Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Reklāma › "Electrify H2" būvēs Eiropas līmenī unikālas, ar ūdeņradi darbināmas, motorlaivas un aicina ikvienu investēt produktā
AS “Electrify H2” ir Latvijā bāzēts un 100% vietēja kapitāla uzņēmums, kura dibinātājs SIA “Electrify” nodarbojas ar sērijveida kravas mikroautobusu pārveidi par elektriskiem pasažieru mikroautobusiem. Jaunā uzņēmuma iecere paredz izstrādāt pilnībā ar ūdeņradi darbināmas motorlaivas, piedāvājot vēl ilgtspējīgākus transporta risinājumus ne tikai Latvijas tirgum.
“Eiropas Savienības mērķis ir līdz 2050.gadam kļūt klimata neitrālai. Šobrīd emisijas no transporta veido 25% no kopējā izmešu apjoma. Savukārt tirgū ir konkurētspējīgu transporta līdzekļu iztrūkums motorlaivu segmentā, kas atbilstu ilgtspējīgu mobilitātes risinājumu kritērijiem – faktiski ūdenstransporta tirgū šobrīd nav ar ūdeņradi darbināmu peldlīdzekļu,” norāda “Electrify H2” vadītājs Agris Amoliņš.
Uzņēmums jau šobrīd izstrādā motorlaivu, kas balstīsies uz ūdeņraža molekulu tehnoloģiju, kuras rezultātā vienīgais radītais blakus produkts ir tīrs ūdens.
“Izstrādājam tehnoloģiju motorlaivām, kas ļaus tām veiktspējas ziņā būt ievērojami pārākām nekā peldlīdzekļiem, kas aprīkoti tikai ar elektromotoru, tādējādi nodrošinot garāku attālumu mērošanu un energoietilpīgāku uzdevumu veikšanu. Laiva var kalpot arī kā miniprāmis, visupirms, salām un līčiem bagātā akvatorijā Ziemeļeiropā. Tās uzturēšanas izmaksas būs nesalīdzināmi zemākas kā ar fosilo degvielu darbināmajam virsūdens transportam. Bez tam, jau tuvākajā laikā Latvijas galvenajās ostās (Liepāja, Rīga, Ventspils) plānots izvērst ūdeņraža uzpildes staciju tīklu, kā arī iekļauties Ziemeļu un Baltijas valstu ūdeņraža koridorā. Tas savukārt dos iespēju dažādiem valsts un ostu dienestiem īstenot savas funkcijas dabai draudzīgā un saimnieciski izdevīgā veidā. Lielu daļu laivas komponenšu plānots ražot tepat Skultē, ” norāda “Electrify H2” galvenais inženieris Kristaps Dambis.
Lai piesaistītu papildu finansējumu 201 250 EUR apmērā un nodrošinātu tehnoloģijas izstrādi iespējami tuvākajā laikā, AS “Electrify H2” ir nolēmuši ļaut individuāliem pūļa investoriem kļūt par 20% uzņēmuma daļu akcionāriem, izmantojot platformu “CrowdedHero”. Tas nozīmē, ka par uzņēmuma līdzīpašnieku var kļūt jebkurš interesents. Uzņēmums plānojis, ka tuvāko piecu gadu laikā investīciju pieaugums pie sekmīga exit scenārija, neieskaitot dividenžu atdevi un procentu maksājumus, var sasniegt 7 līdz 10 reizes.
“Prasmes, ko apliecināja Electrify SIA, radot jaunus un tirgum neapšaubāmi nepieciešamus tehnikas risinājumus, spēj pārsteigt un būt lepniem. 2021.gadā uzņēmuma elektrobusi sāka kursēt Ventspilī, pērn meitasuzņēmums “Electrify H2″ uzsāka ūdeņraža minibusa projektēšanu, un nākamgad to, visticamāk, varēs ieraudzīt ielās. Savukārt jaunā uzņēmuma iniciatīva izstrādāt un ražot ūdeņraža laivu, kas turklāt piemērota lielu attālumu mērošanai un resursprasīgu uzdevumu veikšanai ir jauns pavērsiens ūdeņraža ūdenstransporta attīstībā Ziemeļeiropas reģionā. Tieši tāpēc esmu pārliecināts, ka katram, kas apsver iespējas investēt, ir vērts izvērtēt par vismaz 115 eiro ieguldījumu daudzsološā izaugsmes un nākotnes tehnoloģijas stāstā,” norāda “CrowdedHero” valdes priekšsēdētājs Jānis Blaževičs.
Investīciju piesaiste norisināsies līdz 2 mēnešiem, bet visa nepieciešamā informācija pieejama CrowdedHero mājas lapā, kurā pieejams arī projekta video. Minimālā investīcija projektā ir 115 EUR, bet plānotā dividenžu atdeve vismaz 40% no 2026. pārskata gada peļņas.
Par “Electrify H2”
AS “Electrify H2” ir SIA “Electrify” meitasuzņēmums, kas izstrādā inovatīvus transporta līdzekļus un nākotnē piedāvās ūdeņraža motorlaivas. Electrify H2 ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums, kura ekspertīze un pārbaudītā pieredze saistās ar ekoloģiska transporta izstrādi, ražošanu un pēcapkalpi Ziemeļeiropā.
Par “Crowdedhero”
“CrowdedHero” ir Latvijā dibināta un reģistrēta investīciju platforma, kas savieno plašu loku investoru ar uzņēmumiem, kuriem ir liels izaugsmes potenciāls. Platforma piedāvā investīcijas augošos uzņēmumos ar izaugsmes perspektīvām un augstu potenciālu regulārai dividenžu sadalei un reālu uzņēmuma daļu pārdošanas iespējām nākamo piecu gadu periodā.
Kur tās laivas to ūdeņradi uzpildīs? Kur to ūdeņradi ņems, ņemot vērā, ka ar fūri pie piestātnes nepievedīs, bet jāražo uzpildes stacijā uz vietas?
Paldies par vērtīgo jautājumu! Sākotnējā ražošanas un uzpildes infrastruktūra tiks izvērsta lielajās ostās – Latvijas gadījumā Rīgā, Ventspilī un Liepājā (t.s. saucamajās ūdeņraža ielejās), no kurienes ūdeņradis tiks iesākumā transportēts uz uzpildes staciju tīklu citviet Latvijā, līdzīgi kā tas šobrīd tiek darīts ar fosilo degvielu. Juridiskais regulējums un līdz ar to arī neatsaucamība šiem projektiem ir Europe Green Deal (pieņemts 2020. gadā), AFIR regula (pieņemta šogad) un Nordic-Baltic Hydrogen corridor (nodibināts pērn).
Preses relīzes