Stulbā Vārņa blogs iekš Notepad – ieraksts nr. hvz.
[align=justify]Iemesls pajautāt Gugalam diezgan nekonkrētu vaicājumu “audio output vst” radās ar konkrētu domu – vēlēšanos piekabināt visiem skaņas avotiem beigās sakarīgu ekvalaizeri, nevis iztikt ar tādiem draņķiem kā iekš gandrīz jebkura mēdijpleijera. Zināma daļa mēdijpleijeru gan prot hostēt VST, bet tāpēc uzsveru – visiem skaņas avotiem. Arī YouTube un spēlītēm.
[align=justify]Uzreiz paskaidrošu, ka man neir ne cienījams pastūzis, ne resīveris, kam šāds vai tāds ekvalaizeris, ja vispār ir nepieciešams, parasti ir iebāzts līdz ar veselu čupu citu apšaubāma praktiska noderīguma funkciju, lai jau lielajam naudaspodam nevienā mirklī neliktos, ka samaksājis par to sasodīto kasti (vai vairākām) krietni par daudz. Un vispār visu darbina superīgais Realtek ALC889, kas jebkuram, kam ausīs neaug dilles un kartupeļi, izraisa nekontrolējamas spazmas vai histēriskus smieklus. Vai abus vienlaicīgi.
[align=justify]Tak jautājums nevienā momentā nav par kvalitāti. Ekvalaizeriem nav nekāda sakara ar kvalitāti. Ziniet, kāpēc? Tāpēc, ka tie ir ekvalaizeri. Tie, kas strīdas par ekvalaizeru ietekmi uz kvalitāti, parasti būs tie paši subjekti, kas ar putām uz lūpām apgalvo, ka LPCM ir tīrāka skaņa par FLAC, ka visi Onkyo ir viennozīmīgi labāki par Marantz, un īpaši bieži murgo tādas muļķības kā “Foobar ir labāka audio kvalitāte par Winamp”. Teikšu vēl kaut ko – tie ir tie paši, kas klausās vinila plates, un jūsmo par tādiem ģeķiem kā Bītli vai Steely Dan. Tādi subjekti ir pie pirmās izdevības ar kājām pa priekšu pa bruģētu ceļu nakts vidū jāaizvelk uz mežu un pilnmēness gaismā ar lielu koka karoti ir jāpārkārto viņu iekšējie orgāni.
[align=justify]Enīvej. Mans Idiot Insideâ„¢ ražojuma branch predictor ir ļoti pesimistisks, tāpēc paralēli tika apsvērts arī cits variants. Tā kā vienkārši izcilais ALC889 atbalsta divas atsevišķas izejas vienlaicīgi, varētu fiziski savienot Speakers ar Line In, ar kaut kādu DAW Line In piekarināt nepieciešamo VST un kā izeju uzstādīt 2nd Output. Tikai tehnisku iemeslu dēļ priekšējā paneļa izejas (un arī ieejas) nenormāli trokšņo (-40dB SnR), līdz ar to lielā ideja beidzās ar pilnīgu izgāšanos.
[align=justify]Paralēli tam tika uzrakts Microsoft Support pavediens, kur Manišs Kumārs (kā laikam sauc vismaz pusi no indiešiem) vēsta par iespējām Audio Device Graph (audiodg) stekā iekarināt jebkādu pašceptu audio procesoru. To pat vienu brīdi teorētiski apsvēru aplūkot un pēc tam, protams, aizmirst nafig, jo to neviens saprātīgs cilvēks nedara un nedarīs. Kāpēc bakstīties, ja audio procesoru “de facto” risinājums ir VST.
[align=justify]Vēl ir arī JACK, kas, kā izrādās, skrien arī Windows, un kam var iekabināt kaut kur vidū standalone VST hostu. Tikai tā konfigurācija ir pilnīgs clusterfuck – tā arī neizdevās panākt vēlamo un pēc restarta tas pats tika aizmirsts. Un tā kā es vispār esmu zvērināts Linux vai tam radniecīgo tehnoloģiju nīdējs, džeks pašā pamatā tika nomēģināts ar gariem zobiem un beigās atmests nevis ar smagu nopūtu par laikam jau paša stulbumu, bet nešķīstiem uzvaras smiekliem.
[align=justify]Pēdējais rindā atradās tāds zvērs kā DDMF Virtual Audio Stream (VAS). Zem līdzīga nosaukuma uzpeldēja arī citi izvirtuļi, taču paredzēti tikai audio ierakstīšanai, bez VST hostēšanas opcijas.
[img]
[align=justify]Tātad DDMF VAS. Shareware – kā jau vairums risinājumu, kuru autors nedomā būt vēl viens Rembrants un savas dienas neplāno nobeigt ar tapešu līmes graušanu. Produktam tāpēc ir izmēģinājuma versija, kas ir īpaši neapgraizīta – vienīgais ierobežojums ir minimāli kaitinošā baltā trokšņa padošana visām izejām uz īsu brīdi ik pārdesmit sekundes.
[align=justify]Konfigurācija ir neparasti vienkārša. Pēc next-next instalācijas iekš Windows Sound kontrolpaneļa Playback sadaļas kā defaulto ierīci izvēlamies nevis fiziskās skaņas kartes izeju, bet kādu no nule uzstādītājām DDMF Audio Device Stream. Audio apstrādes programmās gan atstāsim fizisko izeju.
[img]
[align=justify]Līdzīgi var darīt ar Recording, lai, teiksim, jau pirms ieraksta attīrītu signālu no trokšņiem. Vai uzliktu jebkuras sporta zāles/stadiona lielākā kretīna – komentētāja – atbalsi, robota efektu vai rupjāku toni un tad palielīties mazāk no ķehņikas sajēdzošiem paziņām iekš Skaip, cik esat varens haxors.
[align=justify]Pirms veram vaļā EffectRack un norādam, kas kuram Stream ir jādara, divas vitāli svarīgas lietas:
* skaņas kartes kanālu skaitu labāk iestatīt uz Stereo, jo VAS neko vairāk par Stereo neatbalsta
* skaņas kartes audio formātu vajag uzstādīt uz 16-bit @ 44k1Hz – arī VAS ierobežojums
[img]
[align=justify]Defaultais variants ir Windows Audio, kuram audio bufera vērtības atrašana ir tīri empīriska un var nenākties viegli. Ar DirectSound ir stipri vieglāk, bet arī latency būs augstāks. Un vispār DirectSound ir nejēdzīgs variants, jo iekš Windows 6.x nav ne smakas no Direct – tas tiek emulēts softiski. Ja dzelzis atbalsta, izmantojiet ASIO. Integrētajiem sūdiem, loģiski, ASIO draivera nevaid, bet vienmēr var pamēģināt ASIO4ALL
[img]
[align=justify]Tālāk, izeja un ieeja. Ja tas nav ASIO, tad šeit viss ir vienkāršiâ„¢ – kā izeja jānorāda vēlamā fiziskā skaņas kartes izeja (Speakers vai kaut S/PDIF), bet kā ieeja – iepriekš iekš Windozes kā default uzstādītā Stream. Kā konfigurēt ASIO4ALL, skaidrā prātā nepateikšu. Mazākās izmaiņas prasa Effect Rack restartu, un vairākas reizes saskāros ar “Beyond Logic” ierīces statusu (starp citu, visai asprātīgi apzīmētu ar ♀ simbolu :>)
[img]
[align=justify]Un tā esam veiksmīgi tikuši līdz šīs visas čakarēšanās pamatidejai – VST hostam. Ja neprotat darboties ar VST pluginiem un izlasījāt šitik tālu, jūs iztērējāt savu laiku. Hā-haha-hā. Pievienojiet vēlamo VST attiecīgā Stream logā, savienojiet virtuālos kabelīšus un tadā! Kā cienījamam hostam pienākas, VST parametrus var regulēt divejādi: gan parametriski, gan ar grafisko interfeisu, kuram tāds ir.
[img]
Un vairumam ir. Un tā ir jamo lielākā nelaime – šo šedevru autori sirgst ar hronisku skudomorfismu (citkārt zināmu kā Apple sindromu, oficiāli zināmu kā skeumorfismu). Krāšņas koka vai spīdīgas metāla podziņas, analogās ciparnīcas, osciloskopi, kas gan atgādina vairāk kāmja kafijas pārdozēšanas izraisītas sirdstriekas kardiogrammu, slēdzīši, kas met ēnas, pulsējošas krāsainas gaismiņas bez praktiska pielietojuma, pat virtuāli kabelīši, kas lokās un piņķerējas kā īsti. Un tad vēl visi kā apsēsti ar lampu pastiprinātāju digitālo atveidošanu. Tas viss ir pat profesionāliem variantiem, kas maksā bargu naudu. Smuki jau ir (bet tad arī ne vienmēr), tak funkcionalitāti ietekmēt tam nevajadzētu.
[img]
[align=justify]Atrast parametrisko ekvalaizeri, kas atbilst manām visnotaļ pieticīgajām prasībām (4 vai 5 bandas ar 30 dB amplitūdu, low un high shelf un master gain), jebšu līdzīgu Cool Edit Pro/Adobe Audition iebūvētajam, nācās visai grūti. Te jāpiezīmē, ka faktiski gan CEP/Audition inženierus (un visus, kas dara līdzīgi) vajadzētu ieslēgt pārvietojamajās tualetēs, kuras pēc tam jāaplej ar otrabotku un jāaizdedzina, jo low un high shelf nav regulējams joslas platums. Tā vietā ir divi roll-off režīmi: -6 dB/oct un -12 dB/oct, kas ir nejēdzīgi, jo šai gadienā joslas platums mainās līdz ar pastiprinājumu. Ērti varbūt, bet reproducēt to kādā no pluginiem tā arī īsti neizdevās. Un ļoti žēl, jo tieši abi šie (zināmi arī vienkārši kā Bass un Treble) dod visbūtiskākās izmaiņas.
[img]
[align=justify]Sakarīgākais no visiem izrādījās ļoti askētiskais, bet pilnvērtīgi funkcionējošais ReaEQ no ReaPlugs
[img]
[align=justify]Lūk, paraugs tam, ko es gribēju panākt. Pielāgots speciāli Realtek ALC889 -> JVC HA-RX700, par referenci ņemot TFSH – Blackheart
—
[align=justify]Bet pie velna. Vēl viena svētdiena ir izčakarēta, čakarējoties ar lietām, ko es īsti nesaprotu, gaidītais rezultāts īsti sasniegts nav, un pirkt es šo softu netaisos. Tātad – diena aizvadīta veiksmīgi!
[align=justify]Plusi:
+ Atbalsta ASIO
+ Draiveris atbalsta x64 (diemžēl vēl arī 2013.g. tas ir pieskaitāms pie plusiem)
Plusmīnusi:
* Draiveris ir digitāli parakstīts, bet derīguma termiņš ir iztecējis
* Ir tikai stereo atbalsts – tātad modernām spēlītēm un filmām ar surround nederēs
* Bez ASIO vairāk par vienu stream izmantot nav saprātīgi dēļ pamatīgā latency
* EffectRack.exe ir 32-bit un tātad nevar ielādēt 64-bit VST. Ieguvumu gan no tā nebūtu, bet pieminēt vajag.
* Lielveikalos nav ne zālītes, ne pilnā versija :>
Mīnusi:
– Mac OS interfeiss, b…
– Effect Rack aizvēršana pārtrauc draivera darbību. Daļēji to var labot ar, piem., TrayIconizer
– Tikai 44k1Hz 16-bit. Normāli tas nebūtu ierobežojums, bet attiecībā uz VST – garbage-in, garbage-out – jo precīzāki ieejas dati, jo labāks būs rezultāts, ja arī pēc tam mans varenais Realtek vai jūsu nicināmās Logitech to samals vienlīdz draņķīgā putrā.
Varbūt kādam tas viss noder. Pats DDMF VAS atrodams:
Two Steps From Hell – Blackheart
Tu noteikti lieto arī fuel line efficiency magnets 😀
Vienīgais prātīgais veids, kur izmantot ekvalaizeri, ir pa divi lati Maximā nopirktām ACME tumbiņām, lai izspiestu lielāku pļerkšķi basssu.
Windows audio steks kopš Vista (NT6.0) strādā šādi:
Ja mēs neesam betoni, kuriem trulā reliģiskā pārliecība neļauj izmantot NT6.x sistēmas un saskatīt to reālos praktiskos uzlabojumus, tad Equalizer APO
[img]
Paldies! Tiešām esmu piegājis ar lomiku, kur varēja iztikt ar zobu bakstāmo >.< Bez pārbaudīšanas pieņēmu, ka audiodg fīčas neviens nekad praksē neizmantos.
Manā gadienā gan jautājums nav par trīsjoslu bumbām, bet ausukannām. Un, lūk, izglītojošs materiāls par šo tēmu:
(galveno uzmanību pievērst jēdzienam “perceived sound”)
JVC HA-RX700 ir plaši atzītas par ražošanas nejaušību ārpus savas cenu klases un attiecīgi stīvējas ar low-end grado un klipšiem. Pēc ne visai veiksmīgas manas iejaukšanās to konstrukcijā (
Starp citu, interesanti par Realtek:
Secinājums: ja nauda nekrīt no dirsas, tad aizvietot ar kaut ko, kas nav vismaz Auzentech, vienkārši neatmaksājas.
Stājies rindā un uz mežu prom…
Preses relīzes