Flyboard Air izgudrotājs Frenkijs Zapata šo ceturtdien centās šķērsot Lamanša kanālu, izmantojot hoverboardu (levitējoša platforma, kas izskatās kā skeitbords bez riteņiem). Aptuveni pusceļā Frenkijs Zapata mēģināja nosēsties laivā, lai uzpildītu petroleju, bet iegāzās ūdenī.
Šonedēļ tika ziņots, ka Frenkijs Zapata cer doties ceļā no Sangatte, kas atrodas netālu no Kalē Ziemeļfrancijā, uz Sanmarfartas līci Duvrā, Apvienotajā Karalistē. Lamanša kanāls šajā posmā ir 22 jūdzes jeb aptuveni 35 km plats.
Mērķis bija pabeigt lidojumu 20 minūtēs, saglabājot vidējo ātrumu 87 jūdzes stundā jeb aptuveni 140 km/h, ceļojot aptuveni 15 – 18 metru augstumā virs ūdens.. Viņa izmantotais Flyboard Air darbojas ar pieciem mini turbo dzinējiem, kam katram ir ap 250 zirgspēkiem, nodrošinot tam maksimālo ātrumu līdz 190 km/h.
Franky Zapata takes off in his bid to cross from France to England on his flyboard. The Frenchman’s attempt failed a short time later when he missed a landing platform to refuel.
For more, head here: https://t.co/COSJht4y8U pic.twitter.com/G15dE73FlW
— Sky News (@SkyNews) 25 июля 2019 г.
Lamanša kanāla platuma dēļ Frenkijam Zapatam bija nepieciešama viena pietura. Desmit minūtes pēc pacelšanās viņš devās uz degvielas uzpildes kuģi, lai nomainītu mugursomu, kurā bija 42 litri petrolejas. Viļņi izraisīja nelielu perona kustību, kā rezultātā viņš aizlidoja dažus centimetrus par tālu un iegāzās ūdenī. Inženieris bija ģērbusies glābšanas vestē un neguva nekādas traumas.
Francijas jūras pārvaldes amatpersonas bija atteikušies ļaut inženierim veikt degvielas uzpildi gaisā, kā rezultātā vienīgā iespēja bija nosēsties ūdenī uz kuģa vai platformas, uzpildīties un atsākt lidojumu. Pirms lidojuma tika veikti treniņi, kur nosēšanās tika testēta viļņainākās vietās uz 1 kvadrātmetru lielas platformas. Treniņu laikā nekādi sarežģījumi nebija gadījušies.
Avots: Tech Spot
One Response
“kas katrs var saražot ap 250 zirgspēkiem” 😀 😀 😀