Pirms 2 mēnešiem pār populārā reklāmbloķētāja Adblock Plus izdevēju Eyeo GmbH samilza melni mākoņi: Francijas interneta resursi kopā ar Google un Microsoft gatavojās to kolektīvi iesūdzēt tiesā. Acīmredzot atrasts lētāks risinājums, un Financial Times ziņo, ka noslēgts neafišēts līgums par šo resursu iekļaušanu Adblock “baltajā sarakstā”. Tie nav nekādi joki, jo atbilstoši PageFair un Adobe kopīgajam pētījumam pēdējā gada laikā reklāmbloķēšanas programmatūras lietotāju skaits pieaudzis par 70% un sasniedz jau 144 miljonus datorlietotāju. Un tas nekādi nenāk par labu reklāmas biznesam.
Š obrīd lauvas tiesu no Adblock Plus 5800 ierakstu lielā “baltā saraksta” nopircis Google – 1977 izņēmumus (2. attēls). Tas – meklējot tikai pēc pilna vārda “google”. Vēl ir “googleads”, “googlesyndication”, “googletags” utt. Dažus izņēmumus nopircis Microsoft savam Bing meklētājam, un dažus desmitus – Amazon.
Tiem, kuri vēl nelieto – izeja vienkārša: izņemt ķeksi Adblock Plus iestatījumos (1. attēls). Ar to papildus ietaupām arī mazliet datora resursu, jo nenāksies ik reizi malt cauri whitelist datubāzi.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_wlist2_1.jpg[/img]
[img]https://notepad.lv/userpix/28_wlist_1.jpg[/img]