Francijas valdība palielināja subsīdijas apmēru, ko piedāvā cilvēkiem, kuri maina savus ar degvielu darbināmos automobiļus pret elektriskajiem velosipēdiem. Jaunais subsīdijas apmērs sasniedz līdz pat 4000 eiro uz vienu cilvēku, liecina laikraksts The Times. Subsīdija paredzēta, lai veicinātu iedzīvotājus mainīt savus transportlīdzekļus, kas piesārņo vidi, par labu tīrākām, videi draudzīgākām alternatīvām.
Cilvēki, kas dzīvo mājsaimniecībās ar zemiem ienākumiem pilsētu zonās ar zemām emisijām, mainot savu automašīnu uz elektrisko velosipēdu, var saņemt pilnu 4000 eiro subsīdiju, ko novirzīt jaunā velosipēda iegādei. Arī parastie velosipēdi bez elektriskā motora kvalificējas atbalsta ietvaros. Turpretī Francijas pilsoņiem ar lielākiem ienākumiem paredzētas mazākas subsīdijas.
Subsīdija, kas pirmo reizi tika ieviesta pērn, nesen tika palielināta pēc tam, kad amatpersonas noteica, ka jādara vairāk, lai pieveiktu tādus velosipēdus mīlošus sāncenšus kā Nīderlande, Vācija un Dānija. Francijas valdība paziņojusi, ka vēlas, lai līdz 2024. gadam 9% valsts iedzīvotāju izvēlētos velosipēdu, kā savu transportlīdzekli, salīdzinot ar tikai 3% tagad. Nīderlande šajā jomā dižojas ar ievērojamiem 27 %.
Programma veidota pēc ļoti veiksmīgas programmas Lietuvā, kurā iedzīvotāji pēc vecā spēkrata maiņas kvalificējas subsīdijai līdz 1000 eiro jauna elektriskā velosipēda, motorollera, mopēda, motocikla vai pat sabiedriskā transporta biļešu iegādei.
Francijas valdība arī pavēstīja, ka ieguldīs 250 miljonus eiro, lai Parīze kļūtu par pilsētu, kurā pilnībā iespējams pārvietoties ar velosipēdu. Pilsētas mērs pērn uzvarēja pārvēlēšanā ar solījumu nākamo 5 gadu laikā pievienot vēl 130 kilometrus velosipēdistiem drošus ceļus.
Avots: The Verge