Honda jaunie 0 sērijas prototipi liecina, ka Honda ir atgriezusies pie aizraujošas un novatoriskas elektrisko auto formas.
Japānu autoražotājs Honda ir atklājis savus plānus attiecībā uz gaidāmo 0 sērijas elektrisko automobiļu klāstu, demonstrējot, ko pagājušā gada izstādē dēvēja par “Saloon” un “Space-Hub”. Arī konceptuālo auto izskats ir izteikti līdzīgs pagājušā gadā redzētajam.
Taču uzņēmums apgalvo, ka lietas virzās uz priekšu straujā tempā, un, atklājot 0 SUV un 0 Sedana prototipa modeļus šī gada tehnoloģiju festivālā Lasvegasā. Uzņēmums ir vēlreiz apliecinājis savu apņemšanos veidot futūristiskas un krāšņas ķīļveida auto formas.
Ieskats jaunajos 0 sērijas auto
Lai gan sedans izskatās ļoti līdzīgs pagājušā gada konceptam, ar jaunu, košu krāsojumu un uzlabotu lukturu dizainu, 0 SUV, iespējams, sniedz mums vislabāko priekšstatu par to, kā izskatīsies šī nākamā tālredzīgo elektromobiļu līnija.
Pagājušā gada koncepta kastveida, gandrīz MPV tipa virsbūves forma ir zudusi. Tā vietā mēs tiekam iepazīstināti ar tradicionālāka izskata SUV priekšpusi, kas papildināta ar izstieptu, gandrīz kombi vai “shooting brake” tipa aizmuguri.
Japāņu marka apgalvo, ka 0 SUV Ziemeļamerikas tirgos nonāks 2026. gada sākumā, bet zemais un garais sedana modelis sekos neilgi pēc tam. Arī pasaules tirgos, tostarp Japānā un Eiropā, tiks piedāvāti abi automobiļi.
Honda jau pērn norādījis uz savu “Thin, Light and Wise” filozofiju, kas, cerams, ļaus samazināt akumulatoru bloku izmērus un svaru. Šādas pārmaiņas nodrošinātu vieglāku, elegantāku un efektīvāku elektromobiļu klāstu.
Honda šī gada izstādē neatklāja akumulatoru specifikācijas. Tā vietā uzņēmums pievērsās iepriekšminētās mantras elementam “Wise”, atklājot, ka ir izstrādāta iekšēja operētājsistēma Asimo OS, kas, kā apgalvo, ļaus nodrošināt 3.līmeņa automatizētu braukšanu “bez acīm”.
Tie, kam ir pietiekami ilga atmiņa, atcerēsies Asimo – simpātisku mazo robotu, kurš bieži vien mētājās ar bumbu vai krita pa kāpnēm. Honda apgalvo, ka ir aizņēmusies daļu no Asimo smadzenēm, lai izstrādātu jaunāko operētājsistēmu.
Uzņēmums apgalvo, ka robotikas tehnoloģiju attīstība, tostarp sistēmas, kas atpazīst ārējo vidi un cilvēka uzvedību, nodrošinās nākotnes transportlīdzekļus ar patiesi noderīgu mākslīgā intelekta tehnoloģiju, kas spēs paredzēt, ko autovadītājs vēlas, un radīt uzticamākas autovadītāja palīgsistēmas.
Honda atkal kļūst par drosmīgu uzņēmumu
Lai gan Honda vēl nav apstiprinājis nekādas tehniskas detaļas par gaidāmo 0 sēriju, kas līdz 2030. gadam ietvers septiņus atsevišķus modeļus, uzņēmuma apņemšanās izmantot jaunākās tehnoloģijas un drosmīgu dizainu ir pierādījums tam, ka šoreiz Honda nopietni domā par elektromobiļiem.
Honda e, iespējams, bija pārāk moderns tam laikam, taču pēdējo gadu laikā zīmols ir stagnējis. Uzņēmums ražojoa uzticamus, bet salīdzinoši vēsus apvidus automobiļus un mazus pilsētas automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem vai pamata hibrīdsistēmām.
Vienīgi Civic Type-R ir palicis kā spilgts piemērs tam, uz ko slavenā inženierijas firma ir spējīga, kad runa ir par tīru braukšanas prieku, taču arī tam nākotne ir neskaidra.
Šķiet, ka ir pienācis īstais laiks Honda atgriezties pie uzticamu, bet aizraujošu automobiļu, kas izceļas no pūļa, piedāvāšanas. Ne jau mēs vienīgie domājam, ka pilnībā elektrisks 0. sērijas sedans Type-R būtu nopietns zīmola nodomu apliecinājums.
Avots: TechRadar