DHL gatavojas Eiropā piegādāt preces ar mikrohelikopteriem

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas DHL gatavojas Eiropā piegādāt preces ar mikrohelikopteriem

Tiek skatīts 4 ierakstu – 1 līdz 4 (no 4 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #159867
    samurajs
    Participant

    Cik līdz šim bija zināms, pirmais preču piegādi ar mikrohelikopteriem iecerējis Amazon internetveikalu tīkls. Bet kamēr viņi ne īpaši veiksmīgi cīnās ar amerikānisko birokrātiju, Eiropa un arī Latvija gatavojas tos apsteigt. Piedāvājam aktuālāko informāciju, kas nākusi no DHL Express Latvijas struktūrvienības.

    Pasaules vadošais starptautisko kurjerpasta pakalpojumu sniedzējs „DHL Express” inovatīvu piegādes tehnoloģiju izstrādes ietvaros Vācijā veicis pirmo bezpilota lidaparāta „DHL Parcelocopter” izmēģinājuma lidojumu un šobrīd turpina jaunās piegādes tehnoloģijas izstrādi.

    Ilze Vītiņa, „DHL Express” pārstāve: „Loģistikas nozare pasaulē un Latvijā piedzīvo straujas un vērienīgas pārmaiņas. Sekojot tehnoloģiju attīstībai un jaunākajiem inženierzinātnes sasniegumiem, meklējam aizvien jaunas iespējas, kā pilnveidot kurjerpasta piegādi. Š obrīd Eiropā un arī Latvijā vērojama tendence –aizvien vairāk pircēji iegādājas ikdienai nepieciešamās preces interneta veikalos, un lielākoties tie ir neliela izmēra, viegli sūtījumi. Sūtījumus skaits svarā zem 2,5 kg gada laikā pieaudzis par aptuveni 10%. Lai atvieglotu loģistikas procesu un nodrošinātu ātru un efektīvu kurjerpasta darbu, saredzam lielu attīstības potenciālu jaunu piegādes mehānismu izmantošanai, tostarp arī bezpilota lidaparātiem”.

    „DHL Express” inovāciju eksperti uzskata, ka daudzu Eiropas pilsētu, tostarp arī Rīgas, plānojums un infrastruktūra būtu piemērotas bezpilota lidaparātu izmantošanai nelielu sūtījumu piegādes servisa nodrošināšanai. „DHL Express” loģistikas eksperti paredz, ka bezpilota lidaparāti nākotnē izmantojami arī, piemēram, ārkārtas medikamentu piegādei attālāku reģionu un grūti sasniedzamu teritoriju iedzīvotājiem.

    Izstrādātais bezpilota lidaparāta prototips spēj pārvietot līdz 2 kg smagu sūtījumu un tā maksimālais pacelšanās augstums ir 100 metri.

    Jaunās tehnoloģijas izstrādē tiek plānotas vērienīgas investīcijas, un šobrīd uzņēmums turpina „DHL Parcelocopter” attīstību. Viena lidaparāta izgatavošanas izmaksas ir aptuveni 40 000 līdz 50 000 eiro.

    „DHL Parcelocopter” pirmais izmēģinājuma lidojums skatāms saitē: https://www.delivered.dhl.com/en/articles/2014/02/parcelcopter.html.

    Savukārt video ir pieejams portāla Youtube vietnē:

    https://www.youtube.com/watch?v=chBYEGRJapE

    Informācijai:

    “DHL Express” ir SIA “DHL Latvia” struktūrvienība, kas ietilpst “Deutsche Post DHL” grupā un ir vadošais loģistikas un starptautiskā kurjerpasta uzņēmums pasaulē. Neskatoties uz vairākkārtēju sūtījumu apjoma pieaugumu, “DHL Express” vienība joprojām nodrošina ātrākos sauszemes sūtījumu un drošākos aviopārvadājumu pakalpojumus, kuru iespējamie maršruti kopumā aptver 220 pasaules valstis un teritorijas ar vairāk nekā 120 000 galamērķiem.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_dhl__bezpilota_lidaparats_1_1.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_dhl__bezpilota_lidaparats_2_1.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_dhl__bezpilota_lidaparats_3_1.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_dhl__bezpilota_lidaparats_4_1.jpg[/img]

    #309609
    akms47
    Participant

    Kamēr viņi plāno, Krievījā jau lieto:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5l22FmvEysA[/youtube]

    #309610
    msh
    Participant

    Kur tev tur lieto? Vai tad tas viģikā redzamais verķis ir bezpilota? Un DHL diez vai piegādās DHL darbiniekam publiskā vietā 😀

    #309611
    Crow
    Participant

    Pričom tur birokrātija? Amazon gribēja fiksi maukt tās sūdumušas gaisā nevienam neko neprasot, tāpēc arī FAA aizliedza, ja arī argumenti tādi tizli, типа “nedrīkst, jo ir aizliegts”. Bet pareizi – piemēram, BP paprasīja un viņiem atļāva – priekš tādiem lieliem kantoriem cik tur tā darba.

    No savas puses piebildīšu, ka korporācijām nedrīkst uzticēt šādu tehnoloģiju ieviešanu. FAA (un Eiropa gan jau arī) plāno rakstīt garus un plašus noteikumus un regulas, taču, likumsakarīgi, viņu rokas vadīs šie te ieviesēji. Un kad tu mazais ezīts gribēsi savu svētdienas hobiju gaisā pacelt, vai vairāk – savu mazo biznesu balstīt uz šādiem vertopļotiem, tad skuju ziepes, jo lielajiem traucēs.

Tiek skatīts 4 ierakstu – 1 līdz 4 (no 4 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā