Waymo robotaksometri ir kļuvuši par ierastu parādību Losandželosas ielās – šie bez-vadītāja auto dodas uz pilsētas autoceļu tīklu.
Alphabet piederošais autonomo transportlīdzekļu tehnoloģiju uzņēmums Waymo otrdien paziņoja, ka sāks testēt savu robotizēto transportlīdzekļu floti. Testēšana norisināsies Losandželosas automaģistrāļu sistēmā, tostarp 10., 110., 405. un 90. starpštatu ceļos.
Pie šo robotaksometru stūrēm neatradīsies cilvēks, kas nodrošinātu drošību. Waymo veiks tos pašus testēšanas un komerciālo pakalpojumu sniegšanas darbus, ko uzņēmums ir veicis citās jomās.
Uzņēmums vispirms aicinās darbiniekus piekļūt bezpilota transportlīdzekļiem uz Losandželosas šosejām un pēc tam pakalpojumu padarīs pieejamu plašākai sabiedrībai.
Klienti, iespējams, labprātāk izvēlēsies Waymo, nevis citu pārvadājumu pakalpojumu vai taksometru, ja robotaksometri varēs veikt īsāko iespējamo maršrutu, kas bieži vien ir sasniedzams pa autoceļiem.
Piemēram, Waymo paziņoja, ka brauciens no Santa Monikas mola uz Broad mākslas muzejuvar būt par 50 % ātrāks, izmantojot 10. starpštatu šoseju.
Waymo jau kopš 2019. gada darbojas Losandželosā. Uzņēmums periodiski periodiski kartētādus rajonus kā pilsētas centru, Miracle Mile, Koreatown, Santa Moniku, Vestvudu un Rietumholvudu. Uzņēmums 2022. gadā paziņoja, ka Losandželosa būs viens no nākamajiem komerciālajiem tirgiem pēc Fīniksas un Sanfrancisko.
2024. gada martā Waymo saņēma Kalifornijas Sabiedrisko pakalpojumu komisijas apstiprinājumu. Tas nozīmē, ka uzņēmums var sniegt komerciālu robotaksometru pakalpojumus, kā arī iespeējams paplašināt teritoriju līdz līča zonai, kas ietver Sanfrancisko pussalu un Sanfrancisko šosejas.
Avots: TechChurch