Tesla atkal saskaras ar problēmām “pilnībā pašbraucoša” auto dēļ

Tesla maldinot pircējus par savu auto autonomijas spējām, un, ja netiks veiktas izmaiņas funkcijas mārketingā, uzņēmumu sagaida naudas sodi.

Izrādās, ka Tesla pilnībā pašbraucošā sistēma patiešām nav pilnībā pašbraucoša. Vienīgais, kas šajā sakarā ir pilnīgs, ir problēmu vilnis, kurā uzņēmums slīkst pārspīlēta mārketinga dēļ

Francija pievienojas lērumam citu Eiropas valstu, kas iebilst pret autoražotāja 2.līmeņa vadītāja palīgsistēmas programmatūras nosaukumu.

Valsts ir piedraudējusi auto ražotājam dienā aptuveni 50 000 EUR lielu naudas sodu, ja uzņēmums nepārtrauks to, ko Francijas Konkurences politikas, patērētāju tiesību un krāpniecības kontroles direktorāts (DGCCRF) uzskata par “maldinošu komercpraksi” saistībā ar FSD funkcionalitāti.

Pēc ziņu aģentūras Reuters ziņām, Francijas Ekonomikas ministrija izmeklēšanu par Tesla Autopilot un FSD funkciju mārketingu uzsāka jau 2023. gadā. Tas notika pēc tam kad patērētāji bija ziņojuši par uzņēmumu Francijas krāpniecības kontroles platformā Signal Conso.

Šonedēļ aģentūra izvirzija ultimātu Tesla – četru mēnešu laikā savediet kārtībā reklāmas stratēģijas vai arī saskarsieties ar bargiem naudas sodiem.

No ministrijas mājaslapas (tulkojums):

“Ja šajā termiņā netiks ievērotas prasības, ņemot vērā šīs prakses īpašo smagumu, rīkojums pārtraukt maldinošo komercpraksi attiecībā uz noteiktu TESLA transportlīdzekļu pilnībā autonomās braukšanas iespēju tiks papildināts ar soda naudu 50 000 eiro apmērā par katru kavējuma dienu.”

Francija pret Tesla

Francijas Ekonomikas ministrija īpaši norādīja uz maldinošu komercpraksi saistībā ar Tesla transportlīdzekļu autonomās braukšanas spējām — vai drīzāk to trūkumu — un tā ir tikai aisberga redzamā daļa.

Tāpat iestāde ir izvirzījusi vēl piecas pamatotas apsūdzības saistībā ar līgumu un finanšu praksēm, piemēram, pārdošanas līgumu izsniegšanu bez piegādes informācijas un kavēšanos ar atmaksām, balstoties uz patērētāju sūdzībām, kas saņemtas DGCCRF.

Arī piespriestie sodi nav nekāds nieks. 50 000 EUR dienā ir līdzvērtīgi tam, ja Tesla katru dienu Francijā pārdotu FSD (pilnībā pašbraucošo sistēmu) 7 pircējiem.

Ja aprēķinus veicam vēl plašākā mērogā, tad tas nozīmē apmēram 1,5 miljonus eiro mēnesī jeb 18,3 miljonus gadā, kas tiek maksāti naudas sodos.

Vai šāda prakse ir ilgtspējīgi? Varbūt – uzņēmuma vadītājs Īlons Masks ir apgalvojis, ka FSD izvēlas “krietni vairāk nekā” 2% pircēju. Taču, ņemot vērā, ka maijā Francijā tika piegādāti tikai 721 Tesla auto, šie skaitļi kļūst finansiāli neizdevīgi, ja vien FSD izvēlas aptuveni 29% pircēju.

Augoša neapmierinātība ar uzņēmumu

Uzņēmuma reputācija Francijā jau tā nav spoža. Neapmierinātība nebeidzas valsts līmenī – arī patērētāji atsakās no zīmola (kas izskaidro zemos pārdošanas rādītājus maijā).

Patiesībā Tesla nesen ir saskārusies ar prasību tiesā no franču patērētājiem, kuri vēlas atgriezt savus līzingā paņemtos auto. Iemesls? Ne jau tehniskas problēmas, bet gan Īlona Maska politiskās aktivitātes, kas ir padarījušas šos auto par “spēcīgiem politiskiem simboliem” un “īstiem galēji labējo totemiem.”

Tukrlāt Francija nav pirmā valsts, kas apšauba to, kā Tesla pārdod savu autovadītāja palīgsistēmas komplektu.

Automašīnu ražotājs nesen mainīja FSD zīmolu Ķīnā pēc tam, kad visā nozarē tika ierobežota nosaukuma piešķiršana, kā arī pēc regulatīvo iestāžu veiktajām izmeklēšanām Kalifornijā un tiesas prāvām tādās valstīs kā Vācija.

Ja pietiekams skaits cilvēku apšauba funkijas spējas, varbūt ir pienācis laiks izmaiņām. Lielākā daļa cilvēku jau zina, ka pašreizējam FSD un Autopilota komplektam ir tāpat pie stūres ir nepieciešams dzīvs cilvēks.

Un tiem, kas to vel nezina? Nu, viņiem drošības apsvērumu dēļ ir vitāli svarīgi izglītoties šajā jautājumā.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt