Page 1 of 1

Ceturtdienas elektrotīkla bojājumi var būt radījuši bū

Posted: 24 Sep 2015, 17:47
no deac
Haoss, ko šorīt Rīgas centrā izraisīja elektrotīkla avārija, atstājot bez elektrības 3600 klientus, iespējams, ir radījis nozīmīgus zaudējumus daudziem uzņēmumiem, kuri savus datus neglabāja mākonī.

“Š āda veida pārrāvumi tiešā veidā ietekmē informācijas nesējus, tehniku un datu bāzes, kā rezultātā būtiska informācija tiek neatgriezeniski nozaudēta. Pieredze liecina, ka dati, kas netiek glabāti mākonī un ja tiem netiek nodrošināta regulāra datu kopiju veidošana, apdraud biznesa procesus, jo, zaudējot būtiskus datus, var tikt apdraudēta uzņēmuma turpmākā pastāvēšana,” uzsver DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.

Image

Informācija par datu zaudēšanu ļoti reti tiek publiski apspriesta. Š ādus jūtīgus jautājumus ir vēlme iekšēji “nokušināt” un norakstīt klusajos zaudējumos, kas nereti var būt ļoti ievērojami. Informācijas daļēja vai pat pilnīga atjaunošana pēc šādiem incidentiem ļoti bieži laika un izmaksu ziņā ir neefektīva, kā arī bez pozitīva rezultāta garantijas.

“Skaidrs ir viens, lielāki vai mazāki elektrotīklu bojājumi būs arī nākotnē. Mēs šeit, Latvijā, neesam un nebūsim unikāli. To varam droši teikt kā viens no lielākajiem datu apstrādātājiem Ziemeļeiropā. Tāpēc uzņēmumi, kas nopietni rūpējas par savu datu drošību, lai novērstu būtiskas informācijas zaudēšanas risku un izvairītos no zaudējumiem, ko var radīt strāvas padeves traucējumi, izvēlas datus glabāt mākonī, kā arī veic regulāru datu rezerves kopēšanu,” atzīst A. Gailītis.

Jāuzsver, ka šādas situācijās svarīgas ir tieši preventīvās darbības, lai novērstu datu zaudēšanas iespēju. Atkarībā no sava biznesa specifikas, katrs uzņēmums pats var izvēlēties sev piemērotāko datu uzglabāšanas veidu, tomēr visaugstākās drošības garantijas nodrošina dažādu procesu kombinācija, piemēram, datu apstrāde mākonī un regulāra datu rezerves kopiju izveide. Dati mākonī var tikt apstrādāti pat uz vairāku datu centru platformas, kas nodrošina maksimālu drošības garantiju. Tādejādi ārkārtas situācija, kad dati nav pieejami praktiski tiek izslēgta.

Š odienas notikums aktualizē arī jautājumu par avārijas atjaunošanas plānu (disaster recovery plan) ieviešanu Latvijas uzņēmumos. Atšķirībā no daudzām citām Rietumvalstīm, šādi plāni darbojas tikai atsevišķos vietējos uzņēmumos. Bet, kā liecina pētījumi, to neesamību nelaimes gadījumā visakūtāk izjūt tieši mazie un vidējie uzņēmumi, jo viņu iespējas atkopties pēc incidenta ir ierobežotas. Avārijas atjaunošanas plāna uzdevums ir nodrošināt, lai kritisku avāriju gadījumā uzņēmuma darbība pilnībā netiek paralizēta, jo ir diversificēti tehniskie resursi, definētas procedūras un cilvēki ir instruēti par darbībām krīzes situācijā.

Statistikas dati atklāj, ka 75% mazo un vidējo uzņēmumu nemaz nav paredzējuši avārijas atjaunošanas plānu. No visiem uzņēmumiem, kas nodarbina vairāk nekā 50 darbiniekus, tikai vienam no pieciem jeb 18% ir izstrādāts darbību plāns avārijas situācijām, atklāj Nationwide pētījums. Vēl traģiskāku situāciju atklāj zinātniskās izpētes un komunikāciju organizācija IBHS (Insurance Institute for Business & Home Safety), apgalvojot, ka 25% mazo uzņēmumu, kas piedzīvojuši avārijas situāciju, pēc incidenta savu turpmāko darbību pārtrauc.

Atgādinām, ka ceturtdienas rīts daudziem Rīgas centra uzņēmumiem un iedzīvotājiem iesākās ar pamatīgu apjukumu. Tādi virsraksti medijos, kā “Haoss Rīgas centrā: nedarbojas luksofori, slēgti veikali, bez elektroapgādes 3600 klienti” ļauj tikai aptuveni aplēst reālos zaudējumu apmērus, kas būs radušies elektrotīkla avārijas dēļ.

Posted: 24 Sep 2015, 19:59
no samurajs
Kaut kā šī ziņa neizpelnījās mediju uzmanību - vienīgi Apollo redzēju rakstu. Laikam LV pie tādām ķibelēm pieraduši :D

Posted: 24 Sep 2015, 20:17
no Nelabojams
atkal šis apnikušais makaronu karinātājs
manos pāķos vispār nav pārāk stabila enerģijas padeve, bet labs UPS + NAS un pēdējos 10 gados nav pazaudēts ne baits. Uzņēmumam, protams, ir mazliet sarežģītāk, bet ir lētāki un efektīvāki risinājumi, nekā šis miglas pūtējs. Labu backupu var uztaisīt ar krietni mazākām izmaksām - atceros to nenopietno ceņņiku šam.

Posted: 24 Sep 2015, 20:46
no Black
Š is reklāmraksts ar "augstākajām instancēm" administrācijā ir saskaņots?

Posted: 24 Sep 2015, 21:12
no Crow
Image

Posted: 24 Sep 2015, 22:08
no ExDec
tl;dr

Posted: 25 Sep 2015, 09:32
no Nelabojams
Ja jau Samurajs pats ir nokomentējis, tad laikam ir. Bet portālam no kaut kā ir jādzīvo, tāpēc uzbraucu reklāmdevējam, nevis ievietotājam.

Posted: 25 Sep 2015, 09:40
no macbeton
Nolāpītie spamernīdekļi!
Tieši NEglabājot datus mākoņos, tev ir iespēja viņus lietot, kamēr UPSis un telekoma nets velk!
Nožēlojamie parazīti!

Posted: 25 Sep 2015, 10:45
no samurajs
Š is nav reklāmraksts (tur nav linku), bet gan standarta PR, ko izsūtīja visiem medijiem. Nu tādi nav aizliegti.

Posted: 25 Sep 2015, 11:27
no Irsis9
pa lielam jau jautājums ir, cik bija daudz, kuriem reāli kaut kas nobruka, bet tagad klusē :)

Posted: 27 Sep 2015, 09:29
no macbeton
Vai varbūt jautājums ir - cik slikti tad lielīgajiem interneta tiesā sūdzētājiem sokas...
Varbūt pirmsbankrota izmisums iestājies?

Posted: 28 Sep 2015, 01:03
no macbeton
Tu, maita, paliec gaumīgs...

Posted: 30 Sep 2015, 02:37
no MeistarsUnVergs
Skatos ka DEAC kretīniem atkal sācies klientu trūkums, tāpēc piemetusies verbālā caureja! Ja datus glabā savā firmā, tad kārtīgs UPS un RAID pasargās no elektrības pārrāvumiem. Bet uzticot savus datus DEAC kropļiem, jācer ka viņu tirliņi būs visu izdarījuši tikpat labi cik to var izdarīt kārtīgs sistēmadmins firmā. Un zinot ka pie visa DEAC ir iespējams šņukurēt pa viņu valdījumā esošo sistēmu datiem...