Kia EV2 Concept pievienosies sērijveida EV4 sedana un PV5 furgona versijai, uzņēmumam nākot klajā ar līdz šim lētēko elektroauto.
Kamēr citi autoražotāji atzinīgi vērtē globālās politikas izmaiņas kā iespēju atteikties no investīcijām elektriskajos transportlīdzekļos, Korejas Hyundai Motor Group pēdējā laikā ir uz viļņa. Šķiet, ka viņi negrasās zaudēt šo impulsu.
Pēc divām nedēļām mēs redzēsim vairāk pilnībā elektrisko automobiļu piedāvājumu no Kia, tostarp arī pieejamākos (lasīt – lētēkos) modeļus. Kia EV dienas pasākums notiks 27. februārī Tarraco arēnā Tarragonā, Spānijā.
Pēc līdzīga pasākuma Korejā, kas notika pirms aptuveni 18 mēnešiem, autoražotājs šonedēļ paziņoja, ka turpinās ar trim jauniem elektriskajiem modeļiem: Kia EV2 Concept un sērijveida versijām EV4 sedanam un PV5 furgonam.
Iespējams, ka no šiem modeļiem vislielāko uzmanību izpelnīsies EV2 Concept. Šis koncepts ir priekšvēstnesis par automakras līdz šim mazāko un pieejamāko elektromobili, kas paredzēts Eiropas pilsētas automobiļu vadītājiem.
Tam jākonkurē ar tādiem automobiļiem kā Citroën C3, Fiat Grande Panda, Dacia Spring un Hyundai Inster. Tomēr atšķirībā no Inster EV2, domājams, izmantos Hyundai E-GMP platformu, tāpat kā EV6, Ioniq 5 un citi.
Tiek uzskatīts, ka EV2 sāks ražot Kia Slovākijas rūpnīcā šā gada beigās, un tiek plānots, ka 2026. gadā tā ražošana tiks palielināta līdz 100 000 vienību gadā. Tomēr debija ASV ir maz ticama.
Gaidāmās Kia debijas

Paredzams, ka Kia EV4 sedans pievienosies savam tuvākajam radiniekam Kia EV3, lai varētu debitēt ASV tirgū. EV4 Concept tika atklāts Korejā 2023. gada nogalē, un paredzams, ka sērijveida versija cieši sekos tā dizainam.
Ja tas patiešām būs tik ļoti līdzīgs EV3, tam būtu jāpiedāvā priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa un iespēja izvēlēties 58,3 kWh akumulatoru komplektu ar 81,4 kWh akumulatoru. Paredzams, ka sedana variantam pievienosies arī hečbeka versija.
Visbeidzot, ir arī PV5 sērijveida versija, kas būs autoražotāja pirmais solis uz plaukstošo elektrisko kravas automobiļu tirgu. “Turklāt uzņēmums demonstrēs arī savu spēli mainošo PBV platformu,” teikts Kia pārstāvju paziņojumā. “Šī īpašā bateriju elektriskā skeitborda arhitektūra ir pamatā zīmola jaunajam PBV biznesam, ļaujot elastīgi kombinēt dažādu veidu transportlīdzekļu virsbūves.”
Visiem šiem modeļiem vajadzētu būt interesantiem ienākumiem globālajā elektromobiļu jomā un pierādījumam tam, ka vismaz daži autoražotāji beidzot pāriet no “dārgā luksusa luksusa kosmosa kuģa” fāzes un sāk ražot pieejamākus, plašāk izplatītus modeļus, kas atbilst dažādām vajadzībām.
Avots: InsideEVs