AC adapter pārveide

Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

AC adapter pārveide

Post no TrakaisKursis » 07 Dec 2010, 21:26

Man nepieciešams pārlodēt vadu AC adapterim. Pašam lodāmura nav, un vienam lodējumam neredzu jēgu to iegādāties. Secīgi, kam Rīgā var uzticēt to izdarīt? Kā būtu ar http://serviss.servo.lv/products.asp?category_id=16005 ?

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 08 Dec 2010, 09:45

Bet es tev tomēr ieteiktu nopirkt 25 W lodāmuru un iemācīties lodēt, jo dzīvē noderēs. Izdevumi pāris Ls un vietu arī neaizņem. Datuves pirmsākumos atradīsi manu rakstu par lodēšanu. Varu arī te pārlikt, ja vajag.
Image

User avatar
richX
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 299
Pievienojies: 15 Mai 2009, 18:05
Reputācija: 0

Post no richX » 08 Dec 2010, 10:26

Samuraj, pacenties, lūdzu, un ielinko to rakstu. Tas būtu nepieciešams man pašam. :)

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 08 Dec 2010, 21:04

Image

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 08 Dec 2010, 21:42

Paldies!

Un tomēr vēl viens jautājums... izjaucu AC adapteri tur ir viena pielodējuma vieta priekš + un viena priekš -, bet 4 pin mini din kabelī ir 5 vadi - 4 izolēti vadi (2 sarkani, 2 pelēki) un viens kails vads. Kā noprotu sarkanie ir plusa vadi, bet pelēkie mīnusa, kas ir tas piektais? Otrs jautājums - sanāk ka abus sarkanos vajag vienlaicīgi lodēt pie + ligzdas, bet pelēkos pie mīnus ligzdas, bet ko ar piekto vadu? Varbūt AC adapters, kas ir man nav vienkārši pārtaisāms?

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 08 Dec 2010, 22:14

Kailais vads parasti ir korpuss jeb masa... sauc kā gribi, un vispār ignorē šai gadījumā! :D Redzējis to adapteri neesu, bet pēc tava apraksta spriežot, viss tā arī ir.
Ja verķis sāks rūkt, un no viņa zili dūmi nenāks - tātad visu būsi izdarījis pareizi! :D
Image

User avatar
macbeton
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3510
Pievienojies: 01 Nov 2008, 18:43
Reputācija: 1
Atrodas: Libau

Post no macbeton » 09 Dec 2010, 10:57

Ar 25W lodāmuru var tikai tēju uzsildīt. Jāpērk ir sākot no 40W.
Un tajā servo.lv noteikti neko nevajag ne pirkt ne maksāt, izskatās pēc jefiņu kantora.

Rupjības aizstātas ar pieklājīgiem vārdiem. TrakaisKursis 09.12.2010 12:36

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 09 Dec 2010, 21:06

samurajs wrote:Kailais vads parasti ir korpuss jeb masa... sauc kā gribi, un vispār ignorē šai gadījumā! :D Redzējis to adapteri neesu, bet pēc tava apraksta spriežot, viss tā arī ir.
Ja verķis sāks rūkt, un no viņa zili dūmi nenāks - tātad visu būsi izdarījis pareizi! :D
pieteicās zili dūmi, tātad RIP lādierim:)

starp citu, ja tāds lādieris bija pieslēgts mātenei tā taču nebūs nokūrusies?

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 09 Dec 2010, 23:21

beton, ar 40 W vari aizlodēt caurumu savā hromētajā paurī, pa kuru vējš svilpo. Es smalku elektroniku ar 18 W lodēju.

Autoram: Domājams, ka salaidi uz īso vadu, spriegums līdz mātenei nemaz netika. Mjā bez mērīšanas ar multimetru darīt tādus darbus nav gudri...
Image

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 10 Dec 2010, 09:22

samurajs wrote:beton, ar 40 W vari aizlodēt caurumu savā hromētajā paurī, pa kuru vējš svilpo. Es smalku elektroniku ar 18 W lodēju.

Autoram: Domājams, ka salaidi uz īso vadu, spriegums līdz mātenei nemaz netika. Mjā bez mērīšanas ar multimetru darīt tādus darbus nav gudri...
God. samuraj, redz, ka ar vienu lodāmuru nepietiek. Es gan, atklāti sakot, vienkārši sapinu vadus - tā teikt, ja strādās, tad arī pirkšu lodāmuri. Tagad nospļāvos un tā kā tāpat vietā jāpērk lādieris, sāku pļāpāt ar ķīnieti, lai sūta tādu, kas domāts šamai mātenei. Skopais / nepieredzējušais maksā divreiz:)

User avatar
aoma
Vecākais lietotājs
Atbildes: 2598
Pievienojies: 25 Apr 2007, 12:47
Reputācija: 0
Atrodas: LV

Post no aoma » 10 Dec 2010, 09:35

Tas, ka nosvilināsi visu to padarīšanu, jau bija gaidāms pašā sākumā. Satinis vadeļus :mod:
Labāk būtu klausījis samuraju un vismaz kaut ko derīgu savā dzīvē būtu iemācījies :wink:
viegls rokenrols pa radio

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 10 Dec 2010, 09:47

TrakaisKursis aprakstītā problēma ir tik vienkārša, ka jābūt milzīgam talantam, lai sāktu kūpēt dūmi. Ja nav multimetra, būtu pieticis ar vērīgu aci, jo gan adapteram, gan mātesplatei barošanas ligzdas tuvumā jābūt lielas kapacitātes elektrolītiskajam kondensatoram, uz kura norāda izvadu polaritāti. Krāsaini vadiņi ne vienmēr kaut ko izsaka; sarkanais parasti ir +, bet ne 100% gadījumu.

Bet acīmredzot Latvidžā ir talantīgi cilvēki, ar to arī apsveicu! :D
Image

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 10 Dec 2010, 10:07

Grrr.... izvadu polaritāti es noskaidroju gan uz mātes plātes, gan pašā adapterī. To nedarīt būtu pašnāvība. Bet ar tiem idiotiskajiem vadiem gan bija kā bija. Krāsas patiešām nenozīmēja to, ko tam vajadzēja nozīmēt. Sarkanais bija +, melnais arī -, un tad tiem vēl pievienojās oranžs (šim vajadzēja būt pēc dokumentācijas zaļam) un brūns. Brūnajam it kā vajadzēja būt +, bet nebija.

aoma, prieks, ka esmu izglābis tavu dienu, un ļāvis tev apsaukāties - vai tagad no apmierinājuma un sava pārākuma plīsti pušu? Varbūt vēl aizej pie spoguļa un iemīlies sevī?

User avatar
macbeton
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3510
Pievienojies: 01 Nov 2008, 18:43
Reputācija: 1
Atrodas: Libau

Post no macbeton » 10 Dec 2010, 11:47

Var jau būt ka var vainot mūsu **dritvai kociņ** valsts izglītības sistēmu, taču es arī skolā mācijos brīvās Latvijas laikā un neesmu tik tups kā forumisti. Laikam pie vainas būs iedzimtais dulburisms, kas rodas sakrustojot traktoristu ar slaucēju pie tam abus urbanizējot.

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 10 Dec 2010, 12:46

macbeton wrote:Var jau būt ka var vainot mūsu **dritvai kociņ** valsts izglītības sistēmu, taču es arī skolā mācijos brīvās Latvijas laikā un neesmu tik tups kā forumisti. Laikam pie vainas būs iedzimtais dulburisms, kas rodas sakrustojot traktoristu ar slaucēju pie tam abus urbanizējot.
Izvēles, ko, cik un kā apgūt izvēlas katrs pats. Valsts tikai piepalīdz. Apsaukāt visus forumistus gan bija lieki. Mēs esam dažādi, nevis visi esam muļķi.

User avatar
macbeton
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3510
Pievienojies: 01 Nov 2008, 18:43
Reputācija: 1
Atrodas: Libau

Post no macbeton » 10 Dec 2010, 15:55

Nu tad nevajag stāstīt pekstiņus par lodēšanu ar 18W perdeļiem.
Ļoti elementāra lieta - temperatūras novadīšana. Kamēr tu baksti ar to mazjaudīgo perdeli to alvas pleķi - tas perdelis pats atdziest, jo siltums ta novadās prom uz/caur detaļu. Rezultātā kamēr tu uzkarsē alvas pleķi līdz kušanas temperatūrai, tu esi jau uzkarsējis arī detaļu! Un pasakiet vel ka tas ir labi un veselīgi! Tapēc vajag vismaz 40W lodāmuru ar mazu galu, un kārtīgi uzsildīt viņu pirms lodēšanas.

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Post no samurajs » 10 Dec 2010, 16:29

Nuja, betoniņš jau mums profi cauru spaiņu lodēšanā :D Tikai šoreiz bez manis tev oponēs arī viss internets, piem. http://www.aaroncake.net/electronics/solder.htm
The Soldering Iron/Gun
The first thing you will need is a soldering iron, which is the heat source used to melt solder. Irons of the 15W to 30W range are good for most electronics/printed circuit board work. Anything higher in wattage and you risk damaging either the component or the board.
Man pašam bez 18 W vēl ir arī 30 un 65 W lodāmuri, resnajiem arī savs pielietojums. Bet tēmā runa par PCB un mini-DIN spraudni, kur neprāts līst ar lodējamo cirvi...
Image

User avatar
macbeton
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3510
Pievienojies: 01 Nov 2008, 18:43
Reputācija: 1
Atrodas: Libau

Post no macbeton » 10 Dec 2010, 17:21

Samur, izlasi velreiz TrakāKurša vaicāto! Ja jau pats moderators nepieturās pie tēmas...

User avatar
Bekons ar olām
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 190
Pievienojies: 22 Okt 2010, 22:01
Reputācija: 0

Post no Bekons ar olām » 10 Dec 2010, 17:50

macbeton wrote:Ja jau pats moderators nepieturās pie tēmas...
Piedod viņam, ak visuvarenais MacBeton. Samurajs neredz, ko raksta, jo ir tava spožā tēla apžilbināts.

:lala:
Betona apstrāde un sakņu cementēšana. Dārgi.

User avatar
macbeton
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3510
Pievienojies: 01 Nov 2008, 18:43
Reputācija: 1
Atrodas: Libau

Post no macbeton » 10 Dec 2010, 18:08

Top cēli piedots... :D

Pievienot atbildi

Return to “Pārējās Hardware lietas”