Jaudīgākais Scania kravas vilcējs – R730 V8

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Jaudīgākais Scania kravas vilcējs – R730 V8

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #155415
    ikrafts
    Participant

    Portāls Notepad.lv man deva iespēju apmeklēt Scania Latvia pasākumu, kurā tika prezentēts vilcējs Scania R730 V8. Tā nu 24. novembrī devos uz pasākuma norises vietu, lai ieraudzīto lielo brīnumu, jo intriga bija gana liela, jo pirmo reizi tika prezentēts jaunākās paaudzes un līdz šim jaudīgākais Scania kravas vilcējs Latvijā.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_sta50103_1.jpg[/img]

    Kas tajā tik īpašs?

    1) Scania R730 V8 pats par sevi ir īpašs, jo ir jaudīgākais, ko Scania vispār piedāvā- 730 ZS, griezes moments 3500 Nm (pie 1000- 1900 apgriezieniem), V8 motors,

    2) šāds auto ir pirmais, ko Scania ir pārdevuši Baltijā (pavisam pagājušajā gadā Scania Latvijā pārdeva 124 auto, šogad plāno, ka būs divas reizes vairāk),

    3) ja nebūtu šāda prezentācija, tad daudziem interesentiem tik drīz var arī nerasties iespēja šādu auto apskatīt, jo jau pēc prezentācijas tas dodas uz savām mājvietām (auto iegādājas kravu pārvadājumu firma Rigel-Z) un drīzumā- arī pirmajā reisā.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_scania_latvia_vaditajs__aigars_puinskis_1.jpg[/img]

    Tagad nedaudz salīdzinājumam:

    V8 motors ir pieejams arī vieglajiem auto (pārsvarā ASV tirgum domātajos vai ASV ražotajos auto, lai gan arī Toyota Land cruiser Latvijas tirgum tiek piedāvāts ar V8). Tātad nav nekas pārsteidzošs. Protams, šis V8 nav nekādi salīdzināms ar vieglo automašīnu V8, jo cilindru darba tilpums ir pilnīgi cits- 16 litri.

    730 ZS ir iespaidīgi, taču arī ne tik ļoti. Auto pazinēji droši vien atsauks atmiņā dažādus eksperimentālos vieglos auto ar vēl iespaidīgākiem cipariem (no standarta auto, kas pieejami Latvijā- jau pieminētajam Toyota Land Cruiser ir 265 ZS, Audi R8- 526 ZS, BMW 560i- 544ZS, Lamborghini Gallardo V10- 560ZS, Ferrari 599 V12- 620ZS), taču ir stipri jāšaubās vai kāds no tiem spētu pavilkt 52 tonnas baļķu vai 40 tonnas citas kravas. Tiesa- tie šādiem mērķiem arī nemaz nav paredzēti.

    Spēka noslēpums ir griezes momentā- 3500 Nm ir cipars, ko vieglo auto ražotāji diez vai tuvākajā laikā sasniegs. Pat vairāk- diez vai sasniegs jebkad, jo tā būs dārga un bezjēdzīga izprieca. Kā veicas vieglajiem? Ferrari 599 ar V12 motoru- 608 Nm pie 5600 apgriezieniem minūtē (t.i. jauda tiek panākta uz apgriezienu, nevis motora momentānā spēka pamata).

    Š ķiet, ka vienīgais, ko puslīdz varam salīdzināt no vieglo auto pasaules ir Koenigsegg Agera R, kura piecu litru V8 dzinējs attīsta 1115 ZS pie 6900 apgriezieniem, bet griezes moments ir 1000 Nm pie 2700 līdz 6170 apgriezieniem. Tātad katrs litrs motora tilpuma nodrošina virs 200ZS jaudas, kamēr Scania R730 V8 ir “tikai” 46ZS, taču griezes momentam katrs litrs dod 218 ņūtonmetrus, kamēr Koenigsegg Agera R- 200 Nm. Apkopojot visus ciparu vārsmojumus- Scania inženieri ir pacentušies godam.

    Arī tehnoloģiski auto ir līmenī. Auto ir apgādāts ar Scania Driver support sistēmu, kas vadītājam dod dažādus norādījumus, kas pilnveido braukšanas stilu kā rezultātā dzinējs tik pareizāk noslogots un tērē mazāk degvielas. Par degvielu runājot- vidējais patēriņš 25- 26 litri dīzeļdegvielas uz 100 km, kas rēķini kā gribi- caur motora tilpumu, jaudu vai griezes momentu- ir proporcionāli mazāk kā vieglajiem auto, kas nozīmē, ka Scania R730 V8 atbilst Euro5 un EEV CO2 emisiju standartam (atšķirībā no rindas pēdējos gados ražotajiem vieglajiem auto).

    Scania R730 V8 standartā nāk ar ādas apdares salonu, mikroviļņu krāsni un rindu citu tālbraucējšoferiem nepieciešamu ērtību.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_scania_r730_v8_salons_1.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_sta50173_1.jpg[/img]

    Un tas viss kopā maksā sākot no 150 tūkstošiem eiro. Tikpat cik jaudīgākie Audi R8, bagātīgāk aprīkotie BMW 760i vai Maserati GranTurismo. Varbūt nākamreiz pirkt Scania? Joks. Bet pārvadājumu biznesā strādājošie Scania R730 V8 noteikti spēs novērtēt.

    Nobeigumā vēlos pateikt paldies par šovu ar meitenēm un Ivaram Kazeļņikam, kurš demonstrēja Scania R730 V8 vilkšanu:

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_sta50130_1.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_ivars_kazeiks_velk_scania_r_730_v8_1.jpg[/img]

    #278788
    Aldis
    Participant

    Notepad apskata arī smagās mašīnas? 😮 LABS! 😉

    #278789
    BERILS
    Participant

    Tas man sāk patikt , ka np.lv sāk izvērsties , netikai IT lauciņā , bet gan jaunākajās tehnoloģijās visās nozarēs 😉

    Malači !!! Savā ziņā tā iegūstot lielāku popularitāti caur search engine….

    Un jā ,Ikraft , labs raksts 🙂 !!! ++

    #278790
    samurajs
    Participant

    Vispirms liels paldies autoram par interesanto apskatu!

    Un ja jūs redzat Notepadā šādas netradicionālas tēmas – tas nozīmē, ka mēs attīstamies, meklējam jaunas izpausmes formas, pretendējot uz labākā tehnoloģiju portāla nosaukumu Latvijā!

    #278791
    BERILS
    Participant

    Viennozīmīgi mans labākais portāls ir NP.lv 😉

    Jauka publika , interesanti raksti , profesionāla un atsaucīga administrācija , maz reklāmu , atsaucīgs forums , jauks dizains , interesanti diskusiju biedri , vienmēr par IT esi up to date = NP.lv , im lovin’ it ! 😀

    [beztēma] bet nu…. gaidu ar nepacietību android versiju ^^

    #278792
    msh
    Participant

    Kas tās tur par četrām pī ar to lupatu tur dejo? 😀

    #278793
    Evers
    Participant

    Man ar likās bezgaumības kalnagals. Būtu pāris aziātes mazos bruncīšos un topiņā paņēmuši lai papozē pie mašīnas un miers. 😀

    #278794
    msh
    Participant

    Nebija no rīta laika uzrakstīt, bet mani vispār uzjautrina kā raksta autors salīdzina tās skānijas bīdeli ar vieglo mašīnu bīdeļiem. Ja jau reiz tāds pirksta salīdzinājums ar krānu, tad pie viena varēja arī piebilst ka salīdzinoši tik maza jauda, jo redlains tam lielajam ķīselim ir pie kādām divarpus vai trijām štukām, tāds griezes moments, jo liels turbomotors, kurš speciāli paredzēts darbam zemos apgriezienos, ka vieglajām mašīnām kārbas parasti vairāk par kādiem 700 labi uz zemes novadītiem ņūtonmetriem netur, un nav arī vajadzīgs, jo nepilnas divas tonnas smaga mašīna, kuras motoriņš spēj attīstīt četrsimt ņūtonmetrus pie divām štukām, kuri tur arī ir, nevis tikai uz papīra, un kuri tiek novadīti uz ceļa ar pilnpiedziņas palīdzību, spiež ķeblī tā tik vien 🙂 Ja jau ir runa par vilcēja ķīseli, tad tas ir jāsalīdzina ar kādu volvo flagmani, ne jau ar sedanos, kupejās un kabrioletos atrodamiem motoriņiem.

    Kaut gan – atceroties kādu PR tuftu mēdz šeidijs publicēt bez korekcijām, nebrīnītos ja šitentie salīdzinājumi noutpad el vē ēžurnim arī būtu tikuši iebaroti, lai nebūtu jāsalīdzina ar kaut kādu volvo, kam droši vien ir līdzvērtīgs vai pat lielāks griezes moments 😀

    #278795
    tox3
    Participant

    Nedaudz no Volvo

    Volvo FH16 tehniskais raksturojums:

    Dīzeļmotors;

    Tilpums: 16.1 l;

    Jauda: 540, 600, 700 vai 750 Zs;

    Griezes moments: 2650, 2800, 3150 vai 3550Nm;

    Kravas automašīna vai vilcējs;

    Dažādi kabīņu varianti.

    Š aubos gan vai reāli 20 Zs un 50 Nm kautko daudz maina

    #278796
    msh
    Participant

    Maina – firmu, kura var apgalvot, ka viņu krutākais vilcējs ir ar lielāko griezes momentu vai jaudu savā klasē 🙂

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā