Volkswagen ID.4 mainīs izskatu – un tas iepriecinās pogu cienītājus

Volkswagen elektroauto drīzumā piedzīvos vizuālas pārmaiņas – gaidāms arī jauns interjera tēls, ko papildinās pogas.

Volkswagen elektriskaie auto drīzumā būtiski mainīs gan izskatu, gan lietošanas pieredzsi. ID sērijas modeļi, kas līdz šim bijuši pazīstami ar savu gludo un minimālistisko stilu, pāries uz vienotāku dizainu.

Salonos tiks atgrieztas fiziskas pogas, ziņo Autocar, atsaucoties uz Volkswagen tehniskās attīstības vadītāju Kajs Grūncis.

ID.3 un ID.4 saņems nozīmīgas salona un paneļa pārvērtības, lai vizuāli vairāk līdzinātos gaidāmajam ID.2 hečbekam. Grūncs norādīja, ka dizaina ziņā tie kļūs vienotāki ar pārējiem saimes locekļiem. Jaunie modeļi gaidāmi līdz 2026. gada beigām.

Volkswagen atgriež fiziskas pogas – vadītāju pieprasīta pārmaiņa

Kā jau ziņojām iepriekšs, Volkswagen ir uzklausījis savu pircēju antipātijas pret skārienjūtigiem ekrāniem, un auto ražotājs ir apņēmies savos auto atgriezt fiziskas pogas.

Proti, pircēji aizvien biežāk pauž neapmierinātību par tendenci visas vadības funkcijas pārnest uz skārienekrāniem, kas var apdraudēt šoferus, padarot vienkāršu funkciju izpildīšanu sarežģītu.

Sekojoši, viena no galvenajām pārmaiņām būs fiziskas skaļuma regulēšanas pogas atgriešana ID.4 modelī. Grūncs norādīja: “Ja kaut kas darbojas, nav iemesla to mainīt.” Viņš uzsvēra, ka tradicionālā, apaļā skaļuma poga ir gadiem ilgi ir kalpojusi veiksmīgi, un šādas vienkāršas lietas aizvietošana nav pamatota.

Šobrīd Volkswagen elektroauto skaļumu iespējams regulēt ar skārienjutīgu slīdni, kas, pēc kritiķu domām, ir neērts un neveikls risinājums.

“Sākot no ID.2all, visās mūsu automašīnās zem ekrāna būs fiziskas pogas piecām vissvarīgākajām funkcijām — skaļumam, apsildei katrā pusē, ventilatoriem un avārijas gaismām,” iepriekšējā intervijā sacīja Volkswagen dizaina nodaļas vadītājs Andreass Mints.

“Šīs pogas būs katrā automašīnā, ko mēs ražosim turpmāk. Mēs nekad, nekad vairs nepieļausim šo kļūdu. Uz stūres atgriezīsim fiziskās pogas. Godīgi sakot — tā ir automašīna, nevis telefons,” viņš piebilda.

Foto: Volkswagen

Dizains iemainīts pret drošību

Telsa aizsāka automobiļu interjeru minimālisma vilni, aizvietojot visas pogas ar skārienekrānu vadību. Šī pieeja tika pasniegta kā nākotnes tehnoloģiju risinājums, bet patiesībā bieži kalpoja par izmaksu samazināšanas metodi – jo elektroauto, īpaši to akumulatori, ir dārgāki nekā iekšdedzes auto.

Daudzi autoražotāji sekoja Telsa piemēram, bet bieži vien pārspīlēja ar vadības funkciju pārcelšanu uz ekrāniem. Papildus lietošanas neērtībai, satiksmes drošības eksperti brīdina, ka uzmanības novēršana, meklējot izvēlnēs vajadzīgās funkcijas, palielina avāriju risku.

Pat Eiropas Savienība ir sākusi ieviest prasības par fizisku pogu atgriešanu.

Ar skatu nākotnē

Volkswagen plāno līdz desmitgades beigām pāriet uz nākamās paaudzes Scalable Systems Platform (SSP) – pilnībā uz programmatūru balstītu automobiļu arhitektūru. Līdz šīs tehnoloģijas ieviešanai uzņēmumam jāuztur aktuāli esošie modeļi, lai saglabātu konkurētspēju tirgū.

To uzņēmums panāk ar virsbūves atsvaidzinājumiem un salonu uzlabojumiem, kur galvenais akcents ir lietotāju ērtība – atgriežot fiziskās pogas, kas iepriekš tika atmestas dizaina vai izmaksu apsvērumu dēļ.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt