Ir tikai normāli, ka elektromobiļi ir sliktāki par “parastajiem” auto

Elektromobiļi var kļūt par pieejamu un uzticamu transportu, bet tikai tad, ja pārstāsim tos salīdzināt ar iekšdedzes dzinēju auto.

Galvenie iemesli Ķīnas dominancei elektromobiļu tirgū ir lērums un tie ir labi zināmi. Ķīna ieguldīja nopietnu valdības finansējumu elektromobiļu ražošanā. Valsts samazināja birokrātiju, stimulēja pircējus un nodrošināja lētu īpašumu.

Vietējie uzņēmumi ar minimālu vai nekādu pieredzi iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu ražošanā uztvēra pāreju kā iespēju, nevis kā pienākumu, kā to acīmredzot uztver daudzi Rietumu uzņēmumi. Tomēr viens faktors ir tikpat maz aplūkots, cik svarīgs.

Lielākā daļa Ķīnas elektromobiļu pircēju ir pirmie automobiļu pircēji. Daudz vairāk ir tādu, kam iepriekš piederējis tikai viens vai divi automobiļi. Tas ir ļoti svarīgi viena iemesla dēļ: Ķīnā elektromobiļi bija brīvi no lielas daļas bagāžas, kas tos joprojām apgrūtina šeit.

Savukārt vidējais jauno automobiļu pircējs, piemeram, ASV 2022. gadā bija aptuveni 51 gadu vecs, liecina Cox Automotive dati. Pat vidējais lietotu automašīnu pircējs bija 49 gadus vecs, un abām grupām bija augstāki ienākumi nekā vidējie radītāji valstī.

Tie ir salīdzinoši turīgi cilvēki, kas uzauguši valstī, kurā dominē automašīnas. Viņi ir auguši ar iekšdedzes automobiļiem. Viņi uzauga laikā, kad aviosatiksme bija daudz mazāk pieejama un populāra, un tas nozīmē, ka gandrīz katram no viņiem ir atmiņas par ģimenes ceļojumu ar benzīna automašīnu.

Lielāko daļu pieaugušo dzīves viņi ir iegādājušies iekšdedzes dzinēju automobiļus un paļāvušies uz tiem savās ikdienas gaitās.

Tagad viņiem tiek stāstīts, ka elektriskie transportlīdzekļi ir šeit, lai tos aizstātu. Taču lieliem un ietilpīgiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, pie kādiem pieraduši pircēji teju visā pasaulē, ceļojuma iespējas prasa milzīgu sākotnējo cenu piemaksu, plānošanas un uzlādes lietotņu komplektu un ilgāku, grūtāku braukšanas pieredzi.

Viņiem tiek piedāvāts iegādāties produktu, ko pārdod uzņēmums, kurš jau sen viņiem pārdod iekšdedzes dzinēja automobiļus, tādā formā, kādu viņi pazīst, par lielāku samaksu un ar vidēji sliktāku uzticamību.

Elektromobiļiem jāsniedz iespēja uzelpot

Taču elektromobilis nav ierastais automobilis. Šī auto katekoriga ir kas pilnībā cits. Tas nozīmē, ka tas ir saistīts ar fundamentāli atšķirīgu kompromisu, kas ir labi aprakstīts: Pašreizējās versijas ir vai nu pārāk dārgas, vai arī slikti piemērotas braucieniem.

Šīs divas problēmas ir saistītas. Atbrīvojot elektromobiļus no pienākuma būt kompanjoniem ceļojumiem, pārējās problēmas izzūd.

Neraugoties uz reklāmām, kurās tiek parādītas kalnu takas vai gari bāņi, neraugoties uz mārketinga trikiem, “jaunu ceļu meklēšanai” vai pasaules iekarošanai, tā ir varbūt viena desmitā daļa no katra jūsu automobiļa nobrauktā kilometra.

Patiesībā šie auto jūs aizved uz darbu vai uz skolu vai lai apciemotu draugus. Tas aizved jūs no vienas vietas uz citu, un tas nav saistīts ar ilgstošu piedzīvojumu.

Visos šajos gadījumos elektromobilis, potenciāli, ir daudz labāks risinājums. Tomēr mūsu koncentrēšanās uz alternatīvo gadījumu – braucieniem pa ceļiem – ir mazinājusi šo priekšrocību. Elektroautomobiļiem gandrīz nav nepieciešama regulāra apkope, jo tiem ir hermētiski noslēgti motori un daudz vienkāršāka piedziņa.

Tomēr, ja piespiežat elektromobili iekļauties ceļojumu paradigmā, tam jābūt smagam, kas nozīmē, ka tam ir lielāki izdevumi par riepām. Elektrisko transportlīdzekļu vienkāršība nozīmē, ka arī to ražošanai vajadzētu būt lētākai. Tikai, kā jūs jau nojautāt, šis milzīgais akumulators to sadārdzina par vismaz 14 000 EUR salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēja versiju.

Nevar vēlēties visu

Bet jūs tomēr uzstājīgi vēlaties doties ceļojumā. Lai gan tas notiek reizi gadā, kaut kādu iemeslu dēļ tas ir ļoti svarīgi. Tomēr, lai šos pienākumus pagaidām uzņemas iekšdedzes auto.

Piedāvājiet pagarinātas darbības elektrotransportlīdzekļus un hibrīddzinējus, un pat pilnībā gāzes piedziņas transportlīdzekļus tiem, kas bieži brauc lielus attālumus. Benzīna kravas automašīnas ir neticamas mašīnas, un paies laiks, līdz kāds elektroautomobilis spēs pilnībā aizstāt Ford F-150 par to pašu cenu. Atstājiet šosejas braucienus fosilo degvielu dedzinātājiem.

Tas atbrīvos elektromobiļu dizainerus, lai tie varētu pievērsties šīs pārejas faktiskajām priekšrocībām. Automobiļu ražotāji jau tagad izvēlas ražot elektromobiļus ar pagarinātu nobraukuma distanci ar maziem akumulatoriem un gāzes spēka piedziņas agregātiem, kas nodrošina lielāku izturību. Kā alternatīvu viņi piedāvās dārgākus pilīnā elektrizētus automobiļus ar simtiem kilometru lielu nobraukumu.

Apvērsiet pretēju scenāriju. Piedāvājiet vienu un to pašu mazo akumulatoru abām iespējām. Nodrošiniet elektromobilim 240 kilometru nobraukumu un palieliniet pārdošanas vērtību par iespēju doties ceļojumos.

Piedāvājiet pagarinātāja nomas pakalpojumus vai iespēju iznomāt vairāk akumulatora moduļu. Dīleru servisa centri noteikti meklēs jaunus veidus, kā palikt aizņemti, jo elektromobiļi strauji aizēnotu iekšdedzes dzinēju uzticamību.

Piedāvājiet mums arī elektromobiļus ar mazu darbības rādiusu, kas ir patiešām aizraujoši. Pircēji, iespējams, ir nicinājuši Nissan Leaf un Mini Cooper SE, bet vai dizaina plānotāji kādreiz ir padomājuši, ka pircēji nepirks hečbekus neatkarīgi no piedziņas?

Izgatavojiet arī luksusa versiju. Ar maziem motoriem un nelielu akumulatoru, pateicoties konstrukcijas vienkāršībai, luksusa apdarēm vajadzētu būt pieejamākām nekā jebkad agrāk.

Izgatavojiet arī elektrisko Ford Ranger un visiem, kas vēlas ceļojuma diapazonu, sakiet, lai iegādājas hibrīddzinēju. Elektriskais automobilis ir lētāks, vienkāršāks un vienmērīgāks variants, nevis 1:1 aizstājējs produktam, kas jau šobrīd ir gandrīz pilnveidots.

Ir telpa izaugsmei. Taču tā prasa, lai mēs atteiktos no divējādās domas, ka elektriskie transportlīdzekļi ir labāki vai sliktāki par benzīna transportlīdzekļiem. Tas nozīmē, ka mums jāpārtrauc uz tiem raudzīties kā uz automobiļiem ar akumulatoriem, bet gan kā uz jaunu transporta veidu.

Vismaz pagaidām elektroautomobiļi neaizstās ierastos auto visos iespējamos scenārijos. Taču dzīvei, ko mēs faktiski dzīvojam, 90 % no nobrauktajiem kilometriem, tas ir ideāls risinājums.

Elektromobiļi nav iekšdedzes dzinēju automobiļi. Tas nav nekas slikts.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt