Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › 200 W skaņas pastiprinātājs ar TDA 7294
Iesācējiem nebūtu ieteicams visu taisīt no nulles , daudz gudrāk sadabūt kādu nedarbojošos padomijas laiku pastiprinātāju un upgreidot
Pastiprinātāja parametri:
Izejas jauda pie 0.1% kropļojumu koeficienta un U=35 V – 70 W
Maks. izejas jauda ar 1 mikroshēmu – 100 W
Maks. izejas jauda ar 2 mikroshēmām tilta slēgumā – 200 W
Kropļojumu koeficients pie mazas jaudas (5 W) – 0.005 %
Frekvenču josla – 10-35000 Hz
Trokšņu līmenis (īsslēgta ieeja) – -95 dB
Shēma:
Thomson SGS ražotā mikroshēma TDA 7249 pelnīti tiek saukta par vienu no labākajām savā klasē. Bez lieliskiem parametriem, tai vēl ir virkne aizsardzību, kā arī ķēdes, kuras novērš “būkšķi” tumbās pie ieslēgšanas.
Mikroshēmas obligāti jāstiprina uz alumīnija radiatoriem, lai dzesētos. Jālieto termopasta, lietderīgi būtu radiatorus appūst ar kādu PC ventilatoru (sevišķi ja nelieli radiatori).
Kas shēmā trūkst? Katras mikroshēmas tiešā tuvumā obligāti vajag pieslēgt filtra ķēdītes abiem barošanas spriegumiem. Tās sastāv no 2 paralēli slēgtiem kondensatoriem – elektrolītiskā (vismaz 2200 µF x 50 V, ievērot polaritāti!) un keramiskā vai plēvīšu (0.1 – 1 µF). Apakšējās bildēs tie parādīti (lielās “muciņas”). Kondensatorus slēdz starp barošanas vadu un kopīgo (korpusu).
Montāža:
Vislabākā būtu uz iespiestās shēmas plates. Bet, tā kā mājās ne katrs tādu spēs izgatavot, var arī uz tekstolīta plāksnītes sazīmēt savienojumus, saurbt caurumiņus, un salodēt detaļas ar vadiņiem. Barošanas avotu un tumbas platei jāpieslēdz ar resnākiem vadiem, autovadi būs pašā laikā.
[img]
Barošanas bloks:
Pats vienkāršākais parādīts attēlā, tā ir tikai viena no iespējamām slēguma shēmām. Diodēm jāiztur vismaz 3 A strāva un 100 V sprostspriegumu variantā ar 1 mikroshēmu un 5 A max strāva ar divām mikroshēmām. Ieteicams abos barošanas vados ieslēgt 5 A kūstošos drošinātājus, vai nu mazums kas…
[img]
Tā tas izskatās – 2 stereokanāli ar 1 mikroshēmu katrā:
[img]
Viena kanāla pastiprinātājs (ar 1 TDA 7249 ):
[img]
Pie tam detaļas var diezgan plaši mainīt, ja nevar dabūt precīzi tādas.
Kāds zina vai Liepājā ir vēl kāds komisijas veikals? 2 zināju bet tie jau labu laiku aizklapēti…
Neaizmirstam, ka S-90 ir 35w, parēķinām potenciālu – 200w variantā kādas sešas tumbas kā minimums 😀
Par transformatoru meklējumiem – būtu nauda un šādas intereses, ir zināms cilvēks, kas nodarbojas ar ģeneratoru, elektromotoru un laikam arī transformatoru pārtīšanu, ideju, cerams, sapratāt ;. Vissliktākajā gadījumā transformatoru arī var uztīt pats, lielākā problēma, kas ir tipiska, dzīvojot latvijā un nodarbojoties ar tehniku – tuvākā vieta, kur nopirkt vadus, ir klaipēda. Nākamā tuvākā – mūsu pašu ūdensgalva…
P.S. Priekš mikrenēm var izmantot arī lētāku silikona smēri [ja nav silikona, piedošanu 😀 ], zummerā var nopirkt. Pašam kaut kur tāda mētājas, nopirku lai varētu izjaukt mašīnas pastiprinātāju.
P.P.S. Par montāžas platēm un “ne katrs mājās spēs izgatavot” – reiz izmēģināju grāmatā lasītu mtodi ar glavanizāciju – kaut vai ar muteres nagu laku uzkrāsojam celiņus 😀 , par strāvas avotu izmantojam kaut vai agrāk plaši izmantoto TVK kadru izvērses transformatoru ar četrām diodēm, mīnuss pie montāžas plātes, pluss pie sālsūdenī samērcētas vates kumšķa, uz vates arī diezgan ievērojami varš pārceļoja 🙂 Cita lieta, ka noteikti atkal liepājā nekur nevar izraut montāžas plātes
Ak, un visbeidzot 😀 – kādas vēl vizlas vai teflona starplikas? Visiem pastūžiem un hvz kam vēl starp jaudas tranzistoriem un radiatoriem ir celofāna plāksnītes…
Rīgas ielā, netālu no Pīlāža, taisni pretī tramvaja pieturai. Vismaz pāris gadus atpakaļ tur bija…
Ir ir…
1. Š ī mikrene nekur LV nav, bet ir ļoti līdzīga TDA 7293V. Apraksts, shēma, parametri, iespiedplate ir šeit, PDF failā
Dabūt vari Argusā par smiekla cenu 1.60 Ls:
2. Ko nozīmē “S-90”? Tikai to, ka tumbai max pastāvīgā pievadāmā jauda ir 90 W pie kropļa 10% (30 W bija tā, kur kroplis ar vislielāko ausi nebija saklausāms) 😀
Īslaicīgā impulsu jauda laikam pie 150 W bija. Tātad shēma ar 1 mikreni uz kanālu pie U=35 V būs pašā laikā, bez nekāda riska.
3. Izolēšana no radiatora – manispēc izolē ar ko gribi, tikai lai plāns, labi vada siltumu un nekūst. Es iesaku katram stereokanālam savu radiatoru un nekādas izolācijas. Var pat mazus radiatoriņus + ventiņš.
4. Pats tādu transformatoru ar rokām neuztīsi, te ir jauda
5. Iespiestajām platēm patiešām vajag foliētu tekstolītu + ķīmiskais vai galvaniskais process (tas ir vnk). Arī nagulaka der.
6. Signāla stiprums ieejā shēmā tak uzrādīts: 0.7 – 1 V, priekš PC pašā laikā. To jutību var mainīt ar 1 rezistora nomaiņu.
Vispirms – lai salāpītos, vispirms ir jāpiedzeras, lai piedzertos, vajag naudu un vēlmi, naudas nav, un vēlme nekad nav bijusi :rolf:
Argus – kārtējais rīgas veikals? :hmz:
Par “pats tādu neuztīsi” – 1961. gada grāmatā “jaunais radioamatieris” ir ļoti smuki aprēķini un padomi kā uztīt jaudas un izejas transformatorus 🙂 Tajos laikos laikam krutākais aprīkojums tīšanai bija mehāniskā rokas urbjmašīna 😀 Bet es intereses pēc dabūšu rokā to cilvēku, par kuru es runāju un jamam uzdošu dažus jaut 🙂
Un visu, ko es saku, nevajag uztvert tiešā nozīmē! 😀
msh: Argus ir internetveikals + reāls veikals Rīgā jau n-tos gadus. Nu nevar radiodetaļu veikalu katrā pagastā turēt, tas prieks bik izmaksā 🙂
Izmaksā, nu un? Velns lai parauj šo valsti un visus tās okupantus, kuri rīgu uztaisīja par ūdensgalvu un lai dievs palīdz uzņēmīgajiem leišiem :duno:
Murķis man iemontēts S-70 tumbā un jau kādus 8 gadus teicami skan. Signālu saņem no PC – mājas media servera. Iebūvētie štata pastiprinātāji jau sen nodeguši lupatās. Atstāju tikai trafiķus un diodes.
Preses relīzes