Spēles apskats: Age of Empires Online

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Spēles apskats: Age of Empires Online

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #154874
    shady
    Participant

    Vēl viena stratēģiju zelta laikmeta franšīze ir atgriezusies pie mums. Iespējams, ne īsti tādā veidolā, kā to gaidīja spēlētāji, kuri ar sēriju ir pazīstami no pirmsākumiem. Microsoft un GasPowered games liek mums priekšā jaunāko Age of Empires spēli ar apakšnosaukumu Online. Vai tas, ko mums piedāvā izstrādātāji, ir cienīgs saukties par Age of Empires, centīšos saprast un arī spēlētājiem pavēstīt šajā recenzijā.

    Aiz loga ir 2011. gada otrā puse un izstrādātāji Age of Empires jaunāko spēli veidojuši atbilstoši tagadējām industrijas tendencēm. Iesākumā vajadzētu nodefinēt, kas tad ir AoE: O. Age of Empires Online ir digitāli lejupielādējama, bezmaksas spēle, kas naudu pelna ar mikromaksājumiem un paredzēta plašai auditorijai. Tas ir fakts, kas jāpatur atmiņā, sakarā Age of Empires online.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_aoe1_1.jpg[/img]

    Sižeta kā tāda spēlē vispār nav. Ir tikai viens uzdevums – jebkuriem līdzekļiem sasniegt pēc iespējas augstāku līmeni savas impērijas galvaspilsētai. Uzdevumu apraksti parasti ietilpst vienā vai divos teikumos, kuros vēstījuma nav nekāda. Pilnīgi pietiek ar uzdevumiem, kuri parādās spēli uzsākot. Uzdevumu daudzveidība ir ļoti skopa, pirmajos līmeņos liek vākt resursus, kad esi apguvis spēles pamatus, tad uzdevumi paliek vēl vienveidīgāki. Tiek piedāvāts vai nu aizsargāt kādu spēles objektu vai tieši otrādi – to iznīcināt.

    Grafiski spēle ir pārņēmusi grafikas tehnisko novirzienu, kurā dominē zīmētas, nevis fotoreālistiskas tekstūras, kā arī modeļi ir maz detalizēti. Saliekot šo kokteili kopā iegūstam multiplikācijas filmas cienīgu noformējumu. Š is risinājums labi iekļaujas vispārējā spēles koncepcijā. Kā zināms zīmētās tekstūras aizņemt mazāk vietas, nekā fotoreālistiskās. Līdz ar to spēle uz cietā diska aizņem tik pat daudz vietas, cik labas kvalitātes filma. Ar mūsdienu interneta ātrumu šāds izmērs padara spēli pieejamāku visiem. Patīkamu noskaņu spēlē rada mūsdienu interpretācija par seno laiku mūziku, kas fonā neuzkrītoši skan un ir ļoti līdzīga veco labo laiku stratēģisko spēļu muzikālajam pavadījumiem.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_aoe2_1.jpg[/img]

    Visgrūtāk Age of Empires pazinējiem ir pieņemt spēles procesa apgraizīšanu un padarīšanu par diezgan seklu. Visa tehnoloģiskā attīstība ir izņemta no misijām ārā un atstāta galvaspilsētā. Līdz ar to tehnoloģiskie uzlabojumi dos priekšrocības spēlētājiem, kuri domā ilgtermiņā un attīsta kādu noteiktu spēles stilu. Š āda pieeja attīstībai neļauj variēt ar spēlēšanas taktikām spēles laikā, jo taktiskajām izmaiņām vajadzīgās tehnoloģijas gluži vienkārši nav vēl atvērtas. Daži vienkāršojumi gan ir nākuši spēlei par labu. Vienotas noliktavas ieviešana atslogo spēlētāju no domāšanas par sekundārām lietām. Nav jādomā kur uzcelt zelta, kur akmens raktuves vai kokzāģētavu, viss tiek stiepts uz vienu noliktavu vai centrālo ēku. Nav tikai skaidrs, kādā sakarā noliktavas funkcijas pilda arī osta.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_aoe3_1.jpg[/img]

    Lai mākslīgi izstieptu pie spēles pavadāmo laiku, izstrādātāji atšķirībā no iepriekšējām sērijas spēlēm, spēlētājam liek katru sīkāko tehnoloģiju atvērt pašam, izmantojot tehnoloģiju punktus, kurus iegūst sasniedzot nākamo līmeni. Lieki teikt, ka pirmos piecus līmeņus tīri ātri sasniedz, bet tālāk sākas mīņāšanās uz vietas. Tehnoloģiju punktu vienmēr ir par maz. Pastāv arī pavisam absurda iespēja, iztērējot sūri un grūti krātos tehnoloģijas punktus, neiegūt reālu labumu no tā tagadējā līmeņa, jo punktu pietiek, lai atvērtu jaunu ēku, taču punktus, kas nepieciešami, lai atvērtu tehnoloģijas vai cilvēkus, ko dod šī ēka, vienkārši nav. Līdz ar to jāpelna pieredze jaunam līmenim un tikai tad varēs atvērt kāroto uzlabojumu.

    Visas spēlē pieejamās ēkas, un sauksim tās par vienībām (tehnika un cilvēki), ir iespējams uzlabot ar dažādiem uzlabojumiem, kurus var saražot galvaspilsētas ēkās vai arī atrast pildot uzdevumu. Parasti uzlabojumi ir niecīgi, piemēram, uzlabo zelta vākšanas spēju par 3%. Š āda veida uzlabojumi parasti pieejami spēles pamata versijā. Tiem, kuri atļāvušies iztērēt naudu nopērkot premium civilizāciju, pieejamie uzlabojumi ir  jūtamāki. Š is jūtami izjauc balansu un spēlē viss sāk notikt tieši tā kā dzīvē – bagātie un skaistie tiek pie visa, bet skopie un nabagie tiek pie drupačām. Microsoft ir pelnījuši diezgan pamatotu kritiku, jo bezmaksas spēlētāju ierobežošana ir ļoti izteikta un tiem, kuri netaisās iegādāties premium civilizāciju, iespaids par spēli ir sabojāts un diez vai kādreiz atgriezīsies pie AoE:O. Pat visu slavētā un nīstā FarmVille ir mazāk orientēta uz naudas izspiešanu. Patīkami, ka Age of Empires atšķirībā no iepriekšminētās Facebook spēlēs un sev līdzīgajām piedāvā darbību reālajā laikā, nevis trulu iestādīšanu un gaidīšanu, kad izaugs.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_aoe4_1.jpg[/img]

    Izsakot verdiktu par spēli vēlreiz gribu uzsvērt un atgriezties pie definīcijas – Age of Empires Online ir digitāli lejupielādējama, bezmaksas spēle, kas naudu pelna ar mikromaksājumiem un paredzēta plašai auditorijai. AoE:O piemīt visi šāda tipa spēļu trūkumi un plusi – sekls spēles process un trūcīgs saturs bezmaksas spēlētājiem. Mūžsenais jautājums, vai ir vērts par spēli maksāt naudu? Laikam vairāk nē nekā jā, jo maksāt 20 euro par mazu daļu no spēles ir izšķērdīgi. Maksājumiem vajadzētu būt mazākiem un vairāk, lai tie mazāk ietekmētu balansu, tad šī pseido F2P mehānika strādātu.

    Naivi mierinot sevi, ceru, ka Age of Empires Online ir sērijas atzarojums un paliks par mazo brālīti lielajai Age of Empires sērijai, jo cerības sagaidīt AoE IV vēl nav mirusi, un šī spēle ir izstrādāta ar mērķi popularizēt franšīzi.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y7wAdCTLmV0&feature=relmfu[/youtube]

    Žanrs: RTS / MMO

    Izdota: 16.08.2011

    Izstrādātājs: Gas Powered Games

    Oficiālā mājaslapa: http://www.ageofempiresonline.com

    Platforma: PC

    GameVision.lv

    #275236
    delta128
    Participant

    Man domāt, ka vienīgā uz mikromaksājumiem bāzētā spēle, kas varētu pretendēt uz veiksmīgas statusu ir League of legends, kur iegādājamās ekstras neietekmē spēles balansu. Pārējās tiek vai nu ceptas pēc viena šablona katru gadu jauna, un spēlētāji migrē no vienas uz otru, vai arī ātri nobeidzas dabīgā nāvē

    #275237
    Loading
    Participant

    Paspēlēju 🙁 Baigi lēnā tā attīstība.

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā