Īlons Masks ir paziņojis, ka Tesla laidīs klajā “nepieskatītu, neviens neatrodas auto” robotaksī pakalpojumu Teksasā.
“Mēs vienkārši vēlamies iemērkt pirkstus ūdenī, pārliecināties, ka viss ir kārtībā, ieliekot vēl pāris pirkstus ūdenī, ar publikas un auto esošo cilvēku drošību kā prioritāti,” Masks saka.
Auto piederēs uzņēmumam, nevis klientiem. Iepriekš Masks solījās, ka Tesla klienti varēs pievienot savus auto tīklam, lai sniegtu braukšanas pakalpojumus. Ražotājam piederošie auto būs pieejami maksas braucieniem un tiks piegādāti bez šofera aiz stūres.
Gadu laikā Tesla izpilddirektors ir saņēmis kritiku par atkārtotiem solījumiem, ka pilnīgi autonomi auto ir vien divus gadus tālā nākotnē. Tad viņš to nepiepildīja. Tagad viņa radītā laika josla ir pamatīgi saīsināta.
“Šī nav kaut kāda attāla, mistiska situācija,” Masks saka. “Tas tiešām būs, Jūs zināt, pēc pieciem vai sešiem mēnešiem.”
Vēstulē akcionāriem, Tesla sacīja, ka viņu klienti kopumā ir nobraukuši vairāk kā 3 miljardu jūdžu Full Self-Driving (FSD) jeb pieskatītā režīmā. Kopš janvāra tā kļuva par uzņēmuma advansēto braukšanas sistēmu. Ražotājs apgalvo, ka šis režīms ir prekursors pilnībā autonomiem auto, bet tiek brīdināts, ka pasažieriem tāpat jāpievērš uzmanība situācijai uz ceļa. Uzņēmums arī esot uzlabojis mākslīgā intelekta treniņu aprēķinu par 400%.
Uzņēmums nesen publicējis video ar dučiem Model 3 un Model Y auto braucot “bez cilvēka iesaistes”. Šo auto iekšā nebija cilvēkdrošības vadītājs, kamēr tie pieveica 1.2 jūdžu ceļa posmu uz Tesla privātajiem ceļiem. Masks apgalvoja, ka nepieskatītie auto drīz vien darbosies līdzīgi arī Teksas ražotnē.
Tesla autonomā braukšana
Ražotāja pieeja autonomai braukšanai nedaudz atšķiras no citu uzņēmumu. Uzņēmums izmanto tikai kameras, lai darbinātu transportlīdzekļa uztveres sistēmu un neizmanto lidaru kā lieku sensoru. Uzņēmums arī laiž klajā selektīvas drošības statistikas, taču tās tiek kritizētas par detaļu iztrūkumu. FSD ir piedzīvojis daudz nepilnību. Dažreiz tas netiek galā ar prastiem uztveres izaicinājumiem, piemēram, slapju ceļu vai saules stariem. FSD dažreiz neatpazīst arī motociklus.
Tesla testē robotaksī pakalpojumu jau kopš pagājušā gada. Auto atbrauc ar cilvēkdrošības vadītājiem aiz stūres, kuri ir gatavi iejaukties pie nepieciešamības. Masks sacīja, ka viņš paredz 2025. gadu kā potenciālo priekš relīzes Kalifornijā un Teksasā. Uzņēmums gan nav licencēts sniegt komerciālus autonomus auto pakalpojumus Kalifornijas štatā.
Peļņas zvana laikā Masks lēsa, ka ir “pārliecināts”, ka šogad ne tikai Kalifornijā darbosies nepieskatīta FSD sistēma, bet arī citās ASV daļās. Viņš atklāja arī uzņēmuma eleganto Cybercab pagājušogad, solot, ka ražošanā tas nonāks 2026. gadā.
Avots: TheVerge