Autobusa vadītājs — potenciālais slepkava?

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Cilvēks un Sabiedrība Autobusa vadītājs — potenciālais slepkava?

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 15 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #149448
    TokRa
    Participant

    Rīga, 2009.gada 31.augusts, 19:02. Autobusa (valsts numurs FC-4939) vadītājs runāja pa mobilo tālruni braukšanas laikā, apdraudot savu un pasažieru dzīvību. Maršruta numurs bija 38 (precīzi neatceros).

    Video ir publicēts:

    https://upload.valsts.lv/vaditajs.avi

    https://www.youtube.com/watch?v=kUs3JR9lfRA

    https://www1.videogaga.lv/video?id=onliwhpbxqpwxzntoto

    Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss paredz, ka “par tālruņa lietošanu, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa vadītājam, lai to lietotu, nav jāņem rokā tālruņa klausule, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu desmit latu apmērā”.

    Tiesa, ja tālruņa lietošana pie stūres beidzas ar negadījumu, kuram ir smagas sekas, sods var būt krietni smagāks līdz pat brīvības atņemšanai uz laiku līdz 5 gadiem. Kā zināms, izmeklētāji pēc avārijas var konstatēt, vai negadījuma brīdī un īsi pirms tā ir lietots mobilais tālrunis.

    Pētījumi liecina, ka mobilā tālruņa lietošana pie stūres brīžiem var būt pat bīstamāka nekā braukšana alkohola reibuma stāvoklī. CSDD apkopotie statistikas dati liecina, ka avārijās, kuras notikušas vadītāja neuzmanības dēļ, ik gadu iet bojā vairāki desmiti cilvēku. Turklāt visbiežāk šīs avārijas traģiski beidzas ārpus apdzīvotām vietām.

    #210108
    samurajs
    Participant

    Biežāk grēko maršrutu mikroautobusu šoferi, kas jau tā nesas kā dulli. Bet kaut kā nav dzirdēts, ka kāds būtu sodīts…

    #210109
    TokRa
    Participant

    samurajs

    Lielākoties apkartējo vienaldzīguma dēļ. Es parasti nepaeju garām.

    #210110
    Foxsk8
    Participant

    Vot par tiem “mikriņiem” pats esmu bijis sēdējis iekšā, kad šams pietur kur cilvēks prasa, un te nu bija, pretī brauca pašvaldības policija. Tālāk jau viss skaidrs, apturēja nesošos mikriņu un šoferītim atņēma kaut kādu apliecību, teica, lai tad un tad ierodās policijā 🙂 Arī pašvaldības poliči mēdz kādu paķert uz zobu.

    Kaut gan skatamies no otras puses, dažreiz tās pieturas ir tik neizdevīgās vietās, ka ir jādomā, braukšu es ar mikriņu, vai ar ko citu, tikai dēļ tā, kad izlaiž pieturās.

    P.S. Viens no debīlakiem rajoniem, samuraj, ir tavs krajs. Divas pieturas – Pie institūta, un otra pašā prospekta galā var teikt. Nerunājot par ezermalu, etc.

    #210111
    Mr.Death
    Participant

    nu un? :> 80% latvijas autobrauceeji runaa pa mob. tel. vadot masjiinu. amerikaa pat vecenes pie stuures kraaso luupas, epilee kaajas un vecji dzen baardu vai tiira zobus. (panjemts no interesantaakajiem gadiijumiem) nerunaasim nemaz par ierasto kafijas dzersjanu.

    TokRa Tev vajadzeeja buut iistajaa laikaa un vietaa, kad valmieraa viens ar autobusu ienesaas gravaa, vai otrs gadiijums, kad autobusa sjoferis pilniigaa paalii (4 promiles) brauca pa centru neieveerojot nevienu satiksmes noteikumu, un palaizjot garaam vairaakas pieturas. vot ar TAADIEM patiesjaam ir kaifs braukt :>

    #210112
    aoma
    Participant

    Tas vai ņem to telefonu rokā, vai runā pa handsfree, ir viens pīpis, uzmanību no braukšanas novērš tā vai tā. Vienīgais risinājums ir aizliegt lietot automašīnās telefonu vispār.

    Starp citu, šitā debilā bum-bum mūzika autiņos tāpat noved pie dažādiem negadījumiem, jo iekšā sēdošie vispār nav spējīgi saprast, kas ārpusē notiek…

    #210113
    TokRa
    Participant

    Rīgas Stradiņa universitātes docents Leons Blūmfelds uzsver, ka „cilvēka uzmanība spēj daudz ko, bet tā nav visvarena. Dažādu valstu pētījumi liecina, ka jebkura papildus nodarbošanās pie stūres būtiski paaugstina risku izraisīt ceļu satiksmes negadījumu. Par īpaši bīstamu uzskata runāšanu pa mobilo telefonu auto vadīšanas laikā – risks izraisīt ceļu satiksmes negadījumu pieaug 4 līdz pat 9 (!) reizes. Pie tam paaugstināts risks ir ne tikai runāšanas laikā, bet vēl arī brīdi pēc sarunas, kad cilvēks apdomā teikto un sakārto iegūto informāciju”.

    (c) https://www.csdd.lv/?pageID=1176896887

    #210114
    izredzētais
    Participant

    runāšana pa mobilo telefonu varētu traucēt, bet runāšana pa hands free diezvai traucē vairāk par runājošu pasažieri..

    #210115
    samurajs
    Participant

    izredzētais: mazāk traucē, bet vienalga novērš domas. Pilsētas apstākļos nekad nezini kur kāds apdzēries idiots var izskriet priekšā… Autobusu šoferiem kategoriski aizliegts runāties ar pasažieriem.

    #210116
    aoma
    Participant

    Zviedrijā bija notestējuši – šofera reakcijas laiks palielinās vienādi, ir tas hand free vai nav, pie tam daudz vairāk, nekā ar nedaudz pārsniegtām pieļaujamajām promilēm.

    Secinājums bija ka telefons ir bīstamāks, nekā pāris pudeles alus.

    #210117
    Svens
    Participant

    Visa tā “mistika” tajā uzmanības novēršanā, runājot pa mobilo telefonu, braucot pie stūres, ir tā, ka vadītājs zemapziņā pēc otra cilvēka balss tembra un sniegtās informācijas iztēlojas sevi “dzīvajā” sarunā, tādejādi atrodoties fiziski vienā vietā, bet ar domām citā (tādēļ arī saruna ar pasažieri, kas sēž blakus tā netraucē). Salīdzināt ar bulciņas apēšanu vai uzkrāsošanos ir nevietā. Runāt pa telefonu, esot pie stūres, NEDRĪKST!

    #210118
    izredzētais
    Participant

    man runāšana pa hands free, jeb ar pasažieri vispār netraucē (pa mobilo gan mežonīgi traucē), varbūt reizēm runāju palēlināti, bet braukšanu un reakcijas laiku tas vispār neietekmē.. tikpat labi radio klausīšanās var aizkavēt reakciju, jo bieži vien iedziļinamies vārdos un cenšamies klusībā dziedāt dziesmai līdz’ 🙂

    man bijušajam darba kolēģim bija bluetooth handsfree – ielec mašīnā, un runā. zvanītāja balss skan tumbās, mežonīgi ērti un labi. ir tik viens mīnuss – jams šausmīgi bļaustījās sarunas laikā 😀

    aoma, mythbusters izveidoja identisku testu, tur arī apstiprinājās, ka mobilais ir bīstamāks par alu..

    #210119
    RicoPico
    Participant

    Nu nez… Es tiešām izvēlos braukšanas laikā nerunāt pa telefonu. Man tas šķiet gaužām neērti. Jāstūrē, jāpārslēdzas, jālūr pa malām… Ar automātisko ātrumkārbu un stūres pastiprinātāju varētu būt vienkāršāk, bet tik un tā, man, personīgi runāšana pa mob pie stūres liek daļēji atslēgties no tā, kas notiek uz ceļa- iedziļinos, ko man saka sarunu biedrs drāts otrā galā, savādāk sarunai nav jēgas. Ar muldošu pasažieri blakus ir mazliet savādāk. Nezinu kapēc, bet tā ir. Pasažieris tik ļoti nenovērš uzmanību no ceļa, kā mob tel.

    #210120
    aoma
    Participant

    izredzētais, bīstams ir jebkas, kas novērš uzmanību, atrodoties pie stūres.

    nekad neesmu braucis, ieķeroties stūrē ar abām rokām, tā kā tas handfree man nekādas priekšrocības nedod, bet koncentrācija zūd jebkurā gadījumā.

    #210121
    izredzētais
    Participant

    arī es neieķeros stūrē ar abām rokām, bet ātrumu pārslēgšana un manevrēšana ar vienu roku sagādā problēmas..

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 15 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā