiem uz elektriskajām baterijām.
“Šodien ir vēsturisks brīdis mums visiem. Mums ir zosāda,” sacīja uzņēmuma izpilddirektors Benedeto Viņja. Viņš piebilda, ka jaunais elektromobilis papildinās, nevis aizstās esošo modeļu klāstu. “Elektroauto ir papildinājums, nevis pāreja.”
Bagātu jauno pircēju meklējumos
Tāpat kā citi augstas veiktspējas zīmoli, arī Ferrari līdz šim bija piesardzīgs pret elektrifikāciju. Reuters ziņoja, ka uzņēmums ir atlikis savu otro elektromobili līdz 2028. gadam zema pieprasījuma dēļ. Konkurents Lamborghini, kas pieder Volkswagen grupai, pirmo elektroauto plāno izlaist tikai 2029. gadā, uzsverot, ka tirgus tam vēl nav gatavs.
Savukārt Porsche aktīvi attīsta elektromobiļus, tomēr uzņēmums saskaras ar sarežģījumiem starp piesātināto Ķīnas tirgu un Rietumu pircējiem, kuri joprojām vēlas klasisko “skaļo” dzinēja skaņu.
Saskaņā ar Ferrari jaunāko ilgtermiņa stratēģiju, līdz 2030. gadam aptuveni 20% no uzņēmuma modeļu klāsta būs pilnībā elektriski. Tas ir zemāk par 40% mērķi, ko uzņēmums izvirzīja pirms trim gadiem.
Atšķirībā no masu autoražotājiem, Ferrari nejūt spiedienu pilnībā atteikties no iekšdedzes dzinējiem pirms 2035. gada, kad stāsies spēkā ES aizliegums jaunu fosilā kurināmā auto pārdošanai. Zīmols varēs turpināt piedāvāt automobiļus, kas darbināmi ar sintētisko degvielu, kuru varēs atļauties tā klienti.
Tomēr jaunākā paaudze vēlas elektriskus risinājumus. “Ja domājam par nākamo paaudzi, lai saglabātu aktualitāti, Ferrari būs nepieciešama elektriskā līnija, kas pārstāv savas kategorijas virsotni,” sacīja bijušais Aston Martin vadītājs Endijs Palmers.
Ferrari elektromobilim jābūt vairāk nekā tikai elektromobilim
Pēc Reuters datiem, Elettrica cena sāksies no aptuveni 500 000 eiro. Šī auto izstrāde notiek divas desmitgades pēc tam, kad Ferrari pirmoreiz ieviesa hibrīdu tehnoloģiju savos Formula 1 bolīdos 2009. gadā. Pārdošanā hibrīdi parādījās 2019. gadā.
Jaunā modeļa šasija un virsbūve tiks izgatavota no 75% pārstrādāta alumīnija, bet akumulators būs pilnībā integrēts automašīnas grīdā, lai pazeminātu smaguma centru un uzlabotu vadāmību. Automobilis būs aprīkots ar ātrās uzlādes akumulatoru.
Eksperti uzsver, ka Ferrari lielākais izaicinājums būs radīt automobili, kas piedāvā ko vairāk par parastu augstas veiktspējas elektromobili. “Ja Ferrari vēlas būt veiksmīgs, tam jāpiedāvā elektromobilis, kas ir kaut kas vairāk par EV,” uzsvēra Palmers. “Ātrumu un paātrinājumu var nopirkt arī par 30 000 eiro citur. Ferrari ir jāpiedāvā emocija.”
Konsultāciju uzņēmuma Grant Thornton Stax vadītājs Fils Duns piebilda, ka pieprasījums vēl nav sasniedzis maksimumu, tomēr Ferrari priekšrocība būs spēja nodrošināt pircējiem to pašu sajūtu, ko sniedz tā klasiskie modeļi.
“Ja klients šodien vēlas būt videi draudzīgs, viņš var iegādāties Tesla vai jebkuru citu elektroauto,” sacīja Duns. “Taču, lai cik jaudīga būtu Tesla, sajūta nekad nebūs tāda kā Ferrari.”
Avots: Reuters