Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Apskats: The Witcher 2 – Assassins of Kings
The Witcher 2
[img]
Stāsts šajā spēlē ir galvenais, tāpēc konkrētos sīkumos par uzdevumiem (quests) un sižetu neizplūdīšu, lai nebojātu citiem spēlēt prieku. Protams, vispārīgi šo to atklāšu. Â Spēlēt atkal nāksies ar vičeru (witcher) Geraltu. Â Vičers nozīmē ne tikai to, ka Geraltam ir balti mati un spīdīgas acis ar ko redzēt tumsā. Vičeru profesija ir medīt nežēlīgos briesmoņus, kas atrodami purvos, mežos un citos tumšos nostūros. Vičeri noteikti nav bruņinieki baltos zirgos, tāpēc par brīvu neviens monstrus nenovāks un noteikta atlīdzība vienmēr tiek prasīta par veicamo slaktēšanu.
Noteikti jāpiemin tas, ka otrajā The Witcher daļā sižets netiek turpināts no pirmās spēles, tā kā jaunpienācējiem nebūs problēmu izprast stāstu. Protams, tēli daļēji tie paši ar jau nodibinātām attiecībām, tāpēc pats spēles sākums var likties mulsinošs. Tomēr vienmēr ir iespēja ieiet savā žurnālā (Journal), kur iespējams izlasīt nelielus aprakstus par galvenajiem tēliem, tāpēc ar to problēmām nevajadzētu būt. Pats sižets grozās ap to, ka Geralta karalis tiek nogalināts un vičers dodas meklēt slepkavu. Stāsts ir kārtīgi nostrādāts un lielākoties nav paredzams, tātad patiks lomu spēļu cienītājiem.
Spēlei ir vairāki sākumi un veseli 16 nobeigumi, kas paver visai pašsaprotamas iespējas spēli pārspēlēt citādāk ne vienu reizi vien, veicot citas izvēles. Š is lūk ir viens no spēles lielākajiem trumpjiem – spēlētāja veiktajām izvēlēm ir tālejošas sekas, kas var iespaidot visu turpmāko spēles sižeta attīstību. Ir arī iespēja importēt saglabātos spēles datus (saves) no pirmās daļas uz otro, tādējādi pārnesot lielākos lēmumus un dažus uzdevumus, līdzīgi, kā to var ar Mass Effect spēlēm.
Lai cik iespaidīgas būtu Bioware spēles, tajās piedāvātās morālās izvēles spēles laikā ir visai komiskas. Mass Effect spēlēs tiek dota iespēja būt galējam svētulim vai no elles iznirušam dēmonam tieši morālo dillemu ziņā. Tāpat arī ir lielākajā daļā citās mūsdienu spēlēs. Witcher 2 šo stereotipu lauž, piedāvājot „pelēku†pasauli, kur daudzām izvēlēm nav skaidru seku, tāpēc tas liek piedomāt pie tā, ko atbildēsi. Jau no paša spēles sākuma tiek piedāvātas šādas izvēles, tā kā autopilotā spaidīties cauri dialogiem vienkārši neies cauri.
[img]
    Witcher 2 pasaulē sastopamie tēli ir interesanti un reālistiski. Piemēram, spēlē redzamie pretinieki nav slikti tikai tāpēc, ka tiem tādiem jābūt. Š iem tēliem vienmēr ir kāds motīvs, kāpēc tie rīkojas tieši tā un ne citādāk. Līdz ar to spēle iegūst dziļumu, ko nespēj panākt citas spēles, kur pretinieki ir ļauni, jo tiem ir acu apsēji un koka kājas vai ragi aug no pieres. Tāpat arī Geralta sabiedrotajiem ir savi motīvi un tie nedodas tev līdzi tāpat vien. Katrā ziņā sižets ir lieliski nostrādāts. Gan galvenais stāsts, gan blakus uzdevumi ir baudāmi un nereti izvēršas par kaut ko vairāk, nekā gaidīts atkarībā no spēlētāja veiktajām izvēlēm dialogu laikā.
    Spēlēm līdz šim nebija patiesi izdevies radīt nobriedušu vidi, paredzētu prātā pieaugušajiem. Tomēr Witcher 2 spēles veidotājiem tas beidzot ir izdevies, piedāvājot pasauli pilnu ar vardarbību, prostitūciju un korupciju. Tavā acu priekšā kāds tiks pakārts pūļa izklaidei, ielas meitas vakaros mēģinās iegūt klientus un visas augstāk stāvošās varas instances, politiskas vai cita veida, ir vairāk vai mazāk korumpētas. Tāpat apkārt valda netīrība, rasisms pret necilvēkiem (elfiem un rūķiem), baiļu un nežēlības pilna atmosfēra. Witcher 2 spēles vide ir pasniegta ļoti reālistiski, tieši tā pasaule varētu būt izskatījusies viduslaikos, protams, izņemot visu pārdabisko. Spēle ietur nobriedušu toni visā tās garumā, pasniedzot šos visus minētos aspektus veidā, kas liek tos uztvert pavisam nopietni. Starp citu, Witcher  pasaule ir balstīta uz poliešu autora Andrzej Sapkowski (lai kā to arī izrunātu) sarakstītajām gramātām, kam ir tāds pats nosaukums, kā spēlei. Noteikti arī tāpēc spēles vide ir tik bagātīga un unikāla.
[img]
Viens no lielākajiem otrās Witcher spēles plusiem ir pārstrādātā kaujas sistēma. Tagad tā ir vairāk uz action balstīta. Vairs nenāksies veidot uzbrukumu kombinācijas noklikšķinot peli pareizajā brīdī. Tagadējā kaujas sistēma ir ieturēta hack`n`slash stilā, kas noteikti simpatizēs krietni lielākam cilvēku lokam, nekā pirmajā daļā esošā. Tomēr tā vienkārši izkapāties cauri pretinieku pūļiem arī nevarēs, jo Geralts nav nekāds superkareivis. Brīžiem jaunā kaujas sistēma liekas tāda neveikla, jo grūtības sagādā vairāku pretinieku uzveikšana, ko bez zināmas stratēģiskas plānošanas visdrīzāk nepaveiks. Katrā ziņā spēles sākumā nāksies veikt padaudz izvairīšanās manevru, jo Geralts kaujā kritīs ātri, jau pēc dažiem zobena cirtieniem. Ne vienu reizi vien nācās nomirt un pārlādēt spēli cīņu grūtības dēļ, jo paiet kāds laiks kamēr saprot kas un kā funkcionē, jo nekādas pamācības spēle nepiedāvā. Tas reizē ir nedaudz kaitinoši un interesanti. Kaitinoši, jo visu laiku pārlādēt spēli noteikti nav izklaidējoši, bet tas arī ir interesanti, jo nekas netiek spēlētājam iebāzsts ar karotīti mutē. Tātaddaudz ko nāksies noskaidrot pašam.
    Spēlē arī iekļautas dažādas mini-spēles, kā dūru cīņas, roku laušanās un interesants pokera paveids. Protams, to visu var darīt uz spēli liekot naudu – labs veids kā piepelnīties. Dūru cīņas ir vizuāli diezgan interesanti pasniegtas. Viss, kas spēlētājam ir jādara – janospiež attiecīgā poga, kad tā parādās uz ekrāna, pareizājā brīdī un Geralts pats veic kādu vizuāli skatāmu paņēmienu, kārtīgi sadodot pretiniekam. Ja noreaģēt neizdodas, tad pretinieks pa pieri sados tev. Bez šīm mini-spēlēm ir arī iespējams apmeklēt bordeli. Tik uzmanieties, jo seksa ainas šajā spēlē ir diezgan atklātas. Nebūtu labi, ja draudzene, sieva vai mamma pamanītu kā to vīrieši blenž uz virtuāliem plikumiem.
[img]
Protams, rūnas jeb zīmes arī ir saglabātas. Tās Geraltam dod dažādas maģiskas spējas, kā elektrisku lamatu izlikšana, sitienu absorbēšana uz noteikti laiku, uguns bumbas mešana uz pretiniekiem, utt… Uz katru nošīm spējām var pārslēgties jebkurā brīdī turot Ctrl pogu. Kamēr tur Ctrl taustiņu, spēle ieiet tādā ļoti palēlinātā stāvoklī, kas ir labs solis no izstrādātāju puses, jo spēju pārslēgšana neatrauj no cīņas. Š ajā pašā izvēlnē var arī pārslēgt ieročus. Geraltam tādi ir vairāki – parastais metāla zobens ar ko cīnīties pret cilvēkveidīgajiem un sudraba zobens pret maģiskām būtnēm un mosntriem. Tāpat arī pieejami metamie naži un bumbas, ko var iegūt alķīmijas ceļā.
    Bez alķīmijas tas vairs nebūtu The Witcher. Vēl joprojām varam brūvēt dažādas mikstūras, kas uz neilgu laiku uzlabos Geralta maģiskās spējas vai dzīvības punktu reģenerāciju cīņā, utt… Tiesa ir arī ierobežojumi, reizē var iedzert tikai trīs mikstūras. Tomēr  ir iespējams ar talantu punktu palīdzību, ko iegūst pēc katra līmeņa, šo limitu pacelt augstāk. Viens no ierobežojumiem arī ir tas, ka mikstūras nav iespējams dzert cīņu laikā, to nāksies darīt pirms tām. Tātad cīņu laikā dzīvības punktus atjaunot nav iespējams.Tas arī veicina domāt pirms došanās kaujā, ko iespējams neuzvarēsi, ja neveiksi izpēti par konkrēto monstru. Izpēte parasti izpaužas, kā jautāšana zinošiem cilvēkiem vai kā vietējās bibliotēkas apmeklējums. Jaunu mikstūru receptes vienmēr nopērkamas pie atteicīgajiem tirgotājiem. Protams, šo mikstūru pagatavošanai būs nepieciešami dažādi augi, kas atrodami Witcher pasaulē, daļu var arī iegādāties pie tirgotājiem, bet tas maksās. Brūvēt var ne tikai mikstūras, tiek piedāvāts arī kalt ieročus un bruņas, kam arī nepieciešams nopirkt receptes. Pašu „craftingu†gan nāksies veikt pie attiecīgā meistara. Tas faktiski arī ir viens no The Witcher 2 uzlabojumiem, pirmajā spēlē bruņas Geraltam nevarēja mainīt. Tagad ne tikai tās var mainīt, tiek dota iespēja arī tās pilnveidot ar dažādiem uzlabojumiem, kas dod papildu bonusus aizsardzībā.
    Viens no lielākajiem spēles plusiem ir galvenā tēla attīstība. Par katru līmeni tiek saņemts punkts,ko var pielietot četros dažādos novirzienos, kā Alķīmija, Maģija, Zobencīņa un Treniņš. Punktu izmantošana Alķīmijas novirzienā palielinās mikstūru darbības laiku vai daudzumu, ko vienā reizē var iedzert Geralts, utt… Zobencīņas novirziens sniegs jaunas spējas vai stirpāku uzbrukumu un citus bonusus. Maģija un Treņiņš atteicīgi dod kādus citus bonusus, spējas. Kā veco laiku RPG spēlēs, arī šajā pilnīgi visu attīstīt nevarēs, tātad nāksies veikt izvēli par punktu izmantošanu noteiktos novirzonies atkarībā no katra spēlētāja spēlēšanas stila. Zobena vicināšanas piekritēji drošvien izvēlēsies Zobencīņas novirzienu, maģisko zīmju piekritēji izvēlēsies Maģiju, utt… Protams, spēlētājs nav ierobežots izvēlēties tikai vienu, punktus pielietot var visos novirzienos, bet tā darot, netiksi līdz stiprākām noteiktā novirziena spējām vai bonusiem.
[img]
Droši vien pirmā lieta, kas iekritīs acīs, sākot spēlēt The Witcher 2, būs grafiskais noformējums. Spēles veidotāji CD Projekt RED, lieki nedzesēja muti, sakot, ka The Witcher 2 būs skaistākā RPG spēle, kas līdz šim radīta. Tā patiešām ir. Speciāli šai sp-ēlei ir radīts jauns dzinis – RED engine, kas uzreiz ir pamanāms. Ik sīkākajai detaļai ir pievērsta liela uzmanība un viss izskatās nostrādāts pēc augstākajiem standartiem. Varu droši apgalvot, ka mazs ciematiņš Witcher pasaulē vizuāli ir krietni baudāmāks par visu Kirkwall pilsētu kopā ņemtu. Lielā mērā jāpateicas tam, ka šī spēle pagaidām ir PC ekskluzīvs, tātad primāri radīta PC platformai un tieši tāpēc nav sastopamas izplūdūšas tekstūras un citi nesmukumi, kas tik ļoti ierasti pēdējo gadu spēlēs, kas portētas vai līdzizstrādātas konsolēm. The Witcher 2 grafika patiešām ir bauda acīm ar visu no tā izrietošajām sekām – vecāki datori spēles grafiku vienkārši nevarēs „pavilktâ€. Lielās kompānijas, kā Valve vienmēr patērē daudz resursu savu spēļu optimizācijai, lai tās būtu pieejamas plašākai publikai, kam arī ir vājāki datori. CD Projekt RED to nevar atļauties, jo šī ir tikai kompānijas otrā spēle, tāpēc būs nepieciešams diezgan mūsdienīgs dators, lai spēles grafiku izbaudītu pilnībā. Tomēr ir gaidāmi ielāpi, kam vajadzētu uzlabot spēles darbību, tāpat arī jāsagaida jaunākie Nvidia un Ati video karšu draiveri, kam būs pilns The Wicher 2 atbalsts.
    Arī animācijas spēles otrajā daļā izskatās daudz plūstošākas un spēles tēli vairs nav tik stīvi. Tēlu seju kustības dialogu laikā gan vēl izskatās nedaudz kokainas, bet kopumā tas daudz spēli nebojā. Tāpat arī piestrādāts pie otrā plāna personāžu izskata. Vairs nenāksies sastapt dažādus tēlus ar vienu un to pašu izskatu modeļu ierobežojuma dēļ, kā tas bija The Witcher pirmajā daļā. Witcher 2 spēlē tēli tiek ģenerēti no liela daudzuma tērpu un aksesuāru datubāzes, tā kā nenāksies sastapt divus pilnīgi vienādus Witcher pasaules iemītniekus. Arī pie seju daudzveidības ir piestrādāts, bet, protams, sekundārie tēli nav pilnīgi unikāli, jo lielākoties neko vairāk kā paskriet garām tādiem nenāksies. Vērts arī pieminēt to, ka The Witcher spēlēs arī ir sastopami bērni, kas piešķir papildus realitātes sajūtu. Citās spēlēs parasti izvairās no bērnu iekļaušanas vidē dažādu iemeslu dēļ.
[img]
Muzikālais pavadījums ir ļoti augstā līmenī un lieliski papildina The Witcher 2 pasauli. Lai gan mūzika ir pietiekami svarīga atmosfēras radīšanai, ierunātie dialogi ir pats galvenais šāda tipa spēlēs. Jaatzīst, ka tie arī ir godam nostrādāti un kaut ko labāku grūti vēlēties. Daudziem Witcher pasaules iemītniekiem arī ir akcenti un citādi sīkumi, kas bagātina spēli. Tas gan dažubrīd dialoga uztveršanu apgrūtina, bet tieši tāpēc opcijās var ieslēgt subtitrus. Tāpat arī katram tēlam ir ierunāts kaut kas savs. Tātad ierunātais materiāls spēles laikā netiek pielietots vairākiem tēliem.
    Kopumā The Witcher 2 ir viena no skaistākajām un dziļākajām pēdējo gadu RPG spēlēm, pārspējot Pūķu Laikmetus un citus zvērus daudzējādā ziņā. Š is meistardarbs noteikti pretendēs uz gada labākās RPG spēles titulu. Tomēr pastāv iespēja, ka The Elder Scrolls V: Skyrim to atņems. Dzīvosim, redzēsim. Kamēr līdz Skyrim vēl labs laiciņš, ko gaidīt, The Whitcher 2 noteikti neliks garlaikoties pie nosacījuma, ka jums ir pietiekami labs dators, lai to izbaudītu visā tā krāšņumā. Kā arī nāksies šo to apgūt paša spēkiem, kas dažam labam var ievilkties, jo spēlē nav pamācību (tutorials). Arī pretinieki tavas kļūdas kaujās nepiedod, sākumā nāksies diez gan daudz mirt arī pie Normal grūtības pakāpes. Tomēr tie visi ir sīkumi, kas neaizēno spēles patieso kvalitāti – lielisko stāstu un interesantos tēlus, kas ir jebkuras RPG spēles pamats.
Žanrs:
Izdota:
Izstrādātājs:
Oficiālā mājaslapa:
Platforma:
poliešu
Nu poļu taāu.
Es gan mazliet paspļaudīšos.
1. Mirt 20 un vairāk reizes vienā un tajā pašā vietā nenormāli kaitina. Stratēģija? Pilnīgas blēņas, šeit tāda nav. Viss ir atkarīgs no tā cik veiksmīgi proti spaidīt pogas.
2. Mugursoma – to var piekraut pilnu 10 minūšu laikā, bet lādīte, kur uzglabāt drazu nav (pirmajā daļā bija). It kā izstrādātāji esot paziņojuši, ka tas darīts ar nolūku, lai spēlētājs pirmajās minūtēs nesagrābtu materiālus visai atlikušajai spēlei un ka materiāli būšot gana daudz un brīvi pieejami, lai tos varētu savākt/nopirkt vajadzības gadījumā. Salti meli. Kaut kur pa vidu spēlei attopies, ka esi dabūjis jaunu skaistu recepti, kurai vajag kaut kāda specifiska lopa ādu, izrādās, ka šo ādu jau sen esi notirgojis – ej un atrodi kam…
“Spēlēm līdz šim nebija patiesi izdevies radīt nobriedušu vidi, paredzētu prātā pieaugušajiem. Tomēr Witcher 2 spēles veidotājiem tas beidzot ir izdevies, piedāvājot pasauli pilnu ar vardarbību, prostitūciju un korupciju.”
Shady acīmredzami nav pazīstams ar Piranha Bytes un viņu Gothic sērijām un Risen. (Manuprāt Gothic un Risen vēljoptrojām ir priekšā Witcher)
Shady mazliet iekarsis (…)
(…) Shady acīmredzami nav pazīstams ar Piranha Bytes un viņu Gothic sērijām un Risen
Shady nav iekarsis (lai gan ārā ir vasara), bet tev pilnīga taisnība – man nav ne jausmas kas ir “Piranha Bytes” un “Risen”. Kā arī neesmu pat treileri redzējis šai pašai “The Witcher 2 – Assassins of Kings” spēlei!
Spēlēm manā ikdienā laika neatliek, tāpēc tajās neorientējos un nespēlēju. Vajag izlasit to, kas rakstīts rakstam apakšā:
Rakstu sagatavoja: GameVision.lv
P.S. Komentāros minētais Risen ar ir labs, nedaudz sanāca paspēlēt, tikai bija sajūta, ka jātur blakus bloknotiņš, kur veikt dažādus pierakstus lai nesaietu putrā.
Gothic 2 laikam mana visu laiku mīļākā spēle, ar lielisku sižetu, bet tomēr Witcher imho būs uz pāris pakāpieniem augstāk.
Preses relīzes