Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Atbrīvojam makus – WALMOO ir klāt
Es jau nebūšu es, ja nepainteresēšos par to, kā tad šis mana sapņa piepildījums īstenojas realitātē, un pie viena ar iegūto padalos ar jums.
Kas tas par “nezvēruâ€?
Tātad, kā jau pēc ievada ir noprotams, tad Walmoo ir platforma, kuras primārais pielietojums būs iespēja uzglabāt klientu kartes, kuponus, uzlīmes un biļetes vienkopus. Sākotnēji viss darbosies ar NFC tehnoloģiju, un atradīsies vienā NFC čipā
[img]
Kā tā būda rūc?
Lai šo karti / uzlīmi sāktu lietot, atliek vien nosūtīt SMS ar attiecīgās kartes ID numuru, tajā brīdī karte tiek piesaistīta konkrētam telefona numuram, un var tikt sākta izmantot. Ieejot mājaslapā http://www.walmoo.com
Š obrīd izstrādes stadijā ir opcija, ar kuras palīdzību būs iespēja ērti pārvaldīt visus sev pieejamos bonusus – tos meklējot pēc noteiktiem parametriem, iegūstot atgādinājumu par kāda kupona / akcijas beigu termiņu (piemēram, lai paspētu apmainīt uzlīmes pret kārtējo Angry Birds suvenīru) utt. Kā vēl viens no nākamajiem uzlabojumiem būs iespēja starp profiliem pārsūtīt biļetes, kuponus vai uzlīmes (ja vien veikals to pieļaus no savas puses), un tādā veidā kāda iespēja, kuru pats negribēsi vai nepaspēsi izmantot, neaizies zudumā. Vai arī nopērkot biļetes uz kādu pasākumu visai kompānijai uzreiz, tās vari izsūtīt katram lietotājam, lai uz pasākuma norises vietu, variet ierasties katrs pa savu ceļu.
Aplikācija
Lietotājam būs pieejama arī mobilā aplikācija (Android / iOS), lai būtu iespēja no mobilā telefona ērti piekļūt savam profilam, un pirms ieiešanas veikalā vai iepirkšanās brīdī varētu aplūkot savu statusu konkrētajā veikalā, kā arī pieejamos kuponus un atlaides, tātad lai varētu ērtāk ieplānot savus pirkumus. Pēc pirkuma ar push-notification atnāk paziņojums par konkrēto pirkumu – kopsavilkums par iztērēto summu un iegūtajiem bonusiem. Ar šīs aplikācijas palīdzību varēsim savam veikalu lokam pievienot jaunus (tātad kļūstam par lojalitātes programmas lietotāju bez fiziskas klienta kartes), kā arī ja vēl mums nav ne Walmoo čips, ne profils, tad varam tur piereģistrēties kā jauns klients.
[img]
Walmoo no veikala / uzņēmuma skatu punkta
Veikala pusē sākotnēji tiks izmantots Nexus 7, kas darbosies gan kā čipa nolasītājs, gan displejs, gan POS termināla sistēma, kas sazinās ar serveri un veic visus aprēķinus, bet ar laiku tiks izstrādāti arī citi risinājumi POS termināliem un atsevišķiem NFC moduļiem, lai būtu plašākas pielietošanas iespējas. Veikali pēc savas sirds un patikas caur savu administrācijas paneli varēs izveidot līmeņu atlaides, izveidot uzlīmju / zīmogu akcijas, izveidot kuponus un vēl daudzas ne mazsvarīgas lietas.
Drošība un privātums
Š ī ir tēma par kuru visi ļoti uztraucās – tajā skaitā arī Walmoo izstrādātāji, tāpēc pie tā nopietni ir piedomāts. Pirmkārt, visa informācija glabāsies uz vairākiem serveriem, vairākos datu centros un regulāri tiks sinhronizēta. Otrkārt, lielākā daļa informācijas tik kodēta un būs pieejama tikai ar veikala vai lietotāja paroli. Lietotāja pusē informācija neglabājas – tā tiek ģenerēta tikai pēc pieprasījuma. Š ī shēma ir traka, toties tā var nodrošināties pret vairākām nevēlamām situācijām. Daudzi piemin VID un, ka nu tagad, ļoti labi būs visu info iegūt vienā vietā – bet nē, izstrādātāji nevarēs iegūt pilnīgu info par klientu un visiem tā darījumiem, jo kā jau minēju – vajadzēs lietotāja piekrišanu un viņam vajadzēs pašam ievadīt paroli, lai to izdarītu.
Identifikācijas un komunikācijas funkcionalitāte
Lai arī lojalitāte ir visvieglāk uztverama, tā nebūs vienīgā platformas funkcija. Ar ar īpaši izstrādātu API būs iespējams datus gan izsūtīt, gan saņemt – izstrādātāji nodrošināsim tikai identifikāciju un komunikāciju. Lai saprastu, kas ar to tiek domāts, kā piemēru varētu ņemt kādu lielāku veikalu, kuram jau ir pilnīgi izstrādāta sava lojalitātes programma.
Pirmais, kas nāk prātā, ir RIMI. Š ajā gadījumā Walmoo nodrošinātu identifikāciju un komunikāciju. Tātad, ja es turpmāk nevēlētos izmantot plastikāta karti, tad savā Walmoo profilā ievadītu RIMI kartes numuru un turpmāk, kad čipu nopīkstinātu pie RIMI kases, info par manu RIMI karti tiktu nodota veikalam, kā arī pēc transakcijas RIMI iesūtītu pirkuma kopsavilkumu, kurš tālāk tiktu nodots klientam uz profilu un Walmoo mobilo aplikāciju.
Š ādi piemēri var būt simtiem, tādēļ priecē, ka ir plānots gada laikā sākt šo produktu virzīt uz ārvalstīm, jo slikts ir kareivis, kurš negrib kļūt par ģenerāli. Walmoo komandas mērķis ir strādāt, lai Walmoo būtu izmantojams bez viņu iesaistīšanās un, kaut vai pasaules otrā galā, uzņēmumi varētu reģistrēties, izveidot profilu, saslēgt to ar savu sistēmu un izmantot.
Un vēl šis tas…
Uz gada otro pusi būs izstrādāta arī mobilā aplikācija tiem lietotājiem, kuriem ir mobilais telefons, kurš atbalsta NFC – tad nebūs vajadzīgas pat iepriekš minētās kartes vai uzlīmes.
Martā / aprīlī tiks pievienota arī biļešu tirdzniecības funkcija, kad veikalā iegādāto biļeti uzreiz varēs saglabāt attiecīgā klienta profilā. Protams, šādas biļetes būs pieejamas tikai uz tādiem pasākumiem, kuru organizētāji jau sadarbojas ar Walmoo, un pie ieejas tiks nodrošināta iespēja pārbaudīt šāda veida biļetes.
Jāpiebilst, ka kopā ar festivālu “Pestivals” šobrīd tiek izstrādāti daudz un dažādi risinājumi gaidāmajam pasākumam, un svarīgākā no visām ir iepriekš minēto e-biļešu risinājums, lai cilvēki varētu neizmantot drukātās vai printētās biļetes, jo tās varēs uzglabāt Walmoo profilā, kā arī pārsūtīt starp lietotājiem.
Nu ko, tas bija mazs ieskats un mans skatījums uz Walmoo piedāvātajām iespējām, un ja tiek veidots kaut kas, kas atvieglos un uzlabos manu dzīvi, tad es ar visām četrām esmu tikai un vienīgi par to. Turpināšu sekot līdzi Walmoo izaugsmei un attīstībai, kā arī tiklīdz tikšu pie sava čipa un profila, tā došos to pielietot dzīvē, un tad jums pastāstīšu cik tas viss labi funkcionē ne tikai pēc stāstītā, bet arī pēc redzētā un piedzīvotā.
Izliekos, ka neesmu dzirdējis, un ja turpina uzmākties, laipni atšuju. Tās pāris bankas kartes, bez kurām tomēr nevar iztikt, daudz vietas neaizņem, bet nu sievieši jau ir kā žagatas, jo vairāk visādu grabuļu, jo labāk.
Protams, pakalpojums jābūt stingri brīvprātīgs, un jāpadomā par datu drošību.
Latvidžā NFC kādu laiku nebūs, ja vien veikali neizdomās atbalstīt Google Wallet. Strādāju tieši šajā jomā un saku uzreiz, ka bankām ir pie kājas par šitām iespējām, ja neviens neprasa, viņām nevajag. Toties tirgotāji ir par nabadzīgu lai visu bankas terminālu floti mainītu pret tādiem, kam ir pieejams NFC. A tehnoloģija ir pieejama jau diezgan sen un aprobēta.
Par datu drošību nav jāiespringst – tieši tikpat droši kā Chip+PIN, ja karte ir no normāla izdevēja un terminālis no normāla ražotāja.
Rimi gadījumā viņi būtu tikai ieguvēji – tur viņu esošo sistēmu tikai papildinātu, nevis aizvietotu.
Par bankām runājot – 2 bankas jau izstrādā un ir izstrādājušas NFC risinājumus, tādēļ esmu diezgan pārliecināts, ka šī/nākamā gada laikā piedāvās savus terminālus ar NFC uz nomu. Point jau tagad piedāvā terminālus ar NFC atbalstu – tiem, kuri iznomā terminālus tā nebūtu problēma, apmainīt termināli un maksāt ~2Ls mēnesī vairāk.
Kā saka – “Rome wasn’t build in a day” 🙂
Neviens netaisās apvienot atlaižu sistēmas. RIMI nevajadzēs pat mainīt savu sistēmu, tik cik piekabināt klāt NFC lasītājus. Viss. Esmu diezgan pārliecināts, ka tieši RIMI būs viens no pirmajiem, kas uz šo parakstīsies.
Bankas izstrādā, bet lēnām. Pat Zviedrijā, kur gan termināli, gan kartes bija pieejamas ātrāk vēl joprojām NFC ir vairāk kā alternatīva, nevis standarts no Visa un MasterCard.
Ar terminālu apmaiņu ir drusku neforši – vecajiem nav vērtības, tādēļ maiņa notiek vai nu pret salūzušu, vai arī par piemaksu, jo jaunie ir krietni vien dārgāki. Verifone viņiem terminālus arī par velti nemet pakaļ 😀 Jā, starp citu, nezinu kā tagad, bet pirms gadiem diviem Rīgas krodziņos vēl redzēju Vx610 terminālus, kas jau tad bija vairāk kā novecojuši – tātad cilvēki nesteidzas.
Piekrītu, ka jāiet uz priekšu, taču visu bremzē birokrātija – kaut vai bankām jāizspriež cik viņas ir gatavas atļaut Tev maksāt bez PIN, kas ir galvenā ērtība NFC maksājumos. Mēs tak negribam situāciju, kad no kartes var noņemt pāris simtus to tikai pieliekot pie lasītāja…
ruukjis – Rimi sistēmai gan jāpiekabina NFC kioskos, gan kasēs, gan jāsamaksā par pašiem lasītājiem, gan arī kartēm tiem, kas šito apvienoto sistēmu nelietos. Kā arī jāsaskaņo licencēšana ar šo sistēmu un daudzām citām, jo mums visiem patīk daudzveidība. A ja šie kauca, ka viņiem vajag brīvu dienu un 20K latu lai kasu sistēmā nomainītu PVN no 22% uz 21%, tad padomā pats cik viņiem tas viss ir elastīgi un “labi” uztaisīts. Kasēs ta magnētiskie lasītāji joprojām ir no tiem laikiem, kad ar tām kartēm varēja norēķināties Latvānijā.
Un lojalitāte – tā ir tikai aisberga redzamā daļa, tā kā no worries 🙂
Diez kas notiks, ja kād atradīs manu NFC karti un aizies uz veikalu kur tādas ņem pretī, konts – tukš!?! Jo nekāda autentifikācija jau vairs nenotiks!?! 0_o
Drošība un privātums. Š ī ir tēma par kuru visi ļoti uztraucās – tajā skaitā arī Walmoo izstrādātāji, tāpēc pie tā nopietni ir piedomāts.
Pieteikšanās formai nav HTTPS. ;(
Preses relīzes