BMW strādā pie bezpilota automobiļiem

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas BMW strādā pie bezpilota automobiļiem

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 22 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #158021
    samurajs
    Participant

    Kā zināms, līderis bezpilota automobiļu izstrādē ir Google, bet tagad tam pievienojies arī BMW. Koncerns plāno līdz 2025. gadam laist tirgū autonomi pārvietojošos automobili. Nesen BMW kopā ar Continental izplatīja paziņojumu presei par tuvāko 2 gadu tehnisko sistēmu projektiem bezpilota automobiļiem. Tos testēs uz Vācijas un citu Eiropas valstu automaģistrālēm, lai noslīpētu klasiskās situācijas – krustojumi, maksas ceļi, valstu robežas utt.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_1cc8b6033103ab8e93d4871aaa16451a_1.jpg[/img]

    Plāns ir sekojošs:

    2016. gadā jābūt gatavām atsevišķām sistēmām

    2020. gadā jābūt gatavs automatizēts prototips, kas patstāvīgi spēs izbraukt atsevišķus posmus

    2025. gadā jābūt gatavs pilnvērtīgs robots, kas pratīs pārvietoties bez cilvēka klātbūtnes pa jebkuriem ceļiem.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_576ccff6b82dc5addce93057668fedfc_1.jpg[/img]

    Pēc Google prognozēm, esošā autoparka aizstāšana ar autorobotiem dos graujošus rezultātus:

    Ceļu satiksmes negadījumu skaita samazinājums līdz 90%

    Laika zudumu un degvielas patēriņa samazinājums līdz 90%

    Nepieciešamā autoparka samazinājums līdz 90%

    Pēdējais punkts, ka vairs nebūs vajadzīgs tik liels mašīnu skaits – izraisa izbrīnu no autoražotāju puses. Bet vienalga BMW pie tā ķeras. Ideja par autoparka samazinājumu loģiska, jo parasti mūsdienu auto lielāko sava mūža daļu pavada stāvvietās. Bet robotauto varēs pārvietoties praktiski 24 stundas 7 dienas nedēļā.

    Jau 2011. gadā BMW Research and Technology Group izmēģināja autopilotu maģistrālē A9 starp Nirnbergu un Minheni ceļa posmā bez luksoforiem un krustojumiem. Auto pats uzņēma ātrumu, piebremzēja un ievēroja distanci ar citiem automobiļiem, un ne reizi nepārkāpa satiksmes noteikumus (video). Apakšējā attēlā automobiļa datoriekšas.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DgIAs3sBxCQ[/youtube]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_212971e7a0bf61f96d1baa7e2da5e10d_1.jpg[/img]

    Avots

    #295790
    Andron MacBeton
    Participant

    Diezvai es paļaušos uz sistēmu kuru taisijuši kaukādi klauni. Paskatieties bildē, tur ir pierādijums.

    #295791
    Wuu
    Participant

    To saka cilvēks, kas rakta “kaukādi” kopā :DDDD

    [img]https://cdn.memegenerator.net/instances/250×250/34111742.jpg[/img]

    #295792
    nhojder
    Participant
    #295793
    shady
    Participant

    Fuuu, un tas skaitās inovatīvi? WTF? Es gribu šo:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IJhlD6q71YA[/youtube]

    (No filmas “Piektais elements”)

    #295794
    Black
    Participant

    Par to degvielas patēriņa samazinājumu, lūdzu konkrētāk.

    #295795
    valters.vasilis
    Participant
    #295796
    aoma
    Participant

    Bembists satraucies par degvielas ekonomiju? Par to vajadzēja domāt, pirms pirki.

    #295797
    Black
    Participant

    Nē, nav man BMW, bet paldies, ka painteresējies.

    #295798
    ruukjis
    Participant

    Mhm, es arī gribētu, lai mans autopilots ir Brūss Villiss 😀

    #295799
    aoma
    Participant

    Atvaino, varu paskaidrot arī tuvāk. Uz ielām esošajiem BMW “gāzējiem” degvielas patēriņu šis projekts neietekmēs it nemaz.

    Kaut kādā reģionā, pie noteiktiem apstākļiem, makromērogā gan, cik noprotu, projekts pamatā balstīts uz to, ka netiek izmests gaisā “lieks” kurināmais, t.i. bez vajadzības netiek brists grīdā, neriņķots pa tukšo, nebraukājot automašinu tikai ar šoferi, bez pasažieriem utt. Cilvēcīgais faktors bendžu reizēm patērē nesamērīgos daudzumos – diametrāli pretēji esošajam saprātam.

    Tāpat mēs bieži vien neievērojam zīmes, tāpēc nākas lieki apbraukt kvartālu, apdzenot nevajadzīgi spiežam akseleratora pedāli līdz atdurei, lai gan ir zināma robeža, cik degmaisījuma motors spēj izmantot efektīgi, pārējais melnu dūmu veidā pa izplūdes caurulēm vienkārši nonāk atmosfērā.

    Robots šādas kļūdas nepieļaus.

    #295800
    Crow
    Participant

    (NSFW)

    [spoil][img]https://i.imgur.com/Go3J4V3.png[/img][/spoil]

    #295801
    valters.vasilis
    Participant

    AOMA – braukšana kollonā samazina degvielas patēriņu, jo var ieturēt mazāku distanci un samazinās gaisa pretestība.

    #295802
    aoma
    Participant

    Ideāli, ja kolonnas galvgalī ir vairāki velosipēdisti pludlīnijas formas galvassegās, sekojošie skritulētāji varēs ietaupīt pat vairākas kilokalorijas.

    Reizēm es domāju, vai tu, valter, izliecies, vai kas ar tevi.

    #295803
    msh
    Participant

    Aoma, tie tavi apgalvojumi kāpēc samazināsies degvielas patēriņš, ir īsta buļļa kaka:

    * Nebraukājot mašīnu ar šoferi bez pasažieriem – tev liekas ka šitāds robots tev vienam iekāpjot, izmetīs paziņojumu “sorry, you have to get 4 more passengers” un nekustēsies no vietas? 😀

    * Zīmju neievērošana, kādēļ nākas apbraukt kvartālu – iespējams, tu neesi pamanījis bet mūsdienās vadītāji, kuri nepārzin attiecīgo vietu, mēdz lietot navigācijas, bet par piepeši uzrautām zīmēm – robots diez vai būs aprīkots ar ļoti niknu optiku lai tās zīmes pamanītu ātrāk nekā vadītājs;

    * “apdzenot nevajadzīgi spiežam akseleratora pedāli līdz atdurei, lai gan ir zināma robeža, cik degmaisījuma motors spēj izmantot efektīgi” – tu esi ļoti spēcīgi palaidis garām pēdējās, khem, 4 desmitgadēs notikušo progresu – izej ārā uz ielas, būsi pārsteigts – pa ielām vairs nebraukā žiķeli un kamazi 😀 Atgriežoties pie punkta, nebaidies, elektroniski vadītām degvielas iešpricēm šī robeža atrodas trekninājuma kartēs, tāpat kā elektroniski vadītiem ķīseļiem. Ja ķīselim čipsis to robežu sagroza, tam nav nekāda sakara ar vadītāju un robots tur neko izdarīt nevarēs. Septiņdesmito gadu pirmā puse ir garām, ir 2013. gads! 🙂

    #295804
    aoma
    Participant

    msh, Tu apgāzi manas hipotēzes, pie viena arī savējās – robots diez vai paļausies uz optiku, lai saskatītu ceļa zīmes, tajās noteikti būs elektroniski atpazīšanas čipi, un ja paļausies tikai uz mūsdienu navigāciju, tad ātri iesprūdīsi zem kāda Akmens tilta 😀

    No manas puses, tie bija tikai pieņēmumi, neesmu par šo tēmu neko vairāk pētījis.

    Labprāt uzklausītu Tavu skaidrojumu, ja jau reiz esi tik izglītots šajā jomā.

    (bilde Tavā avatarā neliecina par sevišķu progresu attiecībā pret kamaziem un žiguļiem)

    #295805
    msh
    Participant

    “Elektroniski atpazīšanas čipi”, hahaha 😀 Padomā cik lielam būtu jābūt bezpilota mašīnu procentam, lai kāda valdība vispār apsvērtu domu par tādu zīmju likšanu, bez tam – kas tos tavus “atpazīšanas čipus” darbinās? Ja savs barošanas avots, tad tam pasācienam vēl būs dārgas uzturēšanas izmaksas, ja mašīna, tad mašīnā būs jābūt ļoti niknam enerģijas izstarotājam lai adekvātā attālumā zīmi varētu atpazīt, un to atkal visādas veselības aizsardzības aģentūras nepieļautu, pat ja tas tehniski būtu iespējams 🙂 Tavs piemērs par navigāciju – veselo saprātu vadītājam arī vajag. Līdz šim vienīgo reizi, ko sanāca pabraukāties pa visuma centru, vadījos pēc piecus gadus vecas telefona grāmatas – nekāda vaina, ja neskaita to, ka ap katru punktu vismaz viens aplis tika apmests 😀

    Bet par motoru vadībām – pameklē, netā apkārt klīst ebooks par boša špricēm, pieņemu ka sarakstīts astoņdesmito gadu beigās/deviņdesmito sākumā, bet tā kā motroniks ir astoņdesmito pirmās puses produkts, par viņu tur arī ir smuki aprakstīts 🙂 Pēc tā tava posta pieņemot ka tev kuļmašīnas tuvākas – tām vadība arī ir uz līdzīgiem principiem, tikai jūtami primitīvāka attiecībā pret attiecīgā laika benzīnniekiem.

    Un par manu avataru – tur ir redzama mašīna, no kādas es neatteiktos – pie mana loga stāv divas paaudzes jaunāks attiecīgās sērijas pārstāvis.

    #295806
    Sid
    Participant

    Nu, ja Tev, msh, būtu teikšana, tad mēs visi, vēl aizvien, pārvietotos ar zirgiem. 😀

    #295807
    Crow
    Participant

    Un atmuguriski…

    #295808
    msh
    Participant

    Par sidnija komentāru varu tikai piebilst ka mēs esam šitento tēmu izdiskutējuši, un viņa nostāja ir saprotama – kamēr man kā autovadītājam šitas fufelis nav interesants, jo mani neaizrauj nekas, kas domāts lai padarītu mani nevajadzīgu, kamēr viņam kā kājāmgājējam tas patīk, jo kad ko šādu ieviesīs, tad viņam braukšana ar mašīnu būs identiska patreizējajai braukšanai ar autobusu – iekāp, gremo košļeni, spaidi plakanu telefonu un pašapmierinies, kamēr mašīna pati brauc… 😀

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 22 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā

Vai vēlies saņemt jaunumus no Notepad.lv?