Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Viss pārējais › Autovaditāja apliecība-D kategorija
Par to, kā biju domājis to bīstamību: divas situācijas:
1. izvērtējot, kur vairāk būs cietušo – velosipēdisti apdraud paši sevi, viņus ir grūtāk pamanīt.
+ atļaujas BRAUKT pāri gājēju pārejām, līdz ar to radot papildu draudus paša dzīvībai, un pamatīgu stresu autovadītājam.
Nemaz nerunāsim par morālo autobraucējam, ja velosipēda vadītājam “kaput”.
2. velosipēdisti jau skaidrā mēdz gāzties priekšā mašīnām, kur nu vēl dzērumā. Atkal mazliet no pirmās situācijas, taču – tas notiek daudz pēkšņāk un mazāk “acīs krītoši”, nekā ja strauji bremzē “kravinieks” ar visām spilgtajām bremžu lampām. Rezultāts šādam kritienam – protams, autovadītājs dzīvs paliks (vai arī ne), ja mašīnas brauks gana ātri “rindas” režīmā, t.i. cita aiz citas, ātri bremzējot, ietrieksies priekšā stāvošajai aizmugurē.
Kā “pluss” šādā situācijā bonusā var gadīties rindas pirmās mašīnas uzsviešana virsū nokritušajam “vellapēdistam”.
Un pārējo mašīnu šoferiem izdevumi – distances neievērošana, jo, kā zināms – jāietur drošības distance.
Pie rīgas satiksmes, vietās, kur atļauts 70, ierasta situācija.
.. atminējos vēl trešo punktu, bet lai paliek, jo tas ir fakts, nevis situācija – lai dabūtu kravas auto vadīšanas kvalifikācijas apliecību, jāiziet NOPIETNI kursi – velosipēdisti bieži vien pat zīmes nepazīst. Kur nu vēl, pareizu nogriešanos krustojumā…
P.S. Varbūt vienkārši neciešu velosipēdistus, bet tas tā arī paliks. 🙂
Bet – man gan ir bijuši incidenti ar švīkām uz mašīnas, korķu laikā, kad šamējie “stumjas” garām, gan asa bremzēšana, utt. Bez upuriem un “skrambām”, protams. Un pats gāzies ar riteni arī neesmu, ja neskaita laikam ziemā, kad tas tika darīts “adrenalīna pēc” un bērnībā, protams.
Taču, tas viss man netraucē veidot savu, protams, subjektīvu skatījumu, un paust to diskusijā.
Protams, gāzties iekšā satiksmē ir debīli, bet, ja ceļš ir brīvs?
It kā kāds to darītu speciāli. Un vēl dzērumā to apzinātos.
P.S. Braukšana pāri gājēju pārejām ir klaji nicināma, jo netiek ievērots likums. Turklāt, tad jau visi GÄ€JĒJI būtu nobraukti, un velosipēdisti dzīvi. 1 sekunde VAR būt letāla, īpaši, ja tās laikā to braucēju pat nepamana.
Tagad skan mazliet smieklīgi, bet drīz jau vakaros, braucot no darba, atkal būs krēsla. Jautrība un negadījumi ar šiem garantēti.
[spoil]Par gājēju pārejām – nestāsti par likuma neievērošanu. Pār tām nav aizliegts braukt ar riteni. Vienkārši tiek zaudēta priekšrocība attiecībā pret mašīnām. Jā, ir muļķi, kas uzskata, ka arī braucot viņiem šī priekšroka ir. Jā, ja ir bieza satiksme, labāk pārstumties pāri, bet, ja ceļš ir brīvs, nesaskatu nekādu iemeslu, lai bremzētu un kāptu nost.[/spoil]
Pašam gadījās, ka pa priekšu minoša pārdzērusies vecene pēkšņi ne no šā, ne no tā gar zemi kā likts, labi ka sestais prāts kaut ko nojauta un izdevās laicīgi sabremzēt, tāpat paveicās, ka neviens dirsā neieskrēja 😀
Tikai piebildīšu – es nevienā brīdī nerunāju par tukšu ceļu, manis pēc, tad jebkurš var braukt kā vēlas. Diemžēl – situācija uz ceļiem ir tāda arī intensīvā satiksmē, un, ne vien pilsētas režīmā.
Par taurēšanu, BMW un sliktajiem trotuāriem – mani galīgi netraucē velosipēdisti, kuri brauc IEVĒROJOT noteikumus – rindā pa vienam, nogriežas pēc trajektorijas (nevis kā grib), un nebrauc DZĒRUŠ I (krišanas un neadekvātes dēļ). Neesmu arī BMW vadītājs, taču tajā, ka trotuāri ir slikti – daudz kur ir smuki velosipēdistu celiņi, veiksmi attīstīt tos pa visu LV krustu-šķērsu. Tas atrisina daudz. Piekrītu arī par nedisciplinētiem autovadītājiem, taču tā būtu vēl cita tēma. Diemžēl “letiņiem” jāiemācās vienam otru cienīt, ārzemēs (piem. Skotijā, arī Atēnās, un daudzkur) šī problēma tiek risināta daudz elegantāk – starp joslām attālumi, ievērojot vietu divriteņu t.līdz., kā arī viņu brauktuves norobežotas un sakārtotas.
Labi, viss. Tēma galu beigās bija par D kategoriju, nevis realitāti uz ceļiem. 🙂
Vēljovairāk nesaprotu, kāpēc vajadzētu stādināt riteņbraucēju, kurš ir dzēris, bet pa ceļu zigzagā nebrauc un sūdus netaisa, pietam, pa lauku celiņu, kuram cauri labi ja 10 mašīnas dienā izbrauc. Un tā patiešām ir noticis ar vienu manu paziņu. Neatceros, laikam 80ls sodu dabūja…
Bet es runāju par pilnīgi cita veida situācijām.
Ja ir B, M, A1, vienalga kāda velosipēdam atsevišķu nevajag, ja nav, tad vajag, kaut gan agrāk nevajadzēja.
Kas tie par murgiem ? Braukšanai ar velosipēdu tiesības un numura zīme bija obligāta pat “krievu laikos” – un mutes ciet – tajos laikos esmu pietiekami gan ar velo, gan moci braukājis. Tas, ka velobraucējus reti kad aiztika (ja vien pats ko nesavārīja) – ir cits jautājums.
Jebkurā gadījumā – pārvietošanās ar velosipēdu ne ar ko neatšķiras no braukšanas ar moci, vieglo vai fūri – un noteikumu nezinātājs uz ceļa ir bīstams vienalga – ar mašīnu, velo, vai kājām.
Un pirmā – piedod, bet mēs jau teju 20. gadu nedzīvojam Tevis minētajos laikos, un šeit tādu noteikumu nav.
Relatīvi izmantojot vādu “agrāk” – jā, kādreiz bija tā, kā saki.
gadusgadu
Pieņemot kā faktu, ka PSRS augstākā valdība pasludināja Latvijas neatkarību 1991. gada 6. septembrī (tad varēja runāt par pilnīgu neatkarību), tad jā – dzīvojam vēl tikai 19. gadu. Un atkal subjektīvi, jo daudzi šo neatkarības iegūšanu skaita ar jau minētā gada sākuma daļu.
Neatkarība… Atļaušos pasmīnēt, tad jau drīzāk anarhija.
Par neatkarību un anarhiju komentārs nebūs. Arī man nepatīk tas, kas notiek, bet ir labi, kā ir.
Preses relīzes