Mercedes brīdina par Eiropas autoindustrija sabrukumu

Mercedes-Benz izpilddirektors brīdina ka, ja ES saglabās 2035. gada aizliegumu iekšdedzes auto, Eiropas autoindustrija piedzīvos sagrāvi.

Pirms dažiem gadiem Mercedes-Benz ar pārliecību paziņoja par gatavību Eiropā pilnībā pāriet uz elektroauto. 2021. gadā uzņēmums prognozēja, ka līdz desmitgades beigām pārtrauks tirgot automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem “tur, kur to atļauj tirgus apstākļi.”

Tagad šis mērķis ir kļuvis par vēsturi, un uzņēmums savus nākotnes plānus ir mainījis par 180 grādiem. Sekojoši uzņēmuma izpilddirektors brīdina – bez iekšdedzes dzinēju automašīnām vietējā autoindustrija “sabruks.”

Sarunā ar vācu biznesa laikrakstu Handelsblatt Ola Kallenius norādīja, ka, ja ES saglabās aizliegumu jaunu iekšdedzes dzinēju automobiļu tirdzniecībai no 2035. gada, Eiropas autoindustrija piedzīvos pilnīgu sabrukumu:

“Mums ir jāapzinās, kāda ir praktiskā realitāte. Pretējā gadījumā mēs pilnā ātrumā traucamies pret sienu. Protams, mums ir jāsamazina oglekļa emisijas, taču tas jādara tehnoloģiski neitrālā veidā. Nedrīkstam pazaudēt no redzesloka savu ekonomiku.”

Kallenius, kurš ir arī Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) prezidents, brīdina – ja aizliegums netiks atcelts, klienti pirms noteiktā termiņa masveidā pirks benzīna un dīzeļa auto, kas “klimatam nemaz nepalīdzēs.”

Aizlieguma pārskatīšana un tirgus praksē

Pašlaik elektroauto irvēl tālu, lai veidotu 100% no tirgus – mērķis, ko ES dedzīgi vēlas sasniegt. Šā gada pirmajā pusē automobiļi bez iekšdedzes dzinēja veidoja tikai 17,5% no kopējā pārdošanas apjoma ES valstīs, Apvienotajā Karalistē un EFTA valstīs – Islandē, Lihtenšteinā, Norvēģijā un Šveicē.

Pēc ACEA datiem, uzlādējamie hibrīdi sasniedza vien 8,7% no piegādēm. Tradicionālie hibrīdi veidoja 35%, taču šajā skaitlī ietilpst arī “mild-hybrid” tehnoloģija, ko daudzi neuzskata par pilnvērtīgu hibrīdu.

ES 2035. gada aizliegums vēl nav akmenī cirsts, proti, to ir plānots pārskatīt tuvākajos mēnešos. Tomēr vēl martā Eiropas Komisija (EK) atkārtoti apstiprināja mērķi samazināt jaunu automobiļu CO₂ emisijas līdz 0 g/km, sākot ar nākamās desmitgades vidu.

Tolaik EK paziņoja, ka “paātrinās darbu pie paredzētās CO₂ standartu regulas pārskatīšanas automobiļiem un furgoniem,” kas varētu nozīmēt agrāku aizlieguma izvērtēšanu.

Mercedes bažas nav bez pamata. Elektroauto pārdošana šā gada pirmajā pusgadā veidoja tikai 8,4% no uzņēmuma globālajām piegādēm, kas ir kritums no 9,7% pērn. Ieskaitot PHEV modeļus, elektrificētie automobiļi sastādīja vien 20,1% no kopējās tirgus daļas.

Vai uzvarēs veselais saprāts, vēl nav zināms, taču, ņemot vērā spēcīgo opozīciju ES līmenī, pastāv cerība, ka aizliegums tiks mīkstināts. Nav izslēgts, ka vismaz uzlādējamie un, iespējams, arī pilnvērtīgie hibrīdi varētu palikt tirgū pēc 2034. gada.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt