Linkedin ir teju visā pasaulē atpazīstama platforma, kurā iespējams atrast darba piedāvājumus. Populārā biznesa platforma ir veikusi pētījumu, kurā atklāts, ka esošā darba vieta un cilvēki, kas mums dzīvē ir apkārt, mūsu karjeru var ietekmēt ievērojami vairāk, nekā kādreiz šķitis.
Uzņēmums LinkedIn ir publicējis piecu gadu projekta rezultātus. Tajos iekļauti dati no 20 miljoniem platformas lietotāju. Pētījumā analizēti divi miljardi savienojumu starp platformas lietotājiem un to ietekmi uz 600 000 jaunām darba vietām platformā.
Savienojumi starp cilvēkiem tika sadalīti divās atšķirīgās kategorijās: “vājās saites” (draugi, draugu paziņas) un “stiprās saites” (tuvi draugi, ģimene un kolēģi). Tika konstatēts, ka “vājās saites” palielina iespēju atrast darba piedāvājumus digitālajās nozarēs. Savukārt “stiprajām saitēm” bija vislielākā ietekme mazāk digitālās nozarēs. Veidojot saikni ar cilvēkiem, kas ir mazāk pazīstami, palielinās iespēja kāpt pa karjeras kāpnēm. Taču tika novērots, ka ietekme pēc noteikta laika samazināsies.
Lai izprastu tīklošanas nozīmi, pētījuma organizatori izmantoja sociālo mediju platformās esošo rīku, kas iesaka to cilvēku profilus, kurus indivīds iespējams pazīst. Šajā kategorijā parasti parādās to cilvēku profili, kas pazīst indivīda draugus vai arī tie, kam ir līdzīgas intereses, darba vai studiju vietas. Daži pētījuma dalībnieki šajā sadaļā saskatīja vairāk “vājās saites”, bet citi savos ieteikumos saskatīja vairāk “spēcīgākas saites”.
Pētījums parāda, ka cilvēkiem, kuriem apkārt ir lielāka cilvēku dažādība (ne tikai draugi, radi un paziņas, ar kuriem kopā studē vai mācās), ir lielākas iespējas atrast piemērotāku darbu un turpināt savas karjeras izaugsmes. Marketas universitātes datu, ētikas un sabiedrības centra direktors Maikls Zimmers stāsta, ka jaunais pētījums liek domāt, ka daļai lietotāju ir pieejamas labākas darba iespējas. Viens no šī pētījuma autoriem Kartiks Rajkumars apgalvo, ka “ pētījuma ietvaros neviens netika nostādīts neizdevīgākā darba meklēšanas situācijā.” Galu galā šie dati kalpos, lai palīdzētu LinkedIn un citām platformām uzlabot algoritmus, kas iesaka atbilstošākus cilvēkus.
Avots: TechRadar