Vācu auto koncerns Audi izstrādājis metodiku, kā ražot dīzeļdegvielu bez neviena piliena naftas produktu. Ne tikai izstrādājis, bet arī Drēzdenē uzbūvējis reālu minirūpnīcu, kas iesākumā ražo 160 L dīzeļa diennaktī. Pie tam par enerģijas avotu kalpo Saules vai vēja elektroenerģija, bet izejvielas – tikai gaiss un ūdens. Ražošanas atklāšanu ar savu klātbūtni pagodināja Vācijas izglītības un zinātnes ministre Prof. Dr. Johanna Wanka, kuras kroņa auto Audi A8 3.0 TDI tika uzpildīts ar jauno produktu e-diesel. Atšķirībā no klasiskā e-dīzelis ir pilnīgi caurspīdīgs, bet jebkādas nokrāsas.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_popup595_397popupau150267_small_1.jpg[/img]
E-diesel ražošana nav sarežģīta, tā vien prasa liela un lēta enerģijas avota klātbūtni.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_caf3a18ddc2f436d911ea26c217f883e_1.jpg[/img]
1. Vispirms iztvaicē ūdeni ar augstas temperatūras elektrolīzi, kur tas 800 grādos sadalās ūdeņradī un skābeklī.
2. No gaisa iegūtais CO2 2 etapos zem augstas temperatūras un spiediena reaģē ar iegūto H2. Vispirms CO2 reducējas līdz CO, pēc tam no pēdējā ar ūdeņradi sintezējas naftas ogļūdeņraži.
3. Iegūtos sintētiskos ogļūdeņražus rektificē tāpat kā dabiskos. O2 noklūst atpakaļ atmosfērā.
Ar projekta bīdīšanu nodarbosies Audi radītā jaunfirma Sunfire. Jau šobrīd ar e-soļarku var gūt peļņu, pārdodot to par 1-1,5 € litrā. Viss atkarīgs no bezmaksas enerģijas avota. Drīzumā Sunfire būvēs jaunu, jau lielāku e-diesel ražotni.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_2ef89a53871f4cf8aaa5f0bef1889e9e_1.jpg[/img]
[img]https://notepad.lv/userpix/28_f78f968e809f4cc887c80ad159dbdd36_1.jpg[/img]