DIY 220 V elektrobarošana vasarnīcai. Bez lielām pūlēm un izdevumiem

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti DIY 220 V elektrobarošana vasarnīcai. Bez lielām pūlēm un izdevumiem

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #160450
    samurajs
    Participant

    Atkal ēterā atgriezusies pazīstamā jauno un pārgalvīgo eksperimentatoru grupa “Creosan” no Luganskas (Ukraina). Tā kā karadarbības zonā ar elektroapgādi ir tā kā ir, jaunieši izstrādājuši “uzparikti” kā maksimāli vienkārši un ar minimālu piepūli/minimāliem izdevumiem iegūt 220 V elektrobarošanu. Mēs jau esam pievērsušies Creosan pašnāvnieciskajiem eksperimentiem šeit un šeit. Zemāk minētā konstrukcija lieti noderēs arī mūsu lauku iedzīvotājiem gadījumiem, kad vētra sapostījusi elektropārvades līnijas, bet visvairāk – vasarnīcās un objektos, kur elektrība vispār nav pieslēgta. Protams, barot boilerus un ledusskapjus no šādas provizoriskas ietaises nevarēs, bet darbam ar portatīvo PC, radio/TV darbināšanai, apgaismojumam ar ekonomiskajām spuldzītēm, mobilo ierīču lādēšanai tās pietiks.

    Kas nepieciešams?

    1. Velosipēds (nebūs jāpārtaisa)

    2. Auto motoriņš 12 V (kolektora tipa ar pastāvīgajiem magnētiem). Autori izmantoja VAZ apkures ventilatora motoriņu, ko šrotos nav problēmu atrast.

    3. Urbja patrona – to nostiprina uz motoriņa vārpstas

    4. Vecs datora UPS – var būt ar mirušu bateriju. Vai automobiļa invertors 12/220 V.

    5. Jaudīga diode (10 A vai vairāk – no autolietām vai vecas sadzīves tehnikas)

    6. Jebkurš 12 V auto-moto-traktora akumulators. UPSī iebūvētās baterijas ir tik maziņas, ka no tām reāla labuma nav.

    7. Vadi, rozetes utml. sīkumi

    Montāža

    1. Velosipēdam no dēļiem, klucīšiem u.c. zemrokas materiāliem sanaglo steliņģi tā, lai pakaļējais ritenis neskartos pie zemes un brīvi grieztos.

    2. Urbja patronu stingri nostiprina uz motoriņa vārpstas, pašu motoriņu novieto tā, lai velosipēda ritenis to brīvi grieztu. Vajadzības gadījumā var izmantot kādu atsperi.

    3. Saslēdz motoriņu ar akumulatoru: mīnusus kopā; motoriņa (+) ar diodes (+) => diodes mīnusu ar akumulatora plusu. Diode vajadzīga, lai strāva no motoriņa (kurš mums darbojas kā ģenerators) nonāktu akumulatorā, bet ne otrādi.

    4. Akumulatoru savienojam ar UPS, un tas arī viss, varam baudīt 220 V spriegumu.

    Ierīce ir tik vienkārša, ka video viss ir skaidri saprotams.

    Pieredze

    Autori testēja minēto ierīci vairākus mēnešus un tā uzrādīja nesliktus rezultātus. Lai pielādētu akumulatoru, nācās pedāļus griezt apmēram stundu, un tad enerģijas pietika gandrīz veselai dienai. Izmantotās jaudas pēc autoru datiem:

    3 W – telefona lādētājs

    5 W – radio

    7 W – planšete

    10 W – fotoaparāta, videokameras, lukturīša lādētāji

    12 W – energoekonomiskā spuldzīte

    30 W – mūzikas centrs

    40 W – laptops

    70 W – portatīvais CRT televizors

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_s1_19.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_s2_11.jpg[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_s3_9.jpg[/img]

    Nedaudz sīkāk – Habrahabr

    #313375
    romajo
    Participant

    Kā jau čalis teica, divi vienā, trenažieris un e-enerģija visai dienai.

    #313376
    akms47
    Participant

    Nu ko, jāuzmontē. Tikai riteņa vietā jāuzliek lāpstiņas, lai vējš griež. Būs sētai bezmaksas apgaismojums. Starp citu, kā nodrošināt, lai aķis neuzlādējas par daudz? Uzmetiet piemēru.

    #313377
    samurajs
    Participant

    Vot te sākas problēmas: vēja spārni griežas lēni, un ģenerators pie maziem apgriezieniem nespēs dot vajadzīgo spriegumu (lai aķis vispār lādētos, jābūt U > 12 V). Var likt reduktoru kā lielajās vēja stacijās, bet to par vienkāršu vairs nenosauksi.

    Aizsargāt aķi no pārlādēšanas vienkārši: tiklīdz spriegums uz tā sasniedz 14 V, aķi ar releja kontaktiem vnk atslēdz no ģeneratora. Kad nokrīt līdz 12-13 V – atkal pieslēdz. Prasta shēmiņa ar ~10 detaļām.

    #313378
    richijs
    Participant

    nesaprotu, kāpēc jāmāžojas ar pečkas ventilatora motoru?

    ja ir auto ģenerators, kas dod smukus 14V ārā un nav nekādi releji jālieto 😀

    Tautā sauc par tableti, nāk kopā ar oglītēm notur 14v spriegumu

    [img]https://s23.postimg.org/cf7nifdvv/000033106188_2_Dj_atoms.jpg[/img]

    #313379
    samurajs
    Participant

    Ļoti vienkārši: autiņa ģeneratoram daļa enerģijas aiziet lai nomagnetizētu pašam savas spoles. Jo viņos nav pastāvīgā magnēta. Jo lēnāk ģenerators griežas, jo lielāks % strāvas aiziet priekšmagnetizācijai. Tu būtu ar mieru nosvīdis griezt pedāļus, ja zinātu, ka 1/3-1/2 enerģijas aiziet priekš kaķiem? Bet teorētiski šāds ģenerators darbosies.

    #313380
    dexsters
    Participant

    Daudz efektīvāks par vēju ir caurvējš.Saīsināti staciju var saukt par,,CES,,

    #313381
    RicoPico
    Participant

    Nu vēl jau ir variants velosipēda vietā izmantot kādu iekšdedzes dzinēja agregātu- pacel uz domkratiem velkošos riteņus, pie katra riteņa pieliec pa šādai ietaisei, iedarbini, ieliec ātrumā (kādā otrajā vai trešajā) un ej dari savas lietas, kamēr ražojas elektrība.

    #313382
    msh
    Participant

    Š itas vairāk priekš tiem, kam nav ko darīt un patīk māžoties, vai arī ir galīga bezizeja. Lūk, civilizēts risinājums https://www.pilom.com/BicycleElectronics/PedalGen.htm#HiPower

    Un vispār jautājiens [noteikti samurajam 😀 ] par līdzīgu tēmu – ir iespējams uzmeistarot kaut kādu impulsu baroklīti, kurš konstantu strāvu, mainīgu spriegumu pārvērstu par konstantu spriegumu, mainīgu strāvu?

    #313383
    Y
    Participant

    Varbūt Krievijā tas arī atmaksātos.

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā