Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Apskats: Narvesen ID – pīkstināt ir ērtāk
Kopš tās dienas jau ir pagājis jau laiciņš un daudziem šis brīnums ir jau kur pieķibināts, bet ir vēl liela cilvēku masa, kura pat neiedziļinās piedāvājumā, jo kādēļ gan lieki piesārņot smadzenes. Tad nu tā vietā, lai par šo pasākumu nopublicētu sausu PR, nolēmu kādu laiku palietot savu jaunieguvumu, un tad arī jums padalīties ar piedzīvoto.
[img]
Tad nu no pašiem pirmsākumiem – kas? kur? kad? un kādēļ?
Tālajā 2011.gadā, pirmo reizi Narvesen vārds tika saistīts ar NFC un e-uzlīmju krāšanu. Tas gan notika eksperimentālā variantā, un šāda iespēja tika dota 1000 lietotājiem, bet šikot bija iespējams tikai 10
Arī es tiku pie šī brīnuma, bet tā kā pa ceļam bija neakciju bodes, tad ar uzlīmju krāšanu neveicās. Ja godīgi, tad arī pārdevēju nekompetence, man atgrūda no vēlmes plivināties ar savu uzlīmi, jo bija reizes, ka pārvēršot reālās uzlīmes elektroniskajās, nācās noskatīties uz pagaru un neapmierinātu rindas izveidi sev aiz muguras.
[img]
Mūsdienīgais ID – tie paši vēži, tikai jau izšūtā kulītē
Kad uzaicinājumā uz pasākumu izlasīju, ka runa būs par kārtējo NFC + e-uzlīmes tandēmu, nodomāju, ka neko jaunu jau neuzzināšu. Tomēr kārtējo reizi ziņkārība ņēma virsroku, un es devos pretī nezināmajam. Iesākumā tikām informēti par Narvesen attīstību, lielajiem ieguldījumiem izaugsmei, tai skaitā 250 tūkstoši latu Narvesen ID platformas izstrādei. Tajā brīdī saausījos, jo ja jau ieguldīti tādi līdzekļi, tad tam noteikti ir jābūt kam labam.
Visbeidzot gaismā tika celta arī pati ID karte. Pirmais pozitīvisms, ka no atmiņā palikušās pelēkās uzlīmītes vairs nav ne miņas. Nu ir dota iespēja izvēlēties kādu no trim sev tīkamām krāsām – melnu, zaļu vai rozā.
[img]
Kā zināms, tad jaunāka gadu gājuma homo sapiens mīl ņemt visu pēc kārtas, tikai tāpēc, ka tas ir stilīgi, jo visiem ir un arī man vajag. Tādēļ, lai izvairītos no ID karšu masveida izķeršanas bez mērķa tās krāt, ir uzlikts neliels ierobežojums – ir jāiemaksā neliels pamatkapitāls 10 fizisku uzlīmju veida, un šīs uzlīmes uzreiz tiks ieskaitītas jūsu ID kartē. Jāpiebilst, ka uz pašu projekta sākumu, pirmajiem mēnešiem, ir izgatavotas 50 000 ID kartes, jo ir grūti prognozēt pašu pirmo apjomu un klientu aktivitāti, taču karšu skaits jau tiek gatavots papildus un ikviens klients varēs tikt pie savējās. Līdz šim brīdim, iepriekšējās NFC uzlīmes no jaunajām atšķīrās tikai ar krāsu, bet kas tālāk?
Krāju, padalos un saņemu bonusus
Tā kā šā brīža Narvesen piedāvātā uzlīmju krāšanas akcija manā mājā ir ļoti aktuāla, jo aug pārītis futbolspēles alkstošu jaunekļu, tad ar interesi gaidīju, kas ir tas īpašais, kas neatturēs mani no vēlmes kļūt par šīs ID kartes īpašnieci.
Pirmkārt jau biju priecīga, ka nu vairs nebūs jāķimerējas ar mazajām uzlīmēm, kuras mūžīgi mētājās sīknaudas nodalījumā, un tad vēl jāatceras paprasīt vīram, vai viņam kāda arī nav aizķērusies. Nākošais, kas tiek solīts – bonusi kartes īpašniekiem akcijas produktu veidā. Nav slikti, bet arī tas mani vēl nepārliecināja. Visbeidzot gūzma ar jaunumiem un iespējām.
Nu vairs nebūs jātrobelē vīrs, omīte vai citi radagabali, jo puikas taču gaida bumbu, bet pietrūkst vēl dažas uzlīmes. Omei viņas ir, bet viņa dzīvo pietiekoši tālu, lai es atmestu domu doties pakaļ uzlīmēm. Un kādēļ gan kur jābrauc? Sajūdzot manu, vīra un omes ID kartes uzlīmes automātiski skaitīsies kopā, un visa problēma atkritīs. Cita lieta, ja uzlīmes grib atdot foršā tante no Jaunciema. Neviens nelūgs, lai viņa mēģinātu savu ID pievienot manam kontam – viņa uzlīmes vienkārši man uzdāvinās pārsūtot tās man. Ir tikai viens bet – to var izdarīt, ja esi viedtālruņa īpašnieks, un tev ir uzinstalēta Narvesen aplikācija (paredzēta iOS un Android), vai arī ar interneta lapas starpniecību, bet lai saņemtu uzlīmes var arī nebūt reģistrētam lietotājam. Tiesa gan jau maijā solītā aplikācija ir mazliet aizķērusies, bet gaidāma jau tuvākajā laikā. Un te nu varu izveidot mazu atkāpi. Lai sīkāk pastāstītu par reģistrāciju internetā.
Bet i-netu tomēr vajadzēs…
Nu re, tagad uzlīmes varam krāt nedomājot par to līmēšanu, un pazušanu maka daudzajos nodalījumos. Ar to arī būtu gana, ja mēs esam pārliecināti, ka nekad un ne pie kādiem apstākļiem savu ID nepazaudēsim, un nevienam savas uzlīmes tālāk nenodosim. Te nu arī ir tas āķis, jo, ja nebūsim reģistrējuši savu kontu, tad ID nozaudēšanas gadījumā mūsu uzlīmju krājumi aiziet nebūtībā. Saņemot savu ID uz tās ir ID numurs un nomaskēts (nokasāms) PIN kods. Pēc reģistrācijas (kura tiek pabeigta e-pastā) par šo PIN varēsim aizmirst, jo turpmāk, lai ieietu sistēmā vai aplikācijā, būs jāizmanto savs lietotājvārds un parole.
Kad nu beidzot veiksmīgi esam reģistrēti, tad atceramies, ka ir kāds nosacījums, lai “sajūgtu†vairākas ID – savam kontam varam pievienot tikai nereģistrētas ID. Bet ja nu otrs lietotājs ir jau reģistrējies, tad pastāv opcija dzēst savu kontu, un pievienot to no jauna, jau piekabinoties klāt kādam ID kontam. Dzēst savu kontu un reģistrēt par jaunu var arī situācijā, ja izlemjat, ka reģistrētais lietotājvārds nav īsti tāds, ko vēlējāties.
[img]
Kad esam savā profilā, tad varam pārskatīt savas transakcijas (iegūtas un atdotās uzlīmes)
[img]
Varam izvēlēties sev vēlamos akcijas produktus, un redzēt cik e-uzlīmes mums ir sakrātas, un cik vēl pietrūkst.
[img]
[img]
Tad varam noteikt savu atrašanās vietu, un sev tuvākās Narvesen tirdzniecības vietas. Kartē gan mana atrašanās vieta spītīgi tika noteikta pārsimts metrus citā virzienā, bet bodes uzrādīja pareizi.
[img]
Un visbeidzot varam saņemt un sūtīt uzlīmes
[img]
[img]
Līmējam vai noslēpjam, bet galvenais, ka pīkstinam!
Nu esat guvuši mazu nojausmu par Narvesen ID iespējām, bet nu par to kā tas ir jāizmanto.
Vispirms mums ir jāizdomā, kur šī uzlīme mums lokalizēsies. Saņemot ID karti tā sastāv it kā no divām daļām. Uz vienas no tām ir ID info (pin un numurs), bet otra daļa (aktīvā) ir atdalāma un paredzēta uzlīmēšanai uz mobilā telefona. Tad dodoties iepirkties uz Narvesen sava ID karte jāpietuvina Narvesen ID lasītājam, līdz tas nopīkst un pārdevējs jūsu kontā ieskaitīs attiecīgi pirkuma laikā nopelnītās e-uzlīmes. Elementāri, bet atkal bet… Pirmajās reizēs, kad vajadzēja “pīkstinātiesâ€pārdevēja paņēma manu ID un tas pazuda no manas redzes loka (iepirkos mazajos kioskos), pēc tam to uzlīmēju uz telefona un atkal gāju iepirkties. Izvilku telefonu, un pārdevēja stiepa roku, lai paņemtu manu telefonu…. Mistiski… kad izteicu vēlmi telefonu no rokām neizlaist, tad ar vienu rokas kustību manā priekšā tika izlocīts ID lasītājs, lai gan pirmajās dienās tāds vēl tur nebija novērots. Ja šāda iespēja netiktu dota, tad apsvēru variantu uzlīmēt ID uz savām mīļākajām vasaras kurpēm, jo tās, tāpat kā telefons, vienmēr ir ar mani. Un ko pārdevēja darīt, ja es ID viņai pasniegtu šādi?
[img]
Labi, humors paliek humors, bet maza skepse tomēr man ir. Uzlīmēju ID uz telefona… Lai arī plāns, tomēr to jutu uz sava telefona. Rezultātā sapratu, ka mans telefons izskatās pēc mana dēla telefona, kurš aplīmēts ar visādiem brīnumiem, un līdz ar to zaudē savu veidolu radot man diskomfortu, it īpaši, ja ir kāda svarīga tikšanās. Tādēļ tika pieņemts lēmums uzlīmi pārvietot uz maku, lai tā eleganti varētu dzīvoties kopā ar e-biļeti. Tomēr arī šis pasākums man sagādāja grūtības, jo pēc vairāk kā nedēļas lietošanas ID bija pamatīgi “piesūciesâ€manam telefonam , un lai to atdalītu vajadzēja krietni piepūlēties, un ID eleganti izlocījās, bet mazi līmes krikumi palika uz telefona paneļa. Tos gan viegli varēju dabūt nost, bet nez kā būtu pēc ilgāka lietošanas perioda? Arī pati karte, no biežās telefona lietošanas, diez gan apskrāpējās. Tādēļ izvēle – līmēt vai nelīmēt, lai paliek katra ziņā.
[img]
Nākotnē gan Narvesen ID platformu plānots attīstīt paplašinot tās iespējas – piemēram, nodrošinot
paziņojumus par iecienīto preses izdevumu iznākšanu, spēles un alternatīvus norēķinu veidus. Narvesen ir pirmais no Eiropas uzņēmumiem, kas izmantos pilnvērtīgu NFC tehnoloģijas integrāciju, lai komunicētu ar saviem klientiem. “Ieviešot Narvesen ID, mēs faktiski esam šīs jomas pionieri un piedāvājam Latvijas iedzīvotājiem būt vieniem no pirmajiem, kuri savā ikdienā izmanto NFC tehnoloģijas priekšrocības. Tomēr jau tagad paredzam, ka Narvesen ID uzlīmju izmantošana ir pārejas posms, līdz brīdim, kad NFC tehnoloģija būs plaši integrēta mobilajos tālruņos. Pašlaik gan uzlīmju sistēma ir izvēlēta, lai nodrošinātu plašāku šīs tehnoloģijas pieejamību, neatkarīgi no klienta rīcībā esoša mobilā tālruņa,†skaidro Narvesen iepirkumu vadītājs Jānis Peičs.
Narvesen ID uzlīmes tirdzniecības vietās ir pieejamas no maija sākuma un pirmajās 10 dienās bija fiksēti jau 3700 to lietotāji. Plānots, ka līdz gada beigām Narvesen ID lietotāju skaits sasniegs jau 50 tūkstošus. Š ā brīža aktuālie dati rāda, ka ar Narvesen ID ir veiktas jau 33 000 transakcijas, ir sakrātas 245 000 e – uzlīmes, un nu jau pa Latvijas ārēm dzīvojas 8300 Narvesen ID un gaida savu pīkstēšanu, bet 3100 no tām ir jau “legalizētas†kā reģistrēti lietotāji.
Kādu laiku palietojot jauno ID karti, to esmu novērtējusi pozitīvi (neskatoties uz to, ka pie telefona viņu vairs nelīmēju), jo nu man pa maku vairs tik daudz nemētājās uzlīmes (RIMI un IKI gan vēl jauc gaisu), un drīzumā sajūgšu visu ģimenes locekļu ID, lai arī viņi izmantotu ID kartes priekšrocības, bet puikas ātrāk tiktu pie vēlamajām bumbām un somām. Atliek tikai gaidīt, kad Narvesen tālāk attīstīs šo ieceri, jo ar šo platformu var paveikt ļoti daudz.
Interesanti, vai šādā veidā krājot uzlīmes, iegādāto akcijas produktu skaits pieaugs? Jau līdz šim skaitļi bija grandiozi – no 2009. gada 9 uzlīmju krāšanas kampaņās kopumā iegādāti 2 393 529 akciju produkti. Nu ko lai saka, lai izdodas arī turpmāk!
Un vispār kāda tur ideja – krāt to drazu? “Balvu” vērtība ir trīskārt iekļauta preču uzcenojumā.
Crow
Drūma nākotnes vīzija… Labi, ka man nav ieraduma nosist laiku lielveikalos, kas sāk ieņemt tik svarīgu lomu modernajā popkultūrā. Brīvo laiku pavadīt iepērkoties, kaut kāds slima zombija murgs.
Es arī biju Narvesen preses konferencē, un šis jautājums arī tur izskanēja. Narvesen atbildēja, ka skatīsies tirgus īpatsvaru (pētījumus, statistikas), un kad uzskatīs, kad tauta ir gatava pāriet uz NFC telefonā – tas tiks realizēts.
NEsen paviesojos LV, muteriitei pamaniiju kaudzi ar uzliimeem, skjiet Maximas. PAmataa nepieveersu tam uzmaniibu. MAn tas viss pasaakums ar uzliimeem skjiet pilniigi apsurds un stulbs.
Anglijaa, piem. Tesco ir vienkaarshaaka taa “uzliimju” kraashanas metode. Iestaajies Tesco clubaa, sanjem Tesco klubkarti, viena ir krediitkartes izmeeraa, otra maza, piestiprinaama pie atsleegaam. Virsuu ir sviitrkods. Vienkaarshi iepeerkoties, noskanee sviitrkodu un par katru izteereeto maarcinju sanjem 1 punktu. Protams ir arii akcijas, bet tik taalu nav vajadziiba iedziljinaaties. Ik ceturksni sanjem atskaiti par uzkraatajiem punktiem, kuri tiek paarveersti naudaa. Visa opera. NEkaadu uzliimju, nekaa. Iipashi zinot, kaa man patiik visaadus siikumus pazaudeet no kabataam. Un tas darbojas visos veikalos, nevis tur darbojas, tur nee. Taa ka taa uzliimju lieta, peec maniem uzskatiem, ir vienkaarshi stulba. Un nevajag tur nekaadu internetu, ja vien tieshsaistee negribi apstiities, cik punktus esi sakraajis.
bet zinu cilvēkus kuri baigi krāj, bet beigās tāpat neizmanto un izmet. 🙂
Nestrīdos jau, ka nav jāizmanto. Uzlīmes nahren, bet Paldies karti izmantoju. Vairāk gan pērkos veicī, kurā nav nekādu bonusu programmu un pārdevējas, man šķiet, pasmaida tāpēc, ka es izskatos nožēlojami traģiski, nevis tāpēc, ka smaidīt un labdien teikt visiem tādiem mudakiem lika priekšnieks – un tas ir daudzkārt patīkamāk.
Bet jēdzīgāk būtu, ja uzcenojumi nebūtu tik nenormāli. Un tad tās kliedzošās 30 – 50% atlaides, par kurām arī jau samaksāts divkārt. Tikai tas jau piesaistītu ne vairāk kā visādas vecas penžas ar stīvām rokām un rakstainiem Ulmaņlaika maciņiem. Jo pārējā latviešu tautas daļa ir konkrēti biezie, kam par cenām zūdīties ir tikai hobijs… iesēdināt pašus ļodzīgajos veikala ratos un palaist lejā pa Gaujaskalna trepi, mhh…
P.S. Nesaprotu, kā gadījās, kā Elvi (tieši Cēsu ciematā) izputēja – tur vienmēr bija visdārgāk ar visām atlaidēm, tur biezo rajons tālāk, iet ceļš uz žagarpauguru, no telpu īrniekiem plēsa dzīvu ādu, darbiniekiem maksāja vissūdīgāk. Tik nahaļno kabatas polsterēja augšgals, što ļi…
/rant
Nevajadzīga lieta kuru nelietošu, bet cepums firmai par centību kaut ko jaunu tehnoloģijas ziņā ieviest! 🙂
P.S. Piekrītu augstāk minētajam kommentāram par TESCO lielveikalu… Īrijā taspats – saņem savu ‘clubcard’ anketā saņem par brīvu vienu lielu kā kredītkarte un 2 maziņas kuras liec pie atslēgām.. lielā mētajas mājās un nevienam nav vajadzīga, maziņā ir gan sievai gan vīram pie atslēgas un abi uz vienu kontu krāj tos punktus… ik menesi pēc attiecīgā līmeņa un punktu skaita atsūta uz pastu ‘īpašos’ piedāvājumus kurus vari noņemot punktus iegādāties… Daudz vienkāršāk un ērtāk… Kapēc Maxima vai Rimi nevar ieviest tādas mazas kartiņas pie atslēgām karināt? un turklāt iedot vairākas uzreiz PAR BRĪVU lai praktiski visa ģimene var lietot uz vienu kontu(nevis kā LV katram ir sava individuāla un pie tam katra maksā 1LS)…. vēl arī maks tukšāks jo par 2 vai 3 ‘kredītkāršu’ izmēra laminātiem mazāk…
Mums kredītkaršu izmēru un uzlīmīsu ēra manuprāt vēl būs gadus 10 ja ne pat vairāk….. Bet pats pretīgākais ir tas, ka tu dabū uzlīmi par katriem 5ls… jāsakrāj 30+ uzlīmes UN TAPAT to gala preci vel ir par kādu summu jāpērk… I mean wtf?!?? jau tē esi iztērējis vismaz 150LS SPECIÄ€LI tanī veikalā nevis blakus veikalā priekš tās mantas bet beigās vēl par viņu ir jamaksā….
Lai labak saprastu arī vizuāli ‘atslēgu’ karte(otra pusē ir parasts svītru kods kuru noskenē kā preci un tev ieskaita to bonusu sistēmu:
[img]
Ieteiktu palūgt nomainīt Narvesen ID, iespējams kaut kāds brāķis, vai arī izmēģināt to kopā ar citu e-biļeti. Tas, ko tu saki, nav normāli.
Preses relīzes