Jaunais Volvo EX60 – nozīmīgākais elektroauto līdz šim

Volvo gatavojas prezentēt EX60 – savu līdz šim nozīmīgāko elektroauto. Vai tas spēs kļūt par īstu pagrieziena punktu attīstības trajektorijā?

Volvo pēdējo gadu laikā ir nonācis sarežģītā situācijā. Uzņēmums lielā mērā paļāvās uz strauju pāreju uz elektroauto visā pasaulē, taču realitāte izrādījās citādāka.

Pirmkārt, elektroauto pārdošanas temps nav pieaudzi tik strauji, kā plānoja autoražotāji. Otrkārt, paša Volvo programmatūras vadītie elektriskie modeļi ir piedzīvojuši kavēšanos un dažādas kvalitātes problēmas. Treškārt, globālais tirdzniecības karš smagi skāris Volvo, jo uzņēmums lielākoties ražo Ķīnā, bet ļoti maz – ASV.

Jaunais EX60 ir mēģinājums labot situāciju.

Volvo piedāvā jaunu platformu un lielāku nobraukumu

Volvo norāda, ka vidējās klases pilnībā elektriskais EX60 būs pirmais modelis, kas tiks veidots uz uzņēmuma jaunās “tehnoloģiju bāzes” – nākamās paaudzes programmatūras un elektronikas arhitektūras.

Līdzšinējie modeļi EX30 un EX90 jau ieviesa pirmo programmatūras platformu, taču abi modeļi cieta no kļūdām un nepabeigtām funkcijām. Tomēr uzņēmums sola, ka jaunā arhitektūra būs izstrādāta, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi.

EX60 kļūs arī par uzņēmuma līdz šim ilgākās darbības elektroauto. EX90 jau spēj nobraukt līdz aptuveni 500km pēc EPA cikla, tāpēc ar jauno modeli tiek piedāvāts vēl lielāks nobraukšanas apjoms.

Pēc nosaukuma var secināt, ka tas būs līdzīgs XC60 izmēra krossoveram ar piecām sēdvietām. Pilna modeļa atklāšana paredzēta 2026. gada 21. janvārī, bet pirmās piegādes gaidāmas tajā pašā gada pirmajā pusē.

Volvo kvalitatīvi elektroauto ir no svar, sevišķi lai aizstātu novecojošo benzīna un hibrīdu modeļu klāstu, kas joprojām balstās uz vienu 2,0 litru četrcilindru motoru.

EX30 bija paredzēts kā pieejamākais variants, taču Ķīnā ražoto auto importa tarifi šo plānu izjauca. EX90 bija iecerēts kā pilnvērtīgs XC90 aizstājējs, taču kļūdas, augstā cena un kavēšanās lika Volvo steigā atsvaidzināt esošo XC90.

Stratēģiska nozīme un riski

Tieši ar vidējā izmēra autouzņēmumam līdz šim veicies vislabāk – XC60 vairāk nekā desmit gadus ir bijis Volvo visvairāk pārdotais modelis. Vidējās klases krossoveri ir arī vieglāk un lētāk elektrificējami nekā trīsrindu SUV, kas prasa lielākas un dārgākas baterijas.

Tomēr pastāv risks. Lai izvairītos no tarifiem, ASV tirgum paredzētie XC60 tiek ražoti Dienvidkarolīnā, bet EX60 taps Zviedrijā. Tiesa, iespējamais ES un ASV tirdzniecības līgums varētu samazināt muitas maksas, taču, visticamāk, modelis būs dārgāks nekā ASV ražotie konkurenti.

Lai EX60 gūtu panākumus, Volvo būs jānodrošina ne tikai nobriedusi programmatūra un augsta kvalitāte, bet arī konkurētspējīga cena un uzticamība. Tas ir liels solis, un uzņēmumam šoreiz vienkārši nav atļauts kļūdīties.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt