Kia apņemas ievērot ES 2035. gada iekšdedzes auto aizliegumu, investējot elektroauto un saglabājot hibrīdus pārejas periodā līdz 2030. gadam.
Autoražotājs Kia Eiropā demonstrē, ka stingrākus emisiju uzstādījumus ir i iespējams realizēt. Uzņēmuma vadība apstiprinājusi, ka tas pilnībā atbilstīs ES prasībām, kad 2035. gadā stāsies spēkā jaunie iekšdedzes dzinēju pārdošanas ierobežojumi.
“Kia ir skaidrs plāns, kā sasniegt pilnīgu atbilstību 2035. gadā,” sacīja Kia Europe vadītājs Marks Hedrišs, atsaucoties uz Automotive News. Tikmēr Slovākijas Žilinas rūpnīcā jau tiek uzsākta jaunā elektroauto EV4 ražošana.
Šī nostāja kontrastē ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) un Eiropas Automobiļu piegādātāju asociācijas (CLEPA) viedokli.
Abas organizācijas vēstulē Eiropas Komisijas vadītājai Urzulai fon der Leienai norādīja, ka konkurence no Ķīnas un tarifi no ASV padara esošās prasības “neizpildāmas”. Viņi aicina ES mīkstināt ierobežojumus, ļaujot turpināt ražot arī hibrīdus bez obligāta elektriskā diapazona, efektīvus iekšdedzes auto un ūdeņraža transportlīdzekļus.
Investīcijas elektroauto un pārejas periods
ACEA vadītājs ir Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kēleniuss, bet CLEPA vada Schaeffler spēka pārvada un šasijas nodaļas vadītājs Matiass Cinks. Organizācijas apstiprina apņemšanos līdz 2050. gadam sasniegt ES klimata mērķus.
Hedrišs gan atgādināja, ka Kēleniuss pats pirms dažiem gadiem solīja, ka Mercedes līdz 2030. gadam Eiropā tirgos tikai elektroauto. Turklāt Kēleniuss nesen izteicās, ka bez iekšdedzes dzinējiem, Eiropas auto industrija pilnībā sabruks, izceļot nespēju konkurēt ar, piemēram, Ķīnu.
Interesanti, ka Kia nav ACEA biedrs, bet tās māsas uzņēmums Hyundai pievienojās asociācijai jau 2012. gadā.
Kia investē apmēram 108 miljonus eiro Žilinas rūpnīcā, lai ražotu modeļus EV4 un EV2. “Mums nāk klajā vesela lavīna ar jauniem elektroauto. Ja pēkšņi būtu jāaptur šo modeļu ieviešana, tas izmaksātu milzu summas,” uzsvēra Hedrišs.
Tomēr uzņēmums pilnībā neatsakās no iekšdedzes transportlīdzekļiem. Plānots, ka 2030. gadā 74% pārdošanas Eiropā veidos elektroauto, bet 26% – hibrīdi vai citi ar degvielu darbināmi modeļi. “Šī ir pārejas fāze, kas turpināsies vairākus gadus. Saglabāsim visas tehnoloģijas, kamēr vien būs pietiekams pieprasījums,” piebilda Hedrišs.
Avots: InsideEVs