Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › BMW strādā pie bezpilota automobiļiem
paziņojumu presei

[img]
Plāns ir sekojošs:
2016. gadā jābūt gatavām atsevišķām sistēmām
2020. gadā jābūt gatavs automatizēts prototips, kas patstāvīgi spēs izbraukt atsevišķus posmus
2025. gadā jābūt gatavs pilnvērtīgs robots, kas pratīs pārvietoties bez cilvēka klātbūtnes pa jebkuriem ceļiem.

[img]
Pēc Google prognozēm
Ceļu satiksmes negadījumu skaita samazinājums līdz 90%
Laika zudumu un degvielas patēriņa samazinājums līdz 90%
Nepieciešamā autoparka samazinājums līdz 90%
Pēdējais punkts, ka vairs nebūs vajadzīgs tik liels mašīnu skaits – izraisa izbrīnu no autoražotāju puses. Bet vienalga BMW pie tā ķeras. Ideja par autoparka samazinājumu loģiska, jo parasti mūsdienu auto lielāko sava mūža daļu pavada stāvvietās. Bet robotauto varēs pārvietoties praktiski 24 stundas 7 dienas nedēļā.
Jau 2011. gadā BMW Research and Technology Group izmēģināja autopilotu maģistrālē A9 starp Nirnbergu un Minheni ceļa posmā bez luksoforiem un krustojumiem. Auto pats uzņēma ātrumu, piebremzēja un ievēroja distanci ar citiem automobiļiem, un ne reizi nepārkāpa satiksmes noteikumus (video). Apakšējā attēlā automobiļa datoriekšas
[youtube]

[img]

[img]
[youtube]
(No filmas “Piektais elements”)
Kaut kādā reģionā, pie noteiktiem apstākļiem, makromērogā gan, cik noprotu, projekts pamatā balstīts uz to, ka netiek izmests gaisā “lieks” kurināmais, t.i. bez vajadzības netiek brists grīdā, neriņķots pa tukšo, nebraukājot automašinu tikai ar šoferi, bez pasažieriem utt. Cilvēcīgais faktors bendžu reizēm patērē nesamērīgos daudzumos – diametrāli pretēji esošajam saprātam.
Tāpat mēs bieži vien neievērojam zīmes, tāpēc nākas lieki apbraukt kvartālu, apdzenot nevajadzīgi spiežam akseleratora pedāli līdz atdurei, lai gan ir zināma robeža, cik degmaisījuma motors spēj izmantot efektīgi, pārējais melnu dūmu veidā pa izplūdes caurulēm vienkārši nonāk atmosfērā.
Robots šādas kļūdas nepieļaus.
[spoil]
[img]
Reizēm es domāju, vai tu, valter, izliecies, vai kas ar tevi.
* Nebraukājot mašīnu ar šoferi bez pasažieriem – tev liekas ka šitāds robots tev vienam iekāpjot, izmetīs paziņojumu “sorry, you have to get 4 more passengers” un nekustēsies no vietas? 😀
* Zīmju neievērošana, kādēļ nākas apbraukt kvartālu – iespējams, tu neesi pamanījis bet mūsdienās vadītāji, kuri nepārzin attiecīgo vietu, mēdz lietot navigācijas, bet par piepeši uzrautām zīmēm – robots diez vai būs aprīkots ar ļoti niknu optiku lai tās zīmes pamanītu ātrāk nekā vadītājs;
* “apdzenot nevajadzīgi spiežam akseleratora pedāli līdz atdurei, lai gan ir zināma robeža, cik degmaisījuma motors spēj izmantot efektīgi” – tu esi ļoti spēcīgi palaidis garām pēdējās, khem, 4 desmitgadēs notikušo progresu – izej ārā uz ielas, būsi pārsteigts – pa ielām vairs nebraukā žiķeli un kamazi 😀 Atgriežoties pie punkta, nebaidies, elektroniski vadītām degvielas iešpricēm šī robeža atrodas trekninājuma kartēs, tāpat kā elektroniski vadītiem ķīseļiem. Ja ķīselim čipsis to robežu sagroza, tam nav nekāda sakara ar vadītāju un robots tur neko izdarīt nevarēs. Septiņdesmito gadu pirmā puse ir garām, ir 2013. gads! 🙂
No manas puses, tie bija tikai pieņēmumi, neesmu par šo tēmu neko vairāk pētījis.
Labprāt uzklausītu Tavu skaidrojumu, ja jau reiz esi tik izglītots šajā jomā.
(bilde Tavā avatarā neliecina par sevišķu progresu attiecībā pret kamaziem un žiguļiem)
Bet par motoru vadībām – pameklē, netā apkārt klīst ebooks par boša špricēm, pieņemu ka sarakstīts astoņdesmito gadu beigās/deviņdesmito sākumā, bet tā kā motroniks ir astoņdesmito pirmās puses produkts, par viņu tur arī ir smuki aprakstīts 🙂 Pēc tā tava posta pieņemot ka tev kuļmašīnas tuvākas – tām vadība arī ir uz līdzīgiem principiem, tikai jūtami primitīvāka attiecībā pret attiecīgā laika benzīnniekiem.
Un par manu avataru – tur ir redzama mašīna, no kādas es neatteiktos – pie mana loga stāv divas paaudzes jaunāks attiecīgās sērijas pārstāvis.
pašapmierinies
Preses relīzes