Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › PR › Aizvien vairāk Latvijā izvēlas interneta telefoniju
Galvenais VoIP (Voice over Internet Protocol) pluss ir zemas izmaksas, taču vienlaicīgi arī ļoti plašas tehniskās un mobilitātes iespējas. Viss, kas ir nepieciešams, ir tikai kvalitatīvs interneta pieslēgums. Telefonijai var izmantot to pašu internetu pieslēgumu, ko izmanto darbam ar datoriem.
VoIP sākotnēji tika izstrādāta, lai nodrošinātu balss saziņu starp datoru lietotājiem dažādās vietās. Tagad, izmantojot VoIP tehnoloģiju, var izsaukt jebkuru telefonu pasaulē. Lietotājs, zvanot uz biroju, dzīvokli vai viesnīcu jebkurā vietā pasaulē var pat nenojaust, ka «otrajā galā» ir nevis telefons, kas ar garu vadu pieslēgts pie centrāles, bet interneta «atvasinājums». Jānis Balodis zina teikt, ka Latvijā VoIP jau izmanto vairākas bankas, viesnīcas un citas organizācijas.
«VoIP gadījumā nav nepieciešama telefonu centrāle tās klasiskajā izpratnē. Nepieciešams vien labs interneta pieslēgums, kā arī speciāls rūters, kurš darbojas telefona centrāles vietā, pie kuras var pieslēgt arī parastos analogos telefonus, taču veikalos var iegādāties arī VoIP telefonus, kurus var pieslēgt pa tiešu internetam,» stāsta Jānis Balodis, piebilstot, ka tradicionālās telefona centrāles ierīkošana izmaksā daudz vairāk nekā interneta telefonijas pieslēgšana.
Īpaši izdevīga VoIP ir tādiem birojiem, kuri vienlaicīgi izvietoti vairākas vietās, jo tad šie biroji savā starpā zvana bezmaksas, lietojot saīsinātos numurus. «VoIP ir viegli programmēt konkrētās organizācijas vajadzībām, tai skaitā paredzot pāradresācijas, konferences zvanus, videozvanus u.c. VoIP ir arī viegli arhivēt, kas ir svarīgi daudzām organizācijām, kuras vēlas kontrolēt, kā viņu darbinieki uzrunā klientus vai arī risina konkrētas konfliktsituācijas,» skaidro Jānis Balodis.
Fiksētā telefona numuru var piešķirt arī datoram, kas ir īpaši aktuāli telemārketinga speciālistiem, kuriem ir dienā jāveic daudz zvanus, un to vienkāršāk ir darīt, ja pie datora pievieno austiņas ar mikrofonu, nevis turot rokā klausuli. «Ir taču vienkāršāk no datu bāzes iekopēt numuru telefona programmā, turklāt sarunas laikā veikt šī zvana apstrādi, pierakstīt piezīmes,» uzskata Jānis Balodis, piebilstot, ka daudzām organizācijām datu bāzes ir integrētas ar VoIP programu, un telemārketinga darbiniekam pat nav jāuzņem telefona numurs, jo to viņa vietā izdara dators, vien paziņojot, kam šobrīd tiek zvanīts.
«Tagad arī advancētajos mobilajos telefonus iespējams uzstādīt VoIP aplikācijas, tādējādi šie mobilie telefoni vienlaicīgi kļūst arī par fiksētajiem telefoniem. Tas kļūst aizvien populārāk arī Latvijā, jo šādi var gan atbrīvot rakstāmgaldu no vēl vienas ierīces, gan arī tāpēc var sazvanīt abonentu jebkurā vietā, kur ir internets, tai skaitā arī ārzemēs,» stāsta Jānis Balodis.
«Kad man zvana uz parasto telefonu, cilvēki nemaz neiedomājas, ka es runāju ar savu iPfone mobilo telefonu, kurā ir instalēta VoIP aplikācija. Kad esmu mājas vai kāda no birojiem, kur ir Wifi, sarunas kvalitāte ir ideāla, taču atrodoties uz ielas, kvalitāte ir atkarīga no mobilā interneta pārklājuma,» savu pieredzi skaidro SIA «CorpMedia» direktors Kristians Rozenvalds, kurš VoIP pieslēdzis «CorpMedia» birojus Rīgā un Jelgavā.
«Sākām izmantot VoIP vairāku iemeslu dēļ, lai gan iepriekš pret to bijām skeptiski, jo bažījāmies par sarunu kvalitāti, taču līdz ar VoIP tehnoloģiju attīstību, šobrīd interneta telefona sarunas nemaz nevar atšķirt. Mums bija vēlme saslēgt kopā divus biroju, kā arī atvieglot un optimizēt darbu reklāmas pārdevējiem. Priecē arī mobilitāte, jo tagad uz parasto telefonu esmu sazvanāms daudz biežāk, tai skaitā arī tad, ja esmu ārzemēs,» priekšrocības skaidro Kristians Rozenvalds.
Preses relīzes