Vai tiešām auto ar displejiem ir tik bīstami? 

Toyota Research Institute pētījums atklāja diezgan šaušalīgus faktus. Rezultātā – auto ražotājiem būtu jāsamazina displeju daudzums. 

Vašingtonas universitātes un Toyota Research Institute ir veikuši pētījumu pret plašo skārienjutīgo ekrānu integrāciju auto paneļos. 

Nosaukts – “Touchscreens in Motion: Quantifying the Impact of Cognitive Load on Distracted Drivers” jeb “Skārienekrāni kustībā: Kognitīvās slodzes ietekmes uz uzmanības novēršanas izraisītājiem autovadītājiem kvantitatīva noteikšana”. Pētījumā piedalījās 16 dalībnieku, kuri pieredzēja īpaši reālistisku augstas precizitātes braukšanas simulatorus. Pētnieki paralēli sekoja acu un roku kustībām, zilīšu paplašinājumam un ādas vadītspējai. 

Dalībniekiem tika lūgts braukt tipiskā pilsētvidē un mijiedarboties ar dažādiem blakus uzdevumiem uz ekrāna. Tas nebija nekas sevišķs – mašīnas funkcionalitātes pielāgošana vai radio stacijas nomaiņa.

Prasme braukt un paralēli darboties ar ekrānu tika merīta.

Kā jau var paredzēt, rezultāti nebija iepriecinoši. Pirmkārt, pirkstu precizitāte un ātrums uz ekrāna samazinājās par 58%. Tas ir, salīdzinot ar nekustīgu auto.

Tāpat tika atklāts, ka novirzīšanās no joslām palielinājās par 40%, kad tika ieviesta mijiedarbība ar skārienekrānu. Cikls turpinās.

Pētnieki uzskata, ka auto ražotājiem būtu jāsamazina izvēlņu skaits, kas nepieciešams, lai veiktu funkcijas. Labāk izvēlēties fiziskas pogas, ko var pielāgot. 

Citādā gadījumā nākotnes sistēmām būtu jākļūst viedākām un jāpielāgojas cilvēkam, kura uzmanība ir novērsta. Piemēram, ar palielinātām pogām vai dažu funkciju ierobežošanu.

Avots: TechRadar

Dalīties ar ziņu:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
X

Leave a Reply

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt