Lamborghini pirmais elektroauto

Itāļu auto ražotājs Lamborghini vēl nav gatavs pilnībā elektriskam auto, tā vietā piedāvājot jaunu hibrīdu.

Auto izstrāde tika uzsākta 4.5 gadus atpakaļ. Temerario aizstāj dekāžu veco Huracan, kas ir Lamborghini V10 super sporta auto. Gadu laikā tas ticis uzlabots neskaitāmas reizes, iegūstot labāku jaudu, vadāmību un tehnoloģijas. 

Lai gan Temerario ir pakāpienu zemāk ar 4.0 litru V8, tam ir turbokompresoru pāris. Šāda konfigurācija nedaudz atgādina Urus SUV, bet Mohrs, galvenais tehnoloģiju darbinieks, vēsta, ka tas ir nesaistīti. “Šis ir kas totāli jauns,” viņš saka. “Tam nav nekāda sakara ar Urus esošo V8.”

Turbokompresori, iespējams, pievieno griezes spēku, bet tie īsti nepalielini “jautrības faktoru”. Dzinējs balstās uz turbo, ko Mohrs sauc par “milzīgiem”. Lieli turbo rada lielu jaudu, bet bieži vien sekmējas aizturē starp spiešanu uz gāzes un kustību uz priekšu. 

Šeit talkā nāk hibrīda sistēma. Temerario ir trīs aksiālās plūsmas elektromotori. Pāris atrodas uz priekšējās ass, viens uz katra priekšējā riteņa. Trešais ir tieši savienots ar jaunā V8 kloķvārpstu.

Pilnā sistēmas izvade ir 907 zirgspēki un 731Nm. Huracan tie bija 631 zirgspēki un 567Nm. Kombinētā hibrīda sistēmas izvade vien ir 295 zirgspēki, kas līdzinās viena motora Polestar 2. Temerario sasniedz 100 km/h 2.7 sekunžu laikā un tā maksimālais ātrums ir vairāk kā 337 km/h. 

Šķiet, arhitektūra ir līdzīga otram ražotāja hibrīdam – 1001 zirgspēka Revuelto. Patiesībā Mohrs atzina, ka divu motoru priekšējās ass iestatīšana, kā arī 3.8kWh baterija ir tāda pati. 

“Bāzes stratēģija abiem auto ir vienāda, bet pielietošana ir pilnīgi atšķirīga, tas ir, svara sadalījums ir atšķirīgs, sliežu ceļi, riteņu bāze,” Mohrs saka. 

Lamborghini elektroauto

Temerario izskatās jauki, bet kaut kas iztrūkst: pilnībā elektriskais Lanzador SUV. Lai gan tas tika izlaists pagājušogad tikai kā koncepts, Mohrs saka, ka izstrādes stadija ir aktīva. 

Mērķis ir palaist auto dekādes beigās, bet Mohrs apgalvo, ka tas nav tikai inženierijas jautājums, tas ir atkarīgs arī no tirgus.

Tātad – Lamborghini gaida, kad elektroauto tirgus stabilizēsies. Premium klases elektroauto augstās nolietojuma likmes atbaida produktu plānotājus. 

Atlikušās vērtības ir būtiskas automašīnām, kas maksā simtiem tūkstošu dolāru. Atšķirībā no parastiem SUV, īpaši retie auto iegūst vērtību uzreiz kā nobrauc no dīlera laukuma. 

Naudīgiem pircējiem vēl būs ilgi jāgaida līdz Lanzador. Tajā laika sprīdī jāsamierinās ar Temerario, kas būšot pieejams nākamā gada laikā. Ražotājs vēl nav nosaucis cenu, bet, ņemot vērā, ka Huracan sākas no 225 tūkst. EUR, esam pārliecināti, ka Temerario sasniegs 270 tūkst. atzīmi.

Runājot par nosaukumu. Gluži kā visi Lamborghini, tas ir aizņemts no buļļa – no 1975. gada buļļa. “Izvēlējāmies šo vārdu, jo viņš bija ļoti drosmīgs,”. 

Avots: TheVerge

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt