Tests: TomTom GO 950

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Testi Tests: TomTom GO 950

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #151780
    RicoPico
    Participant

    Piedāvāju Jūsu uzmanībai otru apskates objektu- GO950+2yr MUS jeb GO950. Sākumā jau vērsīšu uzmanību uz to, ko īsti nozīmē paplašinājums “+2yr MUS”. Un nozīmē tas tādu jauku fīču, ka 2 gadus pēc navigācijas iekārtas iegādes ar TomTom Home servisa palīdzību lietotājs varēs atjaunināt karšu informāciju pilnīgi bez maksas. Kartēm iznāk atjauninājumi reizi ceturksnī. Un par cik gadā ir 4 ceturkšņi- bezmaksas atjaunināšanu ir iespējams veikt pat 8 reizes. Bez maksas. Lieliski, vai ne?

    [imgr]https://www.bildites.lv/images/m3vyn7cxflfhpl1jynq.jpg[/imgr]Š inī aparātā ir instalētas kartes “Pasaule 47 = EU 42 + ASV + Kanāda + Grieķija + Turcija + Malta”.

    Par to, cik šīs kartes ir kvalitatīvas Latvijā, Lietuvā un Polijā- apskata turpinājumā. Kā arī apskatīsim daļu no plašo funkciju klāsta. Daļu tādēļ, ka visas vienkārši nav vērts pieminēt, vai arī Latvijas teritorijā tās vienkārši nefunkcionē.

    Tātad- pirmie iespaidi atverot kastīti… Aparāts ir liels un smagnējs. Tas sver precīzi 220 gramus, izmēros ir 11.8 cm plats, 8.3 cm augsts un 2.4 centimetrus biezs. TomTom G0950 modelis ir aprīkots ar 4.3 collu widescreen displeju, formātā 16:9. Tam ir spilgts un gana krāsains LCD (WQVGA) skārienjūtīgs displejs ar acīm patīkamu ekrāna izšķirtspēju- 480 x 272 pikseļi. Jāsaka- visnotaļ vīrišķīgs gadžets. Plastmasas apdare ir nostrādāta lieliski- nekur nekas negrabinās un neļurinās. Uz zemes mest no metra augstuma nemēģināju, un arī aliņu vaļā necentos ar viņu dabūt, bet pieļauju, ka šī ierīce to tīri labi izturētu. Bez pašas navigācijas ierīces kastītē atrodami šādi labumi- USB auto lādētājs, datora USB vads, Active Dock un kaut kādi papīri (Documentation). Īpašu slavas dziesmu vēlos veltīt Active Dock vējstikla turētājam. Tas ir nenormāli ērts un ļoti parocīgs. Ar vienas rokas kustību navigācijas ierīci var uz tā uzsēdināt un vēl vienkāršāk- noņemt. Turklāt aparāta lādēšana notiek tieši caur šo Active Dock. Bez tam, Active dock kalpo arī kā RDS-TMC antena, kura uztver satiksmes informāciju (Latvijā nedarbojas).

    [img]https://www.bildites.lv/images/vfc04mqzelykjoc3l0n.jpg[/img]

    Lācītim vēderā artodas 400 Mhz CPU un 64 MB RAM. Cietā atmiņa- 4 GB un iebūvēts microSD karšu lasītājs. QuickGPSfixâ„¢ tehnoloģija vēl ātrākai atrašanās vietas noteikšanai un Lithium-ion baterija, kura testa laikā bez ārējā strāvas avota noturēja 2 stundas un 48 minūtes. Pietiekoši, vai ne?

    Savukārt, lācītim vēderā neatrodas FM transmiteris un mp3 atskaņotājs. Žēl gan, jo ir pierasts, ka dārgajam galam parasti šīs ekstras ir gandrīz neatņemama sastāvdaļa. Starp citu, par dārgo galu es šo ierīci saucu tādēļ, ka veikalos uz šo brīdi maksā aptuvenus 200 latus. Un tas ir pieklājīgi daudz priekš autonomas navigācijas ierīces.

    Ok, slēdzam iekšā! Skatam parādās melns fons ar TomTom logo uz tā (Bildīti var mainīt pēc saviem ieskatiem). Pēc sekundēm 5 tas nodziest un parādās izvēlne. Navigācijas ierīce ir gatava darbam. Atšķirībā no iepriekšējā apskates objekta- TomTom Start2, kuram bija vienkāršotā sākuma izvēlne ar divām funkcijām, šim aparātam sākuma izvēlne ir izvērsta uz 3 lapām (katrā, pa 6 ikonām). Jā. Aparāts tiešām ir funkcijām bagāts. Bluetooth savienojums ar mobilo telefonu, iebūvēts mikrofons, RDS satiksmes informācija, karšu labojumu iespējas, balss komandu atpazīstamība un vēl un vēl. Visas pat nepaspēju izpētīt…

    Tātad pastāstīšu par ievērības cienīgākajām funkcijām. Aparāts savu tiešo uzdevumu veic lieliski. Piesieties tiešām nav kur. Izvēlies kur braukt, un brauc sekojot norādēm. Nav pat jānorāda precīza adrese. Pietiek, ja norādīsi pilsētu līdz kurai gribi tikt. Vai arī vienkārši iebakstīt punktā uz kartes, un TomTom aizvedīs uz šo punktu. Turklāt var izvēlēties pa kādu ceļu braukt- ekonomiskāko, ātrāko vai īsāko. Ekonomiskāko maršrutu nodrošina TomTom piedāvātā funkcija “EcoRoutes”, ātrāko- “IQ Routes”, un īsāko- to aparāts piedāvā pats par sevi. Taču jāņem vērā, ka īsākais ceļš var nebūt ātrākais, jo tad netiek ņemti vērā iespējamie satiksmes sastrēgumi, ceļa remontdarbi un citi traucēkļi (To nodrošina TomTom RDS-TMC fīča, kura Latvijā nedarbojas). Tāpat aparāts brīdina, ja izvēlētajā maršrutā ir zemes ceļš. Ja nevēlies braukt pa putekļiem, tā arī aparātam norādi- tas pārrēķinās tādu maršrutu, kurā ir tikai asfaltēts ceļš.

    Vismaz pāris reizes dienā uz aparāta displeja parādās dažādi paziņojumi, ierosinājumi un jautājumi, lai Tavu dzīvi, iespējams, padarītu rožaināku. Protams, šos paziņojumus ir iespējams atslēgt.

    [img]https://www.bildites.lv/images/71n1u4z4isbajjmeimjh.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/h6g90t290mhjqssv0kn.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/1wkq0xbhrq7a4atu9pg.jpg[/img]

    Nezinu vai visiem TomTom modeļiem, bet manis apskatītajam TomTom GO950 ir funkcija, kurai ir jāziņo par foto-radaru atrašanās vietām. Lietuvā ir 151 stacionārais foto-radars, un es braucu garām kādiem 40 dažādiem. GO950 ne reizi mani nebrīdināja par to atrašanās vietām. Nācās vadīties tikai pēc ceļazīmēm, kuras ir izvietotas aptuveni 200 metrus pirms paša foto-radara. Savādāka situācija ir Polijā. Tur viss notiek precīzi- aparāts nopīkstas 15 sekundes pirms paša foto-radara. Š īs 15 sekundes tiek izrēķinātas atkarībā no Tava braukšanas ātruma. Turklāt ir iespēja nomainīt šo pīkstienu pret citu skaņu. Skaņu bibliotēkā ir pietiekoši- vismaz kādas 30.

    Piefiksēju vēl vienu nepatīkamu lietu- displejā patstāvīgi tiek attēlots tā brīža maksimālais atļautais ātrums. Tam ticēt nevar nemaz. Viņš rāda ko grib. Nu nopietni. Pilsētas vidū šis pēkšņi rāda, ka var gāzt uz 90 km/h. Savukārt uz šosejas, kur var braukt ar 90 km/h, viņš rāda konstantus 70 km/h. Protams, ir brīži, kad viņš rāda pareizi, bet Kopā pa Latviju, Lietuvu un Poliju šis ticamības moments sastāda aptuveni 40%. Pārējo laiku tas rāda muļķības, un labāk ir skatīties zīmes ceļa malā. Toties reālo braukšanas ātrumu viņš kalkulē ļoti skaisti. Tur ir visi 100% patiesības. Spidometrā vari vispār neskatīties. Un es tā arī darīju. Jo kā zināms, visi spidometri visiem auto mazliet melo- rāda vairāk, nekā ir patiesībā. Gribi zināt uz cik brauc- iemet aci TomTomā.

    Man bija iespēja šo aparātu notestēt arī Lietuvā un Polijā, līdz ar ko es aktīvi centos izmantot POI piedāvātās apskates vietas, kempingus un citas izklaides. Š oreiz tos sanāca testēt padziļināti. Un secinājums ir viens- POI der tikai, lai atrastu benzīntanku. Un viss. Pārējais, ko izmantoju (tūristu apskates objekts, kempings, veikals, restorāns un vēl pāris) neder pilnīgi nekam. Es nezinu kas par vainu- datubāze švaka, vai tā sen nebija atjaunināta, bet rādija tas pilnīgas muļķības. Pirms ceļojuma nopriecājos, ka TomTomā var atrast kempingus, taču vai, kā es ieberzos. Kad sāku meklēt tuvāko kempingu Viļņas apkārtnē, tas man ieteica braukt 160 kilometrus uz austrumiem, lai gan es skaidri zināju, ka gadu gadiem turpat netālu- Traķos ir viens baigi labais kempings. Tas pats bija Polijā. Man atrodoties mazā pilsētelē Suwalki, TomToms man ieteica braukt uz Kaļiņingradu kempingot. Beigās turpat Suwalkos nopirkām karti un atradām foršu kempingu 20 Km attālumā. Ar tūrisma apskates punktiem tāpat… Tur pat nav tik populāras vietas, kā Lietuvas krustu kalns. Esmu ritīgi vīlies šajos POI.

    Es nezinu, vai par Baltijas valstu karšu pārklājuma kvalitāti vispār ir vērts runāt? Ok, pateikšu tikai vienu- Braucot pa pilsētu Kauņa (Kaunas- bijusī Lietuvas galvaspilsēta), Tomtoms rādija, ka braucu pa zālienu, lai gan reāli es atrados uz vienas no maģistrālajām ielām, kura iet gar krastmalu. Tādas ielas kartē nebija vispār, līdz ar ko man nojuka viss maršruts. Kamēr es braucu pa “Zālienu”, tikmēr TomToms izmisīgi centās atrast veidus, kā man nokļūt atpakaļ uz ceļa. Nu tur tāda putra notika… Žēl, ka neuzfilmēju. Un tas ir tikai viens atgadījums ar nekvalitatīvām kartēm visa ceļojuma laikā…

    [img]https://www.bildites.lv/images/25s33q2dwz6n3el4u4h.jpg[/img]

    Rezumējums:

    TomTom GO 950 ir funkcijām bagāta navigācijas ierīce. Taču kā jau visiem TomTom, Baltijas valstu karšu pārklājums ir liels klupšanas akmens. Ar galvenajiem ceļiem viss ir kārtībā, taču, ja uznāk luste pavizināties pa mežiem, mazākām pilsētām un miestiem, tad labāk to darīt bez TomTom palīdzības. Š ķiet, ka Latvijas (un Lietuvas) tirgum TomTom vēl līdz galam nav nobriedis. Tā pat arī nav jēgas maksāt par RDS-TMC funkciju, kura Latvijā nav izmantojama. Es ticu, ka TomTom produkcija ir laba. Pat ļoti laba, taču Latvijā šīs ierīces ar bāzes karti nav pilnvērtīgi izmantojamas. Žēl gan.

    Taču iedomāsimies, ka esam, piemēram, Nīderlandē. Vai Vācijā. Š inīs valstīs TomTom karšu pārklājums sasniedz pat 99.9%. Tāpat arī ir pieejama RDS-TMC satiksmes informācija, un pilnvērtīgi ir izmantojamas visas pārējās piedāvātās funkcijas. Es labprāt izvēlētos kaut ko no TomTom produkcijas, ja dzīvotu kaut kur tuvāk Eiropas vidum.

    Pieverot acis uz visām nepilnībām, man šis aparāts patīk. Ceļojuma laikā to pat mīļi bijām iesaukuši par “Tomi”. Izvadāja mūs krustu šķērsu pa Lietuvu un Polijas austrumiem; vienmēr nogādāja mūs vēlamajā galamērķī, pat ja galamērķi ar POI nebija tik viegli sameklēt. Tas tomēr ir un paliek elektronisks, rūpniecisks, uz konveijera ražots agregāts, kuram, varbūt, ir pieļaujamas nelielas nepilnības. Kā jau teicu, savu galveno funkciju- aizvest savu lietotāju no punkta A līdz punktam B tas veic lieliski.

    Specifikācija:

    * Interfeiss: latviešu, angļu u.c

    * Balss komandas latviešu, krievu, angļu u.c.

    * 4,3 collu skārienekrāns

    * Baterija līdz 3 st.

    * RDS-TMC resīveris

    * MicroSD atmiņas karšu slots

    * Bluetooth hands-free

    * Attēlu pārlūks

    * IQ Routesâ„¢ tehnoloģija izskaitļo maršrutu, pamatojoties uz reāliem vidējo ātrumu mērījumiem uz ceļiem

    * Joslu norādes dod papildus skaidrību sarežģītos krustojumos

    * Paplašinātās pozicionēšanas tehnoloģija (EPT), izmantojot kustības un gravitācijas sensorus, aprēķina Jūsu atrašanās vietu situācijās, kad GPS signāls nav pieejams

    * TomTom Map Shareâ„¢ tehnoloģija ļauj veikt korekcijas kartē un saņemt tūkstošiem citu lietotāju labojumus

    * Iespēja ievadīt adresi ar balsi

    * Eco Routes palīdzēs ietaupīt degvielu

    Plusi:

    Funkcionāls

    Ļoti labs un ērts vējstikla turētājs

    Ir vieta atmiņas kartei

    Glīts GUI

    Izturīgs un kvalitatīvs korpuss

    Mīnusi:

    Nav FM transmitera

    Tiešos saules staros vāji saskatāms displejā notiekošais

    Karte, karte, karte….

    Vāja POI funkcionalitāte.

    Nobeigumā dažas bildes un komentāri zem tām.

    [img]https://www.bildites.lv/images/nxwc6qi9cj1ehr9sua.jpg[/img]

    Plānojot maršrutu Rīga -> Paņeveža, tiku brīdināts, ka maršruts ved cauri vietai, kur ir ierobežota kartes informācija.

    [img]https://www.bildites.lv/images/hx44ykor1aivv3mofge.jpg[/img]

    Agregāts darbībā uz Lietuvas ātrgaitas šosejas.

    [img]https://www.bildites.lv/images/1f6e99s9c6x9gn7izsgi.jpg[/img]

    Ja plānojot maršrutu nezini precīzu adresi, bet jātiek līdz noteiktai pilsētai- lieti noder iespēja kā galamērķi norādīt tikai pilsētu.

    [img]https://www.bildites.lv/images/w8rjxryi5dibi803wmbi.jpg[/img]

    Polijā uz savu galvu iebraucu mežā (tur bija ļoti smuks ezers), un gad gribēju tikt ārā, TomToms atteicās plānot maršrutu, jo es, redz, atrodos uz “zemes ceļa”. Nācās pabraukt gabaliņu līdz tuvākajai ielai, un tad atkal man ļāva uzstādīt maršrutu.

    [img]https://www.bildites.lv/images/jp50mdidn5nawmfuhj7n.jpg[/img]

    Katru reizi izslēdzot navigācijas ierīci parādās šāda bilde. Tas laikam nozīmē, ka TomTom nav zagļu drošs un lai ņemu to līdzi. Tā arī darīju.

    #242935
    iKey
    Participant

    Rakstam cepuri nost.

    Ja nemaldos Kauņa kādu laiku pildīja Lietuvas galvaspilsētas lomu.

    #242936
    RicoPico
    Participant

    Piedošanu- sajuka pilsētas. Tiešām tā bija Kauņa.

    #242937
    KristoZ
    Participant

    Malacis, RicoPico – tests tiešām tīri labs! :)

    Tik vēl jautājums – vai balss navigāciju iemēģināji?

    Kā arī par to “karšu informāciju pilnīgi bez maksas” – manuprāt, korektāk būtu “karšu informācija iekļauta cenā”. ;]

    Un prieks par to jauno vējstikla turētāju un lādētāju – savādāk ar to iepriekšējo nav diez ko parocīgi rīkoties…

    #242938
    root
    Participant

    Kādēļ tik maz navigācijas iekārtu izmanto Google Maps? :) Atrod mani i mežā i visur kur :)

    #242939
    runcio
    Participant

    1. Vajag apdeitot savu POI datubāzi par radariem.

    2. Ja zini ka tur kautkur ir kempings vai kāds cits objekts, kas nav tavā TOM TOM, tad ņem un to pievieno iekš Tom Tom. Lai nākamreiz nav jāmaldās un citiem arī!

    3. Ieslēgšnas un Izslēgšanās bildes vari manīt pats iekš TomTom Home!

    Var jau visādus POI atrast arī netā, vai arī pats uzveidot un noSharēt citiem!

    Google Maps pārklājums = Tom Tom kartes pārklājums!

    Bet vai šim modelim var uz kartes uzlikt piemēram Google Satalite bildi vai arī citu bildi fonā?

    P.S. Raxts bija labs ar daudz bildēm utml.. ;)

    #242940
    RicoPico
    Participant

    @Kristoz -> Pie balss komandu izmantošanas netiku, jo nez kāpēc, tā ikona defaultā bija neaktīva. Lai gan arī īpaši nemeklēju pa google, kāpēc tā. Pašā aparātā man šo funkciju tā arī neizdevās iespējot.

    Tieši tā- “karšu informācija iekļauta cenā”. Tas laikam Latvijas iedzīvotājam mīkstina sāpi, ka šeit nav izmantojama RDS satiksmes Info.

    @TavaMāte -> Nosauc, lūdzu, kaut vienu autonomu navigācijas ierīci, kura no veikala nāk komplektā ar instalētām “Google Maps” kartēm.

    @Runcio -> Pieļauju iespēju, ka aparātu vajadzēja pirms brauciena apdeitot. Š o punktu es kaut kā izlaidu…

    Google Maps pārklājums = Tom Tom kartes pārklājums! —> Traks esi? :D

    #242941
    root
    Participant

    RicoPico, lūk kaudze autonomu navigācijas ierīču ar Google kartēm – praktiski visi aGPS un GPS aprīkotie Android viedtālruņi un smarti ar Webkit, kas ļauj HTML5 vietnoteici :)

    #242942
    aviators
    Participant

    Nekas nav mainījies. Man reiz bija TomTom Go 930 T, bet neizmantoju tomtoma zādzību brīdinājumu un vienā jaukā dienā to no bardačoka nospēra. Viss pārējais rakstā ir absolūta taisnība, pat tas, ka saulē praktiski nesaredzams. Maršrutus rēķina kā pagadās, neļauj braukt pa zāli Siguldas centrā utml. Piem, ÄŒehijā strādāja labi, bet nu Latvija/Lietuva bija pilnīgas auzas. Tā arī nesaprotu vispārējo sajūsmu par Tomtomiem, jo lietojams te nav. Tas, ka Ivaram smuka balss? To tāpat ar laiku vairs nelieto, sāk besīt. Izvēlne arī kaut kāda greiza, nav saliktas lietas pēc būtības blokos, bet izmētāts kur kurais. Piem, audio procesu vadība ir izmētāta kādās četrās vietās, ļoti neērti. Manam bija pults uz Bluetooth bāzes, tad tā pults pēc aparāta ieslēgšanas to aparātu meklēja katru reizi vismaz minūtes 3. Lai gan pati vadība ar pulti bija ļoti ērta, nebija jābakstās pa ekrānu. Man arī bija bezmaksas karšu apdeiti, bet ne reizi nepamanīju pēc apdeita kādas izmaiņas. Bet nu TomTom lielākā sāpe paliek švakais Baltijas pārklājums un nespēja darboties apvidū bez ceļiem (zūd jēga funkcijai Gājēju maršruts, jo daudz kur tikai pa pļavu var aiziet līdz objektam). Savā laikā iztērēju ~350Ls par to nejēdzīgo ierīci, kas palīdz braukt tikai pa maģistrālēm. Ä€, un vēl. Variet nesatraukties, ka 950 nav FM transmitera, normālā Eiropas valstī ir tik nenormāli daudz staciju, ka neceriet atrast kādu spraugu raidīšanai uz savu radio. Pats apsveru iespēju iepirkt Becker navigatoru, tam kartes pārklājums vismaz ir. Savukārt Nokias telefona navigators nav īpaši ērts lietošanā, jo nav pilnvērtīga maršruta plānošana ar pauzēm.

    #242943
    RicoPico
    Participant

    @Tavamāte -> Tur jau tā nelaime, ka Google maps ir pieejams tikai uz viedtālruņisiem kuriem ir iespēja savienoties ar netu. Būtu absolūti perfekti, ja Google savas kartes iebakstītu tanī pašā TomTomā, kuram nav neta savienojuma.

    EDIT: Nja. Tikko mazliet sīkāk papētīju Google Maps Latvijas pārklājumu- nemaz tik perfekti tur viss nav. Mazajās Latvijas pilsētās (gandrīz visās) ir attēlotas tikai maģistrālās ielas. Bēdīgs fakts.

    @aviators -> Gaidi nākamos apskatus. Būs arī par Becker. :)

    #242944
    Iewar1jumZ
    Participant

    @TavaMāte es atrodos šeitan mežā, toč izskatas trakāk kā mežā. Population ~ 10 000

    Lielvārde @ maps.google.com

    ar to pašu grēko arī tomtom maps

    #242945
    GulbisRG
    Participant

    He, labs par Lielvārdi! 100% zinu ka tomtom Lielvārdē ir vismaz pāris ielas! Nu kā tur īsti ir, ar to Becker? Itka pārklājums labāks bet vai loģiska domāšana ir līmenī. Un vai nobraucot no maršruta atrod alternatīvu veļu tik pat žiperīgi ka tomtom vai met iekša ka janogriežas uz vienvirziena ielas preteja virzienā!!!

    #242946
    aviators
    Participant

    Š odien speciāli iebraucu veikalā un patestēju. Beckers vienozīmīgi sasit tomtomu karšu ziņā. Praktiski visas pēdējās ceļu izmaiņas, ko zināju, bija iekšā, ieskaitot pat ceļu uz manām mājām laukos, kas nav tomtomā vēl arvien.

    #242947
    aviators
    Participant

    >Iewar1jumZ

    Hm, tad sanāk, ka nokiai nav googlemaps, jo lielvarde ir pilna ar sīkām ieliņām.

    #242948
    root
    Participant

    Tad jau laikam man arī uz Android ne, jo Ķegumā un Lielvārdē parāda mazās ieliņas, pie tam ķegumā gāju pat ne pa ieliņu bet kaut kādu veloceļu (???) un pat to parādija. :)

    #242949
    RicoPico
    Participant

    @Tavamāte, ko tad Tu lieto uz sava Android? Vari, lūdzu, palūrēt? :)

    #242950
    root
    Participant

    RicoPico lietoju LG Gw620 iebūvēto Google maps aGPS moduli :)

    #242951
    iKey
    Participant

    salīdzinot visas kartes, Nokia Maps parāda pat meža ceļus, bet gūgles lolojums mazāku miestu nosaukumus

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākie raksti