Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Cilvēks un Sabiedrība › Augstais pašmāju žurnālistikas līmenis
dikti svarīgu ziņu
[img]
Virsraksts dramatisks. Vārds “problēma” ietver sevī potenciāli ļoti negatīvu notikumu attīstības gaitu. Kas gan varētu notikt?
[img]
Tātad.. nav problēmas? Protams, virsraksts “[notiks šis un tas], gaidāmas problēmas!” ir daudzkārt emocionāli spēcīgāks par “[notiks šis un tas], bet nekādi neietekmēs mūs” , taču šajā gadījumā frāze no mušas uzpūsts zilonis
Š is dod man iemeslu parunāt par bēdīgo interneta mediju stāvokli Latvijā. Techlife, kā Delfi apakšlapa, pārmanto mammasRaksts par uzņēmumu “Airdog”šis raksts par Win10Delfi-TechlandKursors.lvTVNETBOOTFOCUS
Rodas jautājums, kādēļ šie ziņu portāli ir tik draņķīgi. Lai cik tas ironiski nebūtu, viens no faktoriem varētu būt, ka latvieši ir pārāk gudri. Vairākums LR iedzīvotāju labā līmenī pārvalda vismaz vienu svešvalodu, kas ļauj piekļūt ārvalstu medijiem, kuri ir objektīvi labāki- lielāks budžets, profesionālāki žurnālisti, utt. Līdz ar ko, lai pašmāju ziņu projekti gūtu panākumus (lasi, peļņu), vai nu jāpievilina skatījumi ar click-bait žurnālistiku, vai arī jāiztiek ar apmaksātām preses relīzēm.
Bet nu tie raksti.. jā…
Starp citu, ne tikai ar IT rakstiem debīlisms notiek… katrā portāla pirmajā lapā, katru dienu būs aptuveni šādi virsraksti:
– Š okējosi! Peška no Varakļāniem savā šķūnī uzgājis ko svešu
– Sinoptiķi brīdina par anomāliel laikapstākļiem: Rīt būs lietus
– Apskati šo: Kardašjanas dupša jaunākais pašīc
– Satraucoši notikumi bārā, lauku sētā pazudis spainis
– Cilvēki «jūk prātā» seksīgas laika ziņu reportieres dēļ
– Beidzot! Atklāti divi notievēšanas triki, kas tiešām darbojas
utt..
Tagad vēl atraduši kārtejo jājamzirdziņu – Grieķijas krīze, štancē rakstu pēc raksta, katru jauno papildinot ar vienu rindkopu no iepriekšejiem…
Bet vispār, pirmkārt, kvantitatīvais pofigisms ir laikmeta iezīme. Tur nekā nevar padarīt. Cilvēkiem ir vienkārši pofig. Idiokrātija ir neizbēgama. Tāpēc es arī vairs necenšos – hujova es negribu, bet kārtīgi – neprotu. Otrkārt – tas, ko es teicu tēmā par reklāmām. Tik, cik ir ielikts lietderīga darba, tik arī jūs drīkstat pelnīt. Rezultāts – salīdzinoši jūs drīkstat pelnīt figu s maslam.
Preses relīzes