PayPal vēlas kopīgot jūsu datus, ja vien neizdarat šo

PayPal politikas maiņa, kas kopīgo patārētāju datus, ir iespējota pēc noklusējuma, ko manuāli jārediģē, ja nevēlaties piedalīties.

Jau atkal tiešsaistes pakalpojumu sniedzēji mēģina nemanāmi mainīt datu vākšanas un kopīgošanas praksi pēc noklusējuma. Labā ziņa ir tā, ka vēl ir laiks atteikties no datu kopīgošanas pirms informācija tiek nodota tālāk bez patārētāja piekrišanas.

Kā norādīts PayPal politikas atjauninājumu lapā (ASV lietotājiem izdota 23.septembrī), aplikācija gatavojas veikt datu apmaiņu ar ārējām vienībām, “lai palīdzētu uzlabot iepirkšanās pieredzi un padarītu to patārētājam personalizētāku”. Sākoties 2025. gada vasaras sākumam, jaunpieņemtā politika ne tikai apdraudēs lietotāju privātumu – pat tad, ja tiks izmantoti VPN lietotnes –, bet PayPal sāks datu ievākšanu jau 2024. gada 27. novembrī.

Šķiet, ka lietotāji pēc noklusējuma lietotāji ir piekrituši šīm izmaiņām, kas var būt problēma saskaņā ar tādu privātuma noteikumiem kā GDPR (General Data Protection Regulation). Tajā pat laikā ir svarīgi atcerēties, ka izmaiņas noteikumus katrā reģionā atšķirsies. Piemēram, Lielbritānijā datu kopīgošana būs spēka no 2024. gada 10. oktobra.

Kā atteikties no PayPal datu kopīgošanas

Atkarībā no tā, kur atrodas lietotājs, PayPal jauno datu kopīgošanas iespēju var atrast zem cita nosaukuma. Tajā pašā laikā šo opciju ir iespējams neredzēt vispār, ja lietotāja valsts likums liedz šādu datu manipulāciju.

Latvijā to iespējams izdarīt sekojoši. Lietotājam ir jādodas uz nodaļu Settings (iestatījumi), kur savukārt jāizvēlas Data & privacy (dati un privātums).

Zem opcijas Manage your privacy settings, var atrasts Internet-based marketing cilni, uz kā uzklikšķinot, lietotājam pavaras vēl divas opcijas: Interest-based marketing on PayPal un Internet-based marketing lietotāja kontos. Lai atteiktos no datu kopīgošanas, ir jāapmeklē abas no pērn minētajām cilnēm un manuāli jāizslēdz šī opcija katrā no tām. Šie norādījumi var tikt piemēroti jebkuram lietotājam, kurš atrodas Eiropas Savienībā.

PayPal nav pirmais tiešsaistes pakalpojums, kas, neprasot lietotāju piekrišanu, noklusēti aktivizē invazīvu datu apstrādes praksi.

Nesenākais šāda rakstura gadījums tika novērtos LinkedIn, kur vietne pagājušās nedēļas laikā sāka mākslīgā intelekta (MI) apmācīšanu lietotāju datu analīzei. Arī šajā gadījumā lietotājiem no šīs opcija bija jāatsakās manuāli, lai nepieļautu turpmāku informācijas ievākšanu un kopīgošanu. Pirms Microsoft piederošā LinkedIn, arī Facebook, Instagram un X bija noklusināti aktivizējuši MI rīku trenēšanu, kas balstījās lietotāju informācijas izmantošanā.

“Mums nevajadzētu veikt virkni soļu, lai atceltu izvēli, ko uzņēmums izdarījis mūsu vietā,” savlaik LinkedIn lēmumu vietnē X komentēja ētiskā hakere un SocialProof Security izpilddirektora Reičela Tobaka. “Organizācijas domā, ka var izvairīties no atbildības, kas saistās ar automātisku lietotāju pieteikšanu šādiem noteikumiem, jo “to dara visi”. Ja mēs apvienosimies un pieprasīsim, lai organizācijas ļauj mums izvēlēties autorizēties šādām funkcijām, cerams, šī situācija mainīsies.”

Lai gan šo platformu uzņēmējdarbības modeļi, visticamāk, drīzumā nemainīsies, ir ieteicams sekot līdzi visām Paypal – un arī citu tiešsaistes pakalpojumu, kuros esat reģistrējušies, – ziņām un paziņojumiem par noteikumu atjaunošanu, lai precīzi zinātu, kādu informāciju kopīgojat.

A screenshot of a phone

Description automatically generated

(Ekrānuzņēmums no TechRadar)

Avots: TechRadar

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt