Elektromobīļi – cik tie izdevīgi?

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Off-topic Elektromobīļi – cik tie izdevīgi?

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #159686
    VaiEsiLabs
    Participant

    Tagad arvien vairāk tirgū sāk ienākt mašīnas uz baterijām, taču cik tās reāli ir izdevīgi? Gan cenu ziņā, gan arī kāds reāli patēriņš uz 100 km šiem ir? Vai atmaksājas? Jūsu pieredze?

    #308508
    Peteris Skabarga
    Participant

    Kāda jēga ? Videi draudzīgāks ar to auto tu nebūsi, tikai sev prātu čakarēsi. Padomā no kurienes rodas tā elektrība ar ko tas auto pārtiek, un no kā ražo to, kur tā elektrība tai auto glabājas…

    #308509
    Loading
    Participant

    Elektrība…no HES… no vēja turbīnām!

    #308510
    ruukjis
    Participant

    Latvijā elektro mobīli nav sevišķi izdevīgi pirkt – nav lāga kur uzlādēt, nekādi baigie nodokļu atvieglojumi arī nav. Savukārt, ja esi Norvēģijas pilsonis, tad situācija radikāli mainās. Tur ir ļoti daudz bonusi elektro mobīļu īpašniekiem.

    #308511
    akms47
    Participant

    Ļatvijā ir izdevīgi tikai tad, ja brauc mazus attālumus, piemēram pa pilsētu. Aiz pilsētas, ja tālu jābrauc, tad diez vai tu gribēsi uzpildes stacijā gaidīt, kamēr uzladēsies baterija. Ja būtu atbalsts kā Francijā, kur uzpildes stacijā, tev vienkārši samaina aķi, būtu labi.

    #308512
    VaiEsiLabs
    Participant

    Cik naudinas uz 100 km taads apeed? Vai ir daudz leetaak?

    #308513
    nevertell
    Participant

    Latvijā nav, jo nav kur lādēt, sākotnējā cena ir ļoti liela, nav nekādu nodokļu atlaižu.

    Un ja tu domā hibrīdus, tie ir viens no visdumjākajiem izgudrojumiem auto industrijā.

    #308514
    Peteris Skabarga
    Participant
    #308515
    Peteris Skabarga
    Participant

    Es ceru ka tas ir sarkasms, Latvija gan ir diezgan zaļa, jo no HES un vēja ģeneratoriem mēs taisam 52% no savas elektrības, taču ārzemēs, vispopulārākās ir tieši TEC un atomelektrostacijas.

    #308516
    nevertell
    Participant

    Jā, bet cik bieži tu lādē baterijas no sienas ? Tu aptver, ka šai mašīnai baterijas lādē reģeneratīvā bremzēšana, bet pārsvarā tā vienkārši sūc štromu no tā, ko tev motors saģenerē. Reģeneratīvā bremzēšana ir cool and all, bet nafig tērēt benzīnu, lai lādētu bateriju ? Tu saproti, ka tas ir tas pats, kas lādēt ar vienu bateriju citu bateriju? Vienīgais, ko iegūsti ir papildus enerģijas zudumi. Izdevīgāk būtu nevazāt 300kg ar baterijām un tērēt mazāk degvielu, lai tiktu uz priekšu ?

    #308517
    Andron MacBeton
    Participant

    Tu esi pilnīgs daunis. Esmu pārliecināts ka neiznēsāts, pret izlietni atsities un caur ausīm izdrāzc.

    Tādus kropļus vajadzētu eksportēt.

    #308518
    msh
    Participant

    Latvijas apstākļos – kā otrā mašīna, dzīvojot ar saules baterijām un propelleri apgādātā privātmājā. Pa ziemu tur tāpat vien čiks būs.

    Pēteris piemirsa ka TEC mūsdienās ir relatīvi efektīvi, ar lietderības koeficientu kam labākajā gadījumā tur līdzi tikai tiešās iesmidzes turbodīzeļi, par AES nerunāsim. Man galvenais, kas nepatīk kas notiks kad ieviesīsies elektromobīļi – elektrībai cenas kāps griestos…

    #308519
    aoma
    Participant

    Izdevīgi? Jūs ko? Vai tālajā 1995. gadā katram implim bij mājās dators?

    Vēl pēc 10 vai 20 gadiem varbūt…

    #308520
    Peteris Skabarga
    Participant

    Koģenerācijas stacijas, viņas tā laikam sauc, tipa siltumu un elektrību reizē, bet nu dedzina jau tā pat…

    #308521
    dexsters
    Participant

    Google drīz sākšot tirgot auto kas pats sevi vadīšot,beidzot varēs atkal braukt reibumā.Š oreiz varētu būt pat jautrāk jo varēs rādīt mentiem arī pirkstu.

    #308522
    Participant

    Nu nu. Tiesības tāpat būs obligātas, šaubos, ka varēsi braukt, pārlējis acis.

    #308523
    Nelabojams
    Participant

    Skatīt Aomas komentu iepriekš.

    Š…emot vērā demokrātijas sliktākās tradīcijas, esmu puslīdz pārliecināts, ka pēc kāda laika var nākties maksāt sodu par nepamatotu iejaukšanos auto vadīšanā.

    #308524
    msh
    Participant

    Sūds par koģenerāciju, arī parastās. Atšķirībā no mašīnu iekšdedzes dzinējiem, spēkstaciju tvaika turbīnas darbina konstanti visekonomiskākajā režīmā. Š ī iemesla dēļ ironiskā kārtā tās arī kalpo par pamatslodzes spēkstacijām, jo slēgāt iekšā ārā ir neekonomiski, atšķirībā no hidroelektrostacijām, kur tikai jāatver vārti un pēc momenta ģenerators jau griežas…

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā