Vācijas auto ražotāju grands Volkswagen beidzot sadzird savus pircējus, paziņojot, ka eiropieši savos auto vēlas pogas, nevis ekrānus.
Līdz pat 2010. gadu beigām teju visi Volkswagen grupas produktos bija ideāls balanss starp pogām un ekrāniem. Tomēr pēc tam auto ražotājs teju visas funkcijas koncentrēja skārienjūtīgajā ekrānā. Visu minimālisma vārdā. Viņi taču to nesauktu par izmaksu samazināšanu, vai ne?
Taču izrādās, ka Volkswagen apzinās, ka liela daļa klientu dod priekšroku analogākai saskarnei. Uzņēmuma vadītājs Ķīnā Ralfs Brandšteters paskaidroja, ka klienti Eiropā dod priekšroku “taustāmām vadības ierīcēm, ilglaicīgai izturībai un braukšanas dinamikai”.
Citādāk ir Ķīnā, kur pircēji priekšroku dod “mākslīgā intelekta pirmajiem, savienotajiem transportlīdzekļiem ar netraucētu balss vadību un viedo pilotu kabīni”. Lai gan Brandšteters salīdzināja elektromobiļu pircējus Eiropā un Ķīnā, arī Volkswagen iekšdedzes dzinēju automobiļi lielā mērā ir atteikušies no fiziskām pogām un slēdžiem.
Jaunākais Passat ir spilgts piemērs tam, kā planšetdatoriem līdzīgi displeji pēdējos gados ir pārņēmuši mūsu auto paneļus. Arī līdzīga izmēra ID.7 Tourer cieto pogu skaits ir samazināts līdz minimumam.
Šāda atklāsme uzņēmumam nav nekas jauns. Nesen Volkswagen paziņoja, ka saviem elektromobiļiem piešķirs ierastos un pircēju iemīļotos nosaukumus, atbrīvojoties no punktiem un cipariem šo auto nosaukumos.
Viss jaunais ir labi aizmirstais vecais
Volkswagen aizstāvībai jāatzīst, ka uzņēmums ir apņēmies atgriezt pogas mūsu auto paneļos. Mēs jau esam redzējuši nelielus soļus šajā virzienā, piemēram, Golf GTI un R modeļos atkal ieviešot īstas pogas uz stūres.
Turklāt turpmākajos modeļos tiks iekļautas taustāmas vadības pogas bieži izmantotām funkcijām. Šī gada sākumā uzņēmuma dizaina vadītājs atzina, ka pāreja uz ekrāna izmantošanu bija kļūda. Lūk, ko teica Andreas Mindts:
“Sākot ar ID.2all, zem ekrāna būs fiziskas pogas piecām svarīgākajām funkcijām – skaļuma regulēšanai, apsildes režīmam katrā automašīnas pusē, ventilatoriem un avārijas gaismas signāla ieslēgšanai. No šī brīža tās būs katrā mūsu ražotajā automašīnā. Mēs nekad vairs nepieļausim šo kļūdu. Uz stūres rata būs fiziskas pogas. Nekādas minēšanas. Ir atgriezeniskā saite, tā ir reāla, un cilvēkiem tas patīk. Godīgi, tas ir auto. Tas nav telefons.”
Tā kā Volkswagen zīmola automašīnas vienmēr tiek apvienotas ar citiem produktiem, lai sadalītu izmaksas, pastāv liela iespēja, ka arī nākamie Skoda, SEAT, Cupra un pārējie grupas modeļi atteiksies no skārenjūtīgiem ekrānie,.
Atsevišķu vadības ierīču iekļaušana neapšaubāmi palielinās ražošanas izmaksas, kas, loģiski, tiks novirzītas pircējiem. Tomēr tā ir cena, ko, šķiet, pircēji ir gatavi maksāt.
Atgriežoties pie Brandštetera teiktā, viņš norādīja, ka vidējais elektromobiļu pircēju vecums Eiropā ir 56 gadi, bet Ķīnā – mazāk nekā 35 gadi.
Viņa ieraksts LinkedIn vietnē pievēršas jautājumam, kāpēc Volkswagen Group Ķīnā izstrādātie automobiļi netiek pārdoti Eiropā. Tas viss ir saistīts ar atšķirīgiem noteikumiem, izmaksām un klientu vēlmēm.
Avots: InsideEVs