Jaunais BMW iX3 kā galvenais sāncensis Ķīnas elektroauto

BMW atklāj jauno iX3 ar 805 km nobraukumu, 400 kW uzlādi un modernu Neue Klasse platformu, tomēr vai tas spēs konkurēt ar Ķīnas elektroauto?

BMW elektriskie modeļi līdz šim ir izrādījušies piemēri veiksmes stāstiem – iX, i4, i5 un i7 apliecināja, ka tradicionālais autoražotājs spēj pāriet uz elektrību, nezaudējot savu raksturīgo kvalitāti.

Taču jaunais BMW iX3 paceļ latiņu vēl augstāk. Šis ir pirmais automobilis, kas būvēts uz pilnīgi jaunās Neue Klasse platformas – arhitektūras, kas vairāk atgādina Tesla vai Rivian pieeju, nekā ierastos “mantojuma” autoražotāju risinājumus.

iX3 spēj nobraukt līdz pat 805 km (pēc WLTP cikla), kas ļauj tam konkurēt ar pašiem tālākbraucošajiem elektroauto. Auto atbalsta ātro uzlādi līdz 400 kW, kā arī divvirzienu uzlādi, kas ļauj piegādāt elektroenerģiju mājsaimniecībai vai ierīcēm.

Jauna arhitektūra un tehnoloģijas

Lai gan vizuāli iX3 saglabā tipisku BMW dizainu ar izteiksmīgām LED priekšējām un aizmugurējām gaismām, īstā revolūcija slēpjas zem virsbūves. Šis ir pirmais modelis, kas izmanto zonalās arhitektūras elektroinstalāciju ar četriem “superdatoriem”, kas pārvalda spēka pārvadu, braukšanas palīgsistēmas, programmatūru un citas funkcijas.

Salīdzinot ar tradicionālo sistēmu, tas nozīmē par 600 metriem mazāk vadu, par 20% mazāku enerģijas patēriņu un ievērojamu svara samazinājumu. iX3 ir aprīkots arī ar jaunās paaudzes Gen6 cilindriskajām baterijām, kas nodrošina lielāku enerģijas blīvumu, ilgāku nobraukumu un mazāku ietekmi uz vidi.

Foto: BMW

Interjerā BMW izmanto vairāk pārstrādātu un ilgtspējīgu materiālu. Pēc uzņēmuma teiktā, iX3 kompensē ražošanas laikā radītās emisijas jau gada laikā, salīdzinot ar līdzīgu benzīna modeli.

Jauda, uzlāde un veiktspēja

BMW nav iedomājams bez baudāmas vadīšanas pieredzes. iX3 aprīkots ar 108 kWh (lietojamās) bateriju un diviem elektromotoriem, kas kopā attīsta 463 ZS un 645 Nm griezes momentu. Auto no 0 līdz 100 km/h paātrinās 4,7 sekundēs. Autoražotājs parasti ir pieticīgs ar paātrinājuma – reālajā dzīvē auto varētu būt vēl ātrāks.

Ar;i uzlādes dati ir tikpat iespaidīgi. Uzlādes jauda līdz 400 kW nozīmē, ka baterija no 10% līdz 80% uzlādējas tikai 21 minūtē, bet 10 minūšu laikā iespējams iegūt ap 370 km nobraukuma. Tas ierindo iX3 starp ātrāk lādējamiem elektroauto Eiropā, līdzās tādiem konkurentiem kā Lucid Gravity vai Porsche Macan Electric.

Interjers un digitālā pieredze

Salonā dominē 17,9 collu centrālais displejs un jaunā Panoramic iDrive sistēma, kas aptver visu paneļa platumu. Tā darbojas ar BMW Operating System X, ļaujot pielāgot interfeisu un funkcijas pēc vadītāja vēlmēm.

Auto aprīkots arī ar inteliģento digitālo asistentu, kas pielāgojas vadītāja paradumiem. Ja vadītājs atkārtoti ignorē ieteikumus, sistēma pārstāj tos piedāvāt. Stūres vadības pogas ar haptisko atgriezenisko saiti, balss komandas un fiziskie taustiņi nodrošina, ka viss svarīgais ir intuitīvi pieejams.

iX3 cena un izaicinājumi tirgū

BMW plāno iX3 Eiropā laist klajā šī gada nogalē, bet piegādes sāksies 2026. gadā. Sākuma cena būs ap 60 000 eiro, kas ir pārsteidzoši konkurētspējīga – lētāka nekā daudziem citiem premium klases elektroauto.

Taču konkurence būs sīva. Ķīnas autoražotāji, piemēram, BYD un Nio, strauji ieņem tirgus topus Eiropā. Lai gūtu panākumus, BMW būs jānodrošina atbilstoša cena, nobraukums, programmatūras kvalitāte un uzticamība.

Ņemot vērā, ka X3 jau vairāk nekā desmit gadus ir bijis BMW populārākais modelis, jaunajam iX3 ir visas iespējas kļūt par nozīmīgu pagrieziena punktu uzņēmuma elektroauto stratēģijā.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt