Kad 2027. gadā jaunais Volkswagen ID. EVERY 1 elektroauto tiks palaists Eiropas tirgū, tā cena būs tikai 20 000 eiro.
Volkswagen turpina nākt klajā ar informāciju par ID. EVERY1 izstādes auto. Tā cema būs solītie 20 000 eiro, kas to padarīs par īpaši pieejamu elektroautomobili. Cerams,ka tas spēs izmainīt grūtībās nonākušā uzņēmuma “situāciju”.
Tā kā tirgus līderi, piemēram, Tesla, turpina solīt, bet neīstenot neaizsniedzamo sākumlīmeņa elektroauto, VW cer satricināt situāciju, atklājot plānus par veselu masveida automobiļu līniju. Šis automobilis būs arī būtisks konkurents, jo VW cer atvairīt pieejamu Ķīnas elektromobiļu pieplūdi Eiropā.
ID. EVERY1 būs slots zem ID. 2all, kas pirmo reizi tika prezentēts 2023. gadā ar solīto cenu 25 000 eiro. Abi transportlīdzekļi pagaidām paredzēti tikai Eiropai, ID. 2all tirdzniecībai sākoties 2026. gadā, bet un ID. EVERY1 – 2027. gadā. Iespējams, ka šie nosaukumi varētu mainīties, kad tiks uzsākts ražošanas process.
Par un ap jauno Volkswagen elektromobili
ID. EVERY1 ir neliels hečbeks ar jaunu programmatūru un dažiem veikliem trikiem, piemēram, modulāru centrālo konsoli, kas tam būs kopīgs ar ID. 2all. Abi modeļi ir daļa no jaunās “elektrisko pilsētas automobiļu saimes”, kas balstās uz VW modulārās elektriskās platformas priekšpiedziņas versijām.
Šie jaunie elektromobiļi tiek izstrādāti Volkswagen grupas zīmola Core grupas ietvaros, paziņoja uzņēmums. Kopumā līdz 2027. gadam autoražotājs plāno prezentēt deviņus jaunus modeļus.
ID. EVERY1 un ID. 2all tiks veidoti uz VW modulārās “MEB” platformas otrās paaudzes versijas. Pašreizējā MEB platformas versijā darbojas ID.4 krosovers SUV, ID Buzz minivens un ducis citu Audi, Skoda un citu ražotāju automobiļu.
Protams, par šādu cenu nevar gaidīt daudz veiktspējas vai darbības rādītāju. VW apgalvo, ka konceptauto ID. EVERY1 maksimālais ātrums ir 81 km/h, un to darbina nesen izstrādāts elektromotors ar 94 zirgspēkiem (70 kW).

VW neatklāja akumulatora lielumu, bet, pamatojoties uz paredzamo 250 km nobraukumu, varam pieņemt, ka tas ir aptuveni 35 kWh. Tāpat ID. EVERY1 neaizņems daudz vietas – tā garums ir 388 cm. Tomēr hečbeks var uzņemt līdz pat četrus pasažierus, un bagāžniekā ir 0,3 kubikmetri vietas.
VW apgalvo, ka sērijveida versija ID. EVERY1 būs pirmais uzņēmuma transportlīdzeklis ar jaunu “jaudīgu” programmatūras arhitektūru, kas sola atjauninājumus pa gaisu. Programmatūras izveide VW ir izrādījusies nedaudz apgrūtinoša, jo jau gadiem ilgi uzņēmuma ID automobiļu saimes automašīnas ir nomāc kļūdas un reti atjauninājumi.
Viss jaunais ir labi aizmirstais vecais
ID. EVERY1 izskatās apburoši, šim auto atgādinot VW mazos SUV automobiļus, kā arī VW mikroautomobiļus Up un Polo, kuru ražošana tika pārtraukta. Life koncepts no 2021. gada. VW apgalvo, ka jaunā dizaina valoda, kas caurvij ID. EVERY1 un ID. 2all, uzsver minimālismu un “slepeno sastāvdaļu”, piemēram, “lidojošā jumta koncepciju”, kurā jumta virsma vidū ir zemāka, neierobežojot vietu virs galvas iekšpusē.
VW arī pārnes dažus no ID Buzz moduļu dizainparaugiem uz zemo cenu segmentu. Centrālo konsoli var pārvietot uz automobiļa aizmuguri, un instrumentu panelī ir sliede, uz kuras var piestiprināt dažādus piederumus, tostarp planšetdatoru, plauktu vai galdu.
Starp vadītāju un priekšējo pasažieri ir arī neliels izgaismots un noņemams Bluetooth skaļrunis, kas atgādina Rivian R1 automobiļus.
Elektrisko transportlīdzekļu cenas nav vienīgais aspekts, kur Volkswagen cenšas samazināt izmaksas. Pēc darba ņēmēju streika Vācijā, uzņēmums panāca vienošanos ar arodbiedrībām, kas nozīmēs par 35 000 darbinieku mazāk un par miljardu samazinātus tēriņus gada griezumā.
Arī citi autoražotāji arvien vairāk iesaistās pieejamu elektromobiļu jomā. Pieaugot konkurencei no Ķīnas, Hyundai un Kia sola vairāk lētu modeļu. Tesla sola, ka šogad klajā nāks lētāks elektromobilis. Un pat Ford apgalvo, ka plāno laist klajā savus sākumlīmeņa elektromobiļus – tiklīdz būs izdomāts, kā tos padarīt rentablus.
Avots: TheVerge