Renault atklāj īpaši interesantu elektroauto

Renault jaunais elektroauto (EV) ir unikāls. Ar Alpine palīdzību tas ne tikai ietver riteņu motoru, bet arī rokas bremzi ziemas priekiem. 

2025. gada trakāko elektroauto titulu priekšlaicīgi saņem Renault 5 Turbo 3E. Tas ir elektrisks atdarinājums 1980. gadu ikonai, kas spīdēja sacīkšu un ralliju trasēs. 

Neraugoties uz nopietno ažiotāžu, kas sekoja aizvadītā gada sniegtajā ieskatā, pilnā veiktspējas, inovāciju un izskata aina līdz šim tika turēta noslēpumā.

Tagad mēs zinām, ka tam būs 800V elektriskā arhitektūra, kas 15 minūšu laikā ļaus veikt uzlādi no 15% līdz 80% ar 350kW lādētāju.

Filips Varets, viens no projekta vadošajiem inženieriem, apgalvo, ka auto 20 minūtēs spēs pieveikt trasi. Pēcāk būs nepieciešams vēl 20 minūtes uzlādei pirms došanās atpakaļ.

Runājot par veiktspēju, Renault 5 Turbo 3E ir burtisks “kabatas raķetes” iemiesojums. Izmantojot divus inovatīvus riteņu motorus, lielākā daļa piedziņas atradīsies tieši aizmugurējos riteņos. 

Motocikla tipa bremžu suporti nodrošinās bremžu spēku, kamēr 200kW motoriem būs pietiekama jauda, lai sekmētu 1450 kg smagā hečbeka uzrāvienu līdz 100 km/h vien 3.5 sekundēs. Iespējams, kādam būs vēlme sasniegt visus 270 km/h.

Lai tas nebūtu tikai taisnas trases jājamzirdziņš, Renault paļāvās uz Alpine ekspertīzi, lai veidotu patiesi patīkamu auto.

Karbona šķiedru struktūra palīdz saglabāt struktūras singrību augstu un svaru zemu. Baterijas ir novietotas pēc iespējas zemāk, lai radītu optimālu gravitātes centru. Savukārt aerodinamiskie sadalītāji, spoileri un sānu lāpstiņas palīdz virzīt gaisu, uzlabojot aerodinamisko efektivitāti.

Ieskatoties pa logiem, redzams interjers, kas turpina ražotāja iesākto savdabīgo stilu, taču sniedz arī nelielu ieskatu nākotnē. Tur mīt arī vertikāli novietotā rokas bremze, kas palīdzēs veikt sānslīdi un citus rallija cienīgus manevrus.

“Mēs nevēlējāmies vienkārši atskatīties atpakaļ un izveidot ko retro,” vēsta Žils Vidals, dizaina viceprezidents. “Šim jāpiesaista mūsu bērni tik pat, cik oriģinālo auto fanus.”

Salonā atrodams 10.1 collu šofera displejs un 10.25 collu OpenR informācijas un izklaides sistēma, ko var manīt arī standarta R5 E-Tech auto. Tiek realizēts digitālās ciparnīcas dizains, piedāvājot arī Renault mākslīgā intelekta asistentu.

Renault neslēpj satraukumu

Franču ražotājs jau ir ieguvis dažus nopietnus apbalvojumus par R5 E-Tech modeli. Vēl svarīgāk – ir pat saņemtas globālas balvas par izskatu, zemo cenu un ikdienas praktiskumu. Aizvadītajā gadā mājinieks burtiski norāva pieprasījuma kroni no Tesla Model Y.

Atsperoties no lauriem, ražotājs atrāda dizainu un inovācijas, pierādot, ka elektriskajām platformām ir potenciāls ražot patiesi aizraujošus un interesantus auto. 

5 Turbo 3E ir tāda pat garuma kā ikdienas pilsētas auto, bet, salīdzinot ar modernajiem superauto, ir samēra plats. Lai gan inovatīvie riteņu motori nodrošina jaudu, inženieri mierina, ka auto tāpat ir elektriskais 400 km diapazons un var tikt izmantots ikdienas darbiem. 

Viss šis tracis, bet pieejami vien 1980 modeļi, ko pasūtīšanu varēs veikt jau šogad. Pirmās piegādes plānotas 2027. gadā. Protams, arī būs daudz dārgāks kā standarta modelis, no kā smelta iedvesma. 

To sakot, Žils Vidals apgalvo, ka komanda ir gatava asistēt, veidojot patiesi unikālus auto ar pielāgotu krāsu un diskusijas vērtiem salona dizainiem. “Ja vēlaties Hello Kitty tematiku, mēs varam palīdzēt,” viņš joko.

Avots: TechRadar 

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt